Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Μια ματιά στα αποτελέσματα χρήσης 2019 της Autohellas και η πορεία των υποχρεώσεων τα τελευταία χρόνια

tags :
Μια ματιά στα αποτελέσματα χρήσης 2019 της Autohellas και η πορεία των υποχρεώσεων τα τελευταία χρόνια
Η υποχώρηση της αποτίμησης της Aegean επηρεάζει την καθαρή θέση της Autohellas 
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα μεγέθη της Autohellas επηρεάζονται από την κρίση λόγω του κορωνοϊού και αυτό έχει ήδη αποτυπωθεί στο ταμπλό του ΧΑ με τη μετοχή να καταγράφει απώλειες από την αρχή του έτους 43% και να έχει υποχωρήσει στα 4,16 ευρώ από 7,32 ευρώ.
Μάλιστα λίγο πριν το ξέσπασμα της κρίσης η μετοχή ήταν πάνω τα 8 ευρώ.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό 2019 οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν στα 555,4 εκατ. ευρώ από 470,4 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 18,1%.
Τα EBITDA ανήλθαν στα 157,3 εκατ. ευρώ από 148,9 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 5,6%, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA υποχώρησαν στα 74,5 εκατ. ευρώ από 75,3 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος το 2019 είχε εκροές από λειτουργικές ταμειακές ροές 6 εκατ. ευρώ και αγορές αυτοκινήτων 170 εκατ. ευρώ, ενώ αν αφαιρεθούν οι αγορές μέσω μίσθωσης και οι πωλήσεις αυτοκινήτων οι ελεύθερες ταμειακές ροές ανήλθαν στα 94,2 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 44,2 εκατ. ευρώ από 38,2 εκατ. ευρώ που δίνουν εξαιρετικά χαμηλό p/e αφού η αποτίμηση είναι στα 203 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο τα προ φόρων κέρδη ήταν στα 57,3 εκατ. ευρώ από 55,1 εκατ. ευρώ που σημαίνει πως μεγάλο μέρος της διαφοράς στα καθαρά κέρδη του 2019 σε σύγκριση με αυτά του 2018 οφείλεται στη μείωση του φόρου (10,7 εκατ. ευρώ από 16,3 εκατ. ευρώ).
Στο τέλος του 2019 ο όμιλος είχε καθαρή θέση294,1 εκατ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 623 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 40,1 εκατ. ευρώ.
Από τις συνολικές υποχρεώσεις σε δανεισμό αντιστοιχούν 457,4 εκατ. ευρώ (δάνεια μαζί με μισθώσεις και τιτλοποιήσεις).
Αν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα ο καθαρός δανεισμός ανέρχεται στα 417,3 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση οι πρόσφατες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, λόγω των εξελίξεων με τον ιό «Coronavirus COVID-19», αναμένονται να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στα επίπεδα ζήτησης για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις λόγω της δραστικής πτώσης τουριστικών αφίξεων αλλά και της εν γένει οικονομικής δραστηριότητας.
Αυτή τη στιγμή κάθε ουσιαστική προσέγγιση για την πορεία του τουρισμού το 2020 είναι ιδιαίτερα πρώιμη, παρόλα αυτά εκτιμάται πως οι διεθνείς αφίξεις για το 2020 θα είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με το 2019.
Τα σενάρια εκτίμησης τουριστικών αφίξεων αλλάζουν καθημερινά καθώς είναι ασαφές ακόμα το θέμα εξέλιξης και διαχείρισης του Covid-19, καθιστώντας οποιαδήποτε πρόβλεψη ακόμα εξαιρετικά αδύνατη.
Ως εκ τούτου, και δεδομένης της άγνωστης διάρκειας που αυτές οι συνθήκες θα επικρατήσουν, οι εκτιμήσεις για τον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων δεν μπορεί να είναι αισιόδοξες.
Επιπλέον όπως αναφέρεται στη λογιστική κατάσταση η έντονη μεταβλητότητα στις τιμές των μετοχών επηρεάζει τα στοιχεία ενεργητικού της εταιρείας, ως συνέπεια της έντονης μεταβολής που παρουσιάζει η μετοχή της Αεροπορίας Αιγαίου Α.Ε.
Κατά την έγκριση των Οικονομικών Καταστάσεων η αποτίμηση της συμμετοχής της Εταιρείας στην Αεροπορία Αιγαίου Α.Ε. ανέρχεται σε 31,9 εκατ. ευρώ, συνεπώς η Καθαρή Θέση της Εταιρείας και του Ομίλου επηρεάζονται αρνητικά κατά 38,7εκατ. ευρώ.
Τα τελευταία χρόνια και με τον τουρισμό να πηγαίνει αρκετά καλά στην Ελλάδα και να σημειώνονται ρεκόρ αφίξεων, οι συνολικές υποχρεώσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Από 331 εκατ. ευρώ το 2015, το 2016 ανήλθαν στα 375 εκατ. ευρώ, το 2017 στα 495 εκατ. ευρώ, το 2018 στα 564,5 εκατ. ευρώ και έφτασαν τα 622,9 εκατ. ευρώ το 2019 ενώ η καθαρή θέση ανήλθε στο ίδιο διάστημα από 186 εκατ. ευρώ σε 294,1 εκατ. ευρώ.
Το ερώτημα επομένως που δημιουργείται είναι τι μπορεί να κάνει η εισηγμένη, ώστε μέσα στην κρίση να διατηρήσει ή και να μειώσει το σύνολο των υποχρεώσεων και να ισχυροποιηθεί.
Λόγω αναμενόμενης υποχώρησης του τουρισμού, η λογική κίνηση έχει να κάνει με τις αγορές αυτοκινήτων.
Στις τελευταίες δύο χρήσεις έχει εκροές αθροιστικά πάνω από 320 εκατ. ευρώ αγορές, επομένως αν φέτος τις μειώσει θα μπορούσε να βελτιώσει τις λειτουργικές ταμειακές ροές.
Η πορεία τους πάντως θα καθοριστεί εκτός από τη διαχείριση του στόλου και από το πόσο θα μειωθούν οι τουριστικές αφίξεις και άρα ο τζίρος, κάτι που στην παρούσα φάση δεν μπορεί να εκτιμηθεί, αφού η «καραντίνα» που απλώνεται σε όλο τον κόσμο, είναι άγνωστο το πότε θα τελειώσει και τι αποτελέσματα θα φέρει.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης