Οι κανόνες ισχυροποιούν την συνοχή και αντιθέτως η ασυδοσία επιφέρει την διάλυση.
(upd6)Πριν το Πάσχα των καθολικών με αφορμή και την νέα τηλεδιάσκεψη στις 9 Απριλίου ή αμέσως μετά το Πάσχα θα επέλθει κάποιας μορφής συμφωνία η οποία στο τέλος θα εμπεριέχει μεγάλο μέρος των θέσεων της Γερμανίας και του άξονα των χωρών που υποστηρίζουν τις γερμανικές θέσεις.
Με βάση πληροφορίες ενώ το αδιέξοδο στο Eurogroup στις 7 Απριλίου οφείλετο στην σταθερή θέση των Γερμανών που επέμεναν ότι δεν μπορούν να δοθούν προληπτικές πιστωτικές γραμμές ECCL από τον ESM τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας… θα υπάρξει κάποιος συμβιβασμός.
Να τονιστεί ότι ενώ τα ευρωπαϊκά κράτη σε εθνικό επίπεδο σχεδιάζουν να δαπανήσουν 2,5 τρισεκ. οι ευρωπαϊκοί μηχανισμοί θα παράσχουν κεφάλαια 540 δισεκ. ή το 22% των εθνικών πακέτων και θα συνδυάζουν ESM, κεφάλαια από την Commission, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κ.α.
Κατά το πιθανότερο σενάριο η πρόταση που μπορεί τελικώς να συμφωνηθεί είναι η εξής
Να χωριστούν τα κεφάλαια από τον ESM μέσω προληπτικών πιστωτικών γραμμών σε δύο κατηγορίες, δάνεια που θα χορηγηθούν για τα εθνικά συστήματα Υγείας όπου θα υπάρχει μόνο ένας όρος για κάθε χώρα και δάνεια που θα δοθούν για την στήριξη της οικονομίας που θα εμπεριέχει μεγάλο μέρος των μνημονιακών όρων που περιλαμβάνονται στις προληπτικές πιστωτικές γραμμές.
Η αρχική πρόταση όλα τα δάνεια από τον ESM με την μορφή προληπτικών πιστωτικών γραμμών ECCL πρέπει να εμπεριέχουν μνημονιακούς όρους και μέτρα δεν θα γίνει αποδεκτή και μάλλον και η Γερμανία θα κάνει πίσω σε αυτό.
Όμως θα πρέπει να καταστεί κατανοητό ότι δεν μπορεί ο ευρωπαϊκός νότος να ζητάει κεφάλαια από τον ESM από τον φορολογούμενο πολίτη της Ευρώπης χωρίς να υπάρχει ένας μηχανισμός αποπληρωμής και όροι που θα διασφαλίζουν ότι τα δάνεια θα αποπληρωθούν.
Οι κανόνες ισχυροποιούν την συνοχή και αντιθέτως η ασυδοσία επιφέρει την διάλυση.
Η Ευρώπη λόγω πανικού όπως και η ΕΚΤ αλλά και στις ΗΠΑ, κυβέρνηση και FED οδηγούνται από τον πανικό και όχι από τον ορθολογισμό.
Δεν μπορεί να έχουν παραβιαστεί τόσοι όροι σε θεσμικό επίπεδο, τι θα γίνει όταν η Ευρώπη επανέλθει στην κανονικότητα, δεν θα απαιτηθεί η θεσμική εκτροπή να αποκατασταθεί;
Πως θα διανεμηθούν τα 200-240 δισεκ. κεφάλαια του ESM
Με βάση το σενάριο να υπάρξουν ουσιαστικά δύο προληπτικές πιστωτικές γραμμές μια για την Υγεία και μια για την οικονομία θα μπορούσε περίπου 60 δισεκ να κατευθυνθούν στην Υγεία και 150-180 δισεκ. στην οικονομία της ευρωζώνης.
Ειδικά για την Ελλάδα όπως έχει παρουσιαστεί
-Θα πάρει προληπτική πιστωτική γραμμή 6 με 8 δισεκ. ευρώ με τα περισσότερα να κατευθύνονται στην οικονομία.
Στο παρελθόν η προληπτική πιστωτική γραμμή ECCL θα είχε διάρκεια 18 μήνες και θα συνοδευόταν από πολύ σκληρά μέτρα λιτότητας.
Η διάρκεια της νέας προληπτικής πιστωτικής γραμμής θα είναι μεγαλύτερο διάστημα και οι όροι που θα τεθούν θα εμπεριέχουν διάφορες ρήτρες π.χ. ειδικός φόρος στην βενζίνη, έσοδα από αποκρατικοποιήσεις κ.α.
-Η Ελλάδα μέσω του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους θα μπορεί να εκδώσει ομόλογα 10ετούς π.χ. διάρκειας – θα μπορεί να εκδώσει ομόλογα σε όλη την καμπύλη αποδόσεων – με στόχο να αντλήσει έως 10 δισεκ.
Το 10ετές ομόλογο έχει απόδοση 1,80% με προοπτική να υποχωρήσει στο 1,50% με χαμηλό 0,90% προ του κορωνοιού.
Τα ομόλογα θα τα εκδώσει ο ΟΔΔΗΧ θα τα αγοράσουν οι ελληνικές τράπεζες κατά βάση αλλά και άλλοι επενδυτές και εν συνεχεία τα ομόλογα αυτά θα καταλήξουν στην ΕΚΤ που θα τα αγοράσει από την δευτερογενή αγορά στο πρόγραμμα Πανδημίας των 750 δισεκ.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν έχει ενταχθεί στο κλασσικό πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης QE καθώς δεν πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας δεν είναι τα ομόλογα επενδυτικής βαθμίδας και δεν είναι βιώσιμο το χρέος.
Με βάση το κλασσικό πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης η ΕΚΤ και στην υποθετική περίπτωση που συμμετείχε και η Ελλάδα οι αγορές ομολόγων πρέπει να είναι αναλογικές με βάση κάποια ποσόστωση, π.χ. τόσα από την μια χώρα και τόσα από την άλλη.
Με το πρόγραμμα για την Πανδημία του Κορωνοιού που η ΕΚΤ μπορεί να αγοράσει έως και 750 δισεκ κρατικά και άλλα ομόλογα ενώ η ποσόστωση συνεχίζει να υφίσταται μπορεί να υπάρξει και ετεροχρονισμός π.χ. να αγοράσει αρχικά τα ελληνικά και ιταλικά ομόλογα και σε επόμενη φάση π.χ. τα Γερμανικά.
-Θα δοθούν πρόσθετα δάνεια από την Commission και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ανεργία και άλλες παρεμβάσεις στήριξης συνολικού ύψους έως 8 δισεκ. ευρώ.
Το συνολικό άθροισμα όλων αυτών των παρεμβάσεων είναι 24 δισεκ ευρώ.
Με το χρέος της Ελλάδος να διαμορφώνεται στα 356 δισεκ. ευρώ θα εκτιναχθεί στα 380 δισεκ. και με όρους ΑΕΠ 2020 που θα συρρικνωθεί…. θα εκτιναχθεί η σχέση χρέους προς ΑΕΠ στο 215%.
Με όρους ΑΕΠ 2019 η σχέση χρέους προς ΑΕΠ θα ανερχόταν σε 203% του ΑΕΠ.
Είναι ξεκάθαρο ότι το ελληνικό χρέος θα παραμείνει μη βιώσιμο με επιδείνωση των παραμέτρων βιωσιμότητας καθώς πέραν από την τιμολόγηση, δεν υπάρχει και το πρωτογενές πλεόνασμα.
Την ίδια στιγμή το κεφαλαιακό μαξιλάρι η Ελλάδα δεν θα το χρησιμοποιήσει γιατί το απέρριψαν οι δανειστές.
www.bankingnews.gr
Με βάση πληροφορίες ενώ το αδιέξοδο στο Eurogroup στις 7 Απριλίου οφείλετο στην σταθερή θέση των Γερμανών που επέμεναν ότι δεν μπορούν να δοθούν προληπτικές πιστωτικές γραμμές ECCL από τον ESM τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας… θα υπάρξει κάποιος συμβιβασμός.
Να τονιστεί ότι ενώ τα ευρωπαϊκά κράτη σε εθνικό επίπεδο σχεδιάζουν να δαπανήσουν 2,5 τρισεκ. οι ευρωπαϊκοί μηχανισμοί θα παράσχουν κεφάλαια 540 δισεκ. ή το 22% των εθνικών πακέτων και θα συνδυάζουν ESM, κεφάλαια από την Commission, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κ.α.
Κατά το πιθανότερο σενάριο η πρόταση που μπορεί τελικώς να συμφωνηθεί είναι η εξής
Να χωριστούν τα κεφάλαια από τον ESM μέσω προληπτικών πιστωτικών γραμμών σε δύο κατηγορίες, δάνεια που θα χορηγηθούν για τα εθνικά συστήματα Υγείας όπου θα υπάρχει μόνο ένας όρος για κάθε χώρα και δάνεια που θα δοθούν για την στήριξη της οικονομίας που θα εμπεριέχει μεγάλο μέρος των μνημονιακών όρων που περιλαμβάνονται στις προληπτικές πιστωτικές γραμμές.
Η αρχική πρόταση όλα τα δάνεια από τον ESM με την μορφή προληπτικών πιστωτικών γραμμών ECCL πρέπει να εμπεριέχουν μνημονιακούς όρους και μέτρα δεν θα γίνει αποδεκτή και μάλλον και η Γερμανία θα κάνει πίσω σε αυτό.
Όμως θα πρέπει να καταστεί κατανοητό ότι δεν μπορεί ο ευρωπαϊκός νότος να ζητάει κεφάλαια από τον ESM από τον φορολογούμενο πολίτη της Ευρώπης χωρίς να υπάρχει ένας μηχανισμός αποπληρωμής και όροι που θα διασφαλίζουν ότι τα δάνεια θα αποπληρωθούν.
Οι κανόνες ισχυροποιούν την συνοχή και αντιθέτως η ασυδοσία επιφέρει την διάλυση.
Η Ευρώπη λόγω πανικού όπως και η ΕΚΤ αλλά και στις ΗΠΑ, κυβέρνηση και FED οδηγούνται από τον πανικό και όχι από τον ορθολογισμό.
Δεν μπορεί να έχουν παραβιαστεί τόσοι όροι σε θεσμικό επίπεδο, τι θα γίνει όταν η Ευρώπη επανέλθει στην κανονικότητα, δεν θα απαιτηθεί η θεσμική εκτροπή να αποκατασταθεί;
Πως θα διανεμηθούν τα 200-240 δισεκ. κεφάλαια του ESM
Με βάση το σενάριο να υπάρξουν ουσιαστικά δύο προληπτικές πιστωτικές γραμμές μια για την Υγεία και μια για την οικονομία θα μπορούσε περίπου 60 δισεκ να κατευθυνθούν στην Υγεία και 150-180 δισεκ. στην οικονομία της ευρωζώνης.
Ειδικά για την Ελλάδα όπως έχει παρουσιαστεί
-Θα πάρει προληπτική πιστωτική γραμμή 6 με 8 δισεκ. ευρώ με τα περισσότερα να κατευθύνονται στην οικονομία.
Στο παρελθόν η προληπτική πιστωτική γραμμή ECCL θα είχε διάρκεια 18 μήνες και θα συνοδευόταν από πολύ σκληρά μέτρα λιτότητας.
Η διάρκεια της νέας προληπτικής πιστωτικής γραμμής θα είναι μεγαλύτερο διάστημα και οι όροι που θα τεθούν θα εμπεριέχουν διάφορες ρήτρες π.χ. ειδικός φόρος στην βενζίνη, έσοδα από αποκρατικοποιήσεις κ.α.
-Η Ελλάδα μέσω του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους θα μπορεί να εκδώσει ομόλογα 10ετούς π.χ. διάρκειας – θα μπορεί να εκδώσει ομόλογα σε όλη την καμπύλη αποδόσεων – με στόχο να αντλήσει έως 10 δισεκ.
Το 10ετές ομόλογο έχει απόδοση 1,80% με προοπτική να υποχωρήσει στο 1,50% με χαμηλό 0,90% προ του κορωνοιού.
Τα ομόλογα θα τα εκδώσει ο ΟΔΔΗΧ θα τα αγοράσουν οι ελληνικές τράπεζες κατά βάση αλλά και άλλοι επενδυτές και εν συνεχεία τα ομόλογα αυτά θα καταλήξουν στην ΕΚΤ που θα τα αγοράσει από την δευτερογενή αγορά στο πρόγραμμα Πανδημίας των 750 δισεκ.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν έχει ενταχθεί στο κλασσικό πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης QE καθώς δεν πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας δεν είναι τα ομόλογα επενδυτικής βαθμίδας και δεν είναι βιώσιμο το χρέος.
Με βάση το κλασσικό πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης η ΕΚΤ και στην υποθετική περίπτωση που συμμετείχε και η Ελλάδα οι αγορές ομολόγων πρέπει να είναι αναλογικές με βάση κάποια ποσόστωση, π.χ. τόσα από την μια χώρα και τόσα από την άλλη.
Με το πρόγραμμα για την Πανδημία του Κορωνοιού που η ΕΚΤ μπορεί να αγοράσει έως και 750 δισεκ κρατικά και άλλα ομόλογα ενώ η ποσόστωση συνεχίζει να υφίσταται μπορεί να υπάρξει και ετεροχρονισμός π.χ. να αγοράσει αρχικά τα ελληνικά και ιταλικά ομόλογα και σε επόμενη φάση π.χ. τα Γερμανικά.
-Θα δοθούν πρόσθετα δάνεια από την Commission και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ανεργία και άλλες παρεμβάσεις στήριξης συνολικού ύψους έως 8 δισεκ. ευρώ.
Το συνολικό άθροισμα όλων αυτών των παρεμβάσεων είναι 24 δισεκ ευρώ.
Με το χρέος της Ελλάδος να διαμορφώνεται στα 356 δισεκ. ευρώ θα εκτιναχθεί στα 380 δισεκ. και με όρους ΑΕΠ 2020 που θα συρρικνωθεί…. θα εκτιναχθεί η σχέση χρέους προς ΑΕΠ στο 215%.
Με όρους ΑΕΠ 2019 η σχέση χρέους προς ΑΕΠ θα ανερχόταν σε 203% του ΑΕΠ.
Είναι ξεκάθαρο ότι το ελληνικό χρέος θα παραμείνει μη βιώσιμο με επιδείνωση των παραμέτρων βιωσιμότητας καθώς πέραν από την τιμολόγηση, δεν υπάρχει και το πρωτογενές πλεόνασμα.
Την ίδια στιγμή το κεφαλαιακό μαξιλάρι η Ελλάδα δεν θα το χρησιμοποιήσει γιατί το απέρριψαν οι δανειστές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών