Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Οριστικό τέλος στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια - Προς επαναπροκύρηξη το έργο

tags :
Οριστικό τέλος στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια - Προς επαναπροκύρηξη το έργο
Υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια γνωμοδότησε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
Υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια γνωμοδότησε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, κατόπιν σχετικούς ερωτήματος που απήυθυνε για το θέμα αυτό το Υπουργείο Υποδομών.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.
Πρόθεση πάντως του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή είναι μέσα στο επόμενο διάστημα να προχωρήσει ο ίδιος σε νέο διαγωνισμό πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο λαμβάνοντας υπόψιν ό,τι αντίστοιχο ισχύει στις χώρες της ΕΕ.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι κοινοπραξίες «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade και Μυτιληναίος - Nusz και αφορούσε την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, στόχος ήταν να αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείτο ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί και επι τόπου θα επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγραφόταν με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγραφόταν μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να κάλυπτε όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης