Ο Covid 19 προκαλεί στο σοκ στον ΟΛΠ, θα αναστείλει επενδύσεις 500 εκατ ευρώ

Ο Covid 19 προκαλεί στο σοκ στον ΟΛΠ, θα αναστείλει επενδύσεις 500 εκατ ευρώ
H διακοπή εργασιών σε κρουαζιέρα ,  η κατάσταση στην ακτοπλοΐα  και η κάθετη πτώση  η διακίνηση των κοντέινερ μαζί με τις προβλέψεις για παγκόσμια ύφεση φέρνουν τρικυμία στο λιμάνι
Τα δύσκολα είναι μπροστά για τον ΟΛΠ όπως και για χιλιάδες εταιρείες που κλήθηκαν να κατεβάσουν ρολά  εξαιτίας της πανδημίας του Covid 19.
Για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το 11ης της  Ευρώπης βρίσκεται σε δεινή θέση με τις  βασικές του δραστηριότητες να υπολειτουργούν ενώ έρχονται στο προσκήνιο τα πρώτα  δυσμενή στοιχεία για όσα συντελούνται στην ελληνική Οικονομία.
Η προοπτική της κρουαζιέρας έχει κλείσει και βρίσκεται στο σημείο  μηδέν.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2019  η κρουαζιέρα είχε παρουσιάσει  κίνηση και ο συνολικός  αριθμός  των επιβατών ήταν στις 336.000 και για το σύνολο του 2019 ο αριθμός  έφτασε τις 590.000. Για το 2020 δεν υπάρχει εκτίμηση  ης κατάστασης και το πιο  πιθανό είναι να παραμείνει κλειστή για τους υπόλοιπους μήνες του έτους.  
Η ακτοπλοΐα αρχίζει να μετρά τις πληγές της, με την επιβατική κίνηση να έχει πέσει  κατακόρυφα.
Τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων  Επιβατηγού  Ναυτιλίας , κίνηση  έχει μειωθεί κατά μέσο όρο 77,33%.
Η μεγαλύτερη πτώση  82,46% κακογράφτηκε στις Κυκλάδες με τους επιβάτες να έχουν  μειωθεί  σε 5000 από 28.500 που ήταν το αντίστοιχο  διάστημα από 16 έως 22 Μαρτίου.
Συνολικά την περίοδο αυτή μετακινήθηκαν 31.150 επιβάτες από 137.000  σημειώνοντας  πτώση 77,33%.
Από τη Δευτέρα 23 Μαρτίου ισχύει η απαγόρευση της κυκλοφορίας  και θα  είναι σε ισχύ μέχρι τις  6 Απριλίου ενώ ανοιχτό παραμένει το σενάριο επέκτασης του μέτρου  εάν ο Covid 19 εμφανιστεί περισσότερο επιθετικός σε σχέση με σήμερα.
Πέρυσι  η ακτοπλοΐα  μετέφερε  περίπου 16 εκατομμύρια επιβάτες χάρη και στην αύξηση  των τουριστών στη  χώρα μας.  Δηλαδή  δύο βασικές δραστηριότητες το ΟΛΠ  έχουν  κατεβάσει  ρολά και είναι  αμφίβολο  πότε θα … ανέβουν.
Σε καθοδική πορεία κινείται και ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων, που  σημειώνει πτώση περίπου 13% καθώς οι αυστηροί  κανόνες που επικρατούν στη Κίνα  έχει σταματήσει  η ομαλή  έξοδος προϊόντων καθώς στην  αχανή  χώρα της Ασίας  έχει διακοπεί η λειτουργία αρκετών εργοστασίων.  
Η διακίνησητου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Προβλήτα Ι στο πρώτο  εξάμηνο του 2019 ανήρθε σε 196,669 TEU καταγράφοντας μείωση 22.4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Εμπορευματοκιβωτίων. Για το σύνολο  του 2019  από  τον  Προβλήτας Ι διακινήθηκαν 489.430TEU έναντι 498.708TEU το 2018 καταγράφοντας οριακή μείωση 1,9%.
Αντίθετα αύξηση 12,5% κατέγραψε ο όγκος εγχωρίου φορτίου από 95.673TEU το 2018 σε 107.608TEU το 2019.
Με δεδομένο ότι η ύφεση θα πλήξει την παγκόσμια οικονομία και μάλιστα  με υψηλό ποσοστό είναι βέβαιο ότι ο ΟΛΠ και η COSCO θα δεχτούν  ισχυρό οικονομικό πλήγμα  το οποίο  θα  εξαρτηθεί από το χρόνο αντιμετώπισης του προβλήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες  η διοίκηση του ΟΛΠ θα αναστείλει το πρόγραμμα  επενδύσεων που είχε προγραμματίσει την επόμενη πενταετία και πλησίασε τα 500 εκατ.  ευρώ. 
Τη χρονιά που πέρασε ο ΟΛΠ  πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 149,2 εκατ. ευρώ και α κέρδη  προ φόρων ανήλθαν σε 47,6 εκατ. ευρώ. Τέλος να σημειωθεί ότι  στις  31/12/2019 το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. ήταν 998 εργαζόμενοι Από το προσωπικό αυτό: - 144 (14,40%) ήταν γυναίκες και 854(85,60%) άνδρες, - 890 εργαζόμενοι (ποσοστό 89,18%) καλύπτονται από συλλογικές συμβάσεις εργασίες, - 101 εργαζόμενοι απασχολούνται με ατομική σύμβαση (Στελέχη της Διοίκησης, Προϊστάμενοι, Αναπληρωτές Προϊστάμενοι).
Το απασχολούµενο προσωπικό µόνιµο και εποχικό στις 30.06.2016 ήταν 1.091 & 8 άτομα  και  1.121 στις 31.12.2015.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr


www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS