Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Περίπου 700 εκατ για τρόφιμα στα super market ξόδεψαν οι καταναλωτές τον Μάρτιο

tags :
Περίπου 700 εκατ για τρόφιμα στα super market ξόδεψαν οι καταναλωτές τον Μάρτιο
Με τζίρους… Χριστουγέννων δούλεψαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο του 2020
Με τζίρους …Χριστουγέννων δούλεψαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο, ο οποίος  εκτοξεύτηκε στα  ύψη  με αποτέλεσμα τα  ταμεία των καταστημάτων τροφίμων να ζήσουν  εκ νέου Χριστούγεννα σε διάστημα 4 μηνών.
Η εξόρμηση των καταναλωτών όπως είναι ήδη  γνωστό οφείλεται στον εφιάλτη που ακούει στο όνομα Covid 19.
Οι καταναλωτές ανεξάρτητα από τις εισοδηματικές τους δυνατότητες έδωσαν μεγάλο μέρος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού σε προμήθειες καθώς κατάλαβαν έγκαιρα ότι  η καραντίνα ήταν προ των πυλών, όπως και έγινε.
Ο Covid 19 για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν το μάννα εξ ουρανού με τα ταμεία τους να  κάνουν εισπράξεις υψηλότερες κατά 1/3 από τα φυσιολογικά επίπεδα μια εβδομάδας.
Η απόδειξη για τη θετική επίδραση του κορωνοϊου είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του Ιανουαρίου 2020  καθώς οι  πωλήσεις  ήταν  σε ελεύθερη πτώση σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2019.
Πιο συγκεκριμένα τα καταστήματα ειδών διατροφής είχαν πτώση κατά - 15,4% στο τζίρο  τους, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων με μείωση των πωλήσεων κατά - 12,9%, η κατηγορία τρόφιμα - ποτά - καπνός υποχώρησε -29,3%.
Ο αρνητικός Ιανουάριος για τις αλυσίδες των super market έγινε γρήγορα παρελθόν όσο πλησίαζε ο  κορωνοιός προς την Ευρώπη.
Τα  πρώτα καλά νέα για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος σε θετικό ήταν  την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι την Τρίτη 3 Μαρτίου, που σημείωσαν αύξηση 41% στις πωλήσεις.
Ο Μάρτιος μπαίνει με το δεξί με τον Covid 19 να εμφανίζεται στην ελληνική επικράτεια  στέλνοντας τους καταναλωτές κατά κύματα αδειάζοντας τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με στοιχεία της IRI από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαρτίου 2020 αγοράστηκαν προϊόντα αξίας 613,6 εκατ. ευρώ.
Από τις 24 / 2 έως 1/3 πουλήθηκαν προϊόντα αξίας 169εκατ. ευρώ
Από 2 έως 8 Μαρτίου η  αξία της κατανάλωσης ήταν 103,6  εκατ. ευρώ  
Την εβδομάδα από 9/3 έως 15/3 οι πωλήσεις  εκτινάχθηκαν  στα ύψη  σημειώνοντας  άνοδο +95% γεμίζοντας τα ταμεία των ΣΜ με 191 εκατ. ευρώ.
Από 16 έως 22/3 η ποσοστιαία αύξηση  ήταν +33%. Το ύψος των κεφαλαίων που δαπανήθηκαν  έφθασε τα 150 εκατ. ευρώ.
Από τις 23  έως 31 Μαρτίου εκτιμάται ότι ο τζίρος  θα είναι μειωμένος σε σχέση με τις  προηγούμενες εβδομάδες καθώς τα μέτρα ασφαλείας αυξήθηκαν στις αλυσίδες βάζοντας  αποστάσεις τουλάχιστον ενός  μέτρου στους καταναλωτές με  αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές έξω από τις πόρτες των  καταστημάτων αυξάνοντας το χρόνο αναμονής για την είσοδό τους.
Τα τελικά στοιχεία  της  τελευταίας εβδομάδας  του Μαρτίου θα  ανακοινωθούν την ερχόμενη. Με βάση την τάση ο μήνας Μάρτιος θα αποδειχθεί από τους καλύτερους  μήνες της χρονιάς καθώς ο βασιλιάς του λιανεμπορίου παραμένει ακόμη ο Δεκέμβριος λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.
Στέλεχος της αγοράς εκτιμά ότι τζίρος του Μαρτίου για τα σούπερ μάρκετ θα αγγίξει τα 700 εκατ ευρώ ενώ σε φυσιολογικά επίπεδα δεν θα ξεπερνούσε τα 400 εκατ. ευρώ.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης