Ο οδικός τουρισμός κλειδί για την Πελοπόννησο

Ο οδικός τουρισμός κλειδί για την Πελοπόννησο
της Εύας Οικονομάκη
Διέξοδο στον οδικό τουρισμό αναμένεται να βρει αυτό το καλοκαίρι η Πελοπόννησος, η οποία, χάρη στην εγγύτητά της με την Αττική και την εύκολη πρόσβαση που διαθέτει, εκτιμάται ότι θα είναι από τις περιοχές που θα καταφέρει να προσελκύσει τόσο Έλληνες, όσο και ξένους ταξιδιώτες.
«Η ηπειρωτική Ελλάδα θεωρώ ότι είναι σε καλύτερη μοίρα από τη νησιωτική, καθώς ο τουρίστας -και ειδικά ο Έλληνας αφού θα υπάρχουν περιορισμοί στον εισερχόμενο τουρισμό-, εν μέσω της πανδημίας, πιο εύκολα θα ταξιδέψει με το αυτοκίνητό του σε σχέση με το πλοίο και το αεροπλάνο, δύο μέσα στα οποία θα επιβληθούν υγειονομικοί περιορισμοί. Η εγγύτητα της περιφέρειάς μας με την Αττική, η εύκολη πρόσβαση και οι επαρκείς υγειονομικές υποδομές μας αποτελούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Πελοποννήσου κι εκτιμούμε ότι θα καταφέρουμε να έχουμε μια στοιχειώδη τουριστική κίνηση, ιδιαίτερα το διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου», εξηγεί στο Tourism Today η Καλογεροπούλου Άννα, Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού της περιφέρειας Πελοποννήσου, επισημαίνοντας ότι ο εσωτερικός τουρισμός θα παίξει σημαντικό ρόλο στην πορεία της φετινής σεζόν.
«Φέτος όλοι θα στραφούμε στον Έλληνα ταξιδιώτη, ωστόσο ο εγχώριος τουρισμός δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς. Υπάρχει αβεβαιότητα και δεν υπάρχουν οι πόροι που είχαν παλαιότερα οι Έλληνες», προσθέτει.

Στοχευμένη προβολή
Στην κατεύθυνση αυτή και με στόχο την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, ο οποίος ανέκαθεν αποτελούσε μία σημαντική πηγή επισκεπτών για την περιοχή, η περιφέρεια Πελοποννήσου αναμένεται να ξεκινήσει ειδική διαφημιστική καμπάνια, στοχευμένη κατά κύριο λόγο στους ταξιδιώτες της περιφέρειας Αττικής. «Συμβαδίζουμε πλήρως με την εθνική καμπάνια που θα «τρέξει» για την προβολή της Ελλάδας και ταυτόχρονα κινούμαστε στην κατεύθυνση προβολής και της περιφέρειάς μας», λέει η Άννα Καλογεροπούλου. Σε δεύτερο χρόνο, μάλιστα, και αναλόγως με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, η περιφέρεια Πελοποννήσου βρίσκεται στις επάλξεις για την προώθηση της περιοχής και στις αγορές του εξωτερικού.
Εν αναμονή δε της επίσημης ανακοίνωσης των υγειονομικών πρωτοκόλλων, η Άννα Καλογεροπούλου επισημαίνει ότι το μείζον θέμα με τους νέους κανόνες είναι να μπορούν να εφαρμοστούν από όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις και να μην είναι δυσβάστακτο το κόστος. «Οι πιο μικρές μονάδες ίσως έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι των μεγαλύτερων, καθώς δεν έχουν τόσο υψηλά λειτουργικά κόστη, γεγονός που ενδεχομένως τις κάνει να αντεπεξέλθουν πιο εύκολα», επισημαίνει η Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού της περιφέρειας Πελοποννήσου, εξηγώντας πως οι μεγάλες μονάδες εξαρτώνται σε ένα μεγάλο βαθμό από τους tour operators.
Μάλιστα, η ίδια τονίζει ότι πρόθεση της πλειονότητας των ξενοδόχων είναι να ανοίξει τις μονάδες της το καλοκαίρι, παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή οι κρατήσεις είναι μηδενικές. «Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την περιοχή μας, ειδικά από τους tour operators, είχαμε κλείσει πολλές συμφωνίες την περίοδο πριν από την πανδημία και είμαστε σε αναμονή να δούμε πώς θα εξελιχθεί η χρονιά», λέει η Άννα Καλογεροπούλου.
Αναφερόμενη στην αεροπορική διασύνδεση της περιφέρειας και τις κινήσεις που γίνονται από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού της περιφέρειας Πελοποννήσου συμπληρώνει: «Ως περιφέρεια είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε με κονδύλια από τον προϋπολογισμό μας τις εταιρείες που θα θελήσουν να ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας και να μεταφέρουν τουρίστες στην περιοχή».

Στόχος οι υποδομές
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει, την ίδια στιγμή, η περιφέρεια Πελοποννήσου και στην ανάπτυξη των υποδομών της περιοχής. «Αυτή είναι μια περίοδος αναδιοργάνωσης, χτίζουμε τώρα για να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον. Δίνουμε έμφαση στις υποδομές μας, όπως η ανάπτυξη του οδικού μας δικτύου, καθώς οι υποδομές προσελκύουν νέες επενδύσεις», τονίζει η Άννα Καλογεροπούλου.
Προσαρμοσμένη δε στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, η περιφέρεια Πελοποννήσου δημιουργεί ένα εργαλείο το οποίο θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους μελλοντικούς επισκέπτες και αφορά στη διαχείριση του προορισμού. «Εστιάζουμε στην ανάπτυξη του DMS, του Destination Management System, ενός πρωτοποριακού εργαλείου που θα βοηθήσει τόσο τους επισκέπτες όσο και εμάς για να έχουμε μία σαφή εικόνα για τις προτιμήσεις των επισκεπτών και τις τάσεις που αναπτύσσονται», λέει η Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού της περιφέρειας. «Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τον τουρισμό και πάνω σε αυτή τη βάση εργαζόμαστε», καταλήγει η Άννα Καλογεροπούλου, εξηγώντας ότι αυτό το πολυεργαλείο που θα είναι έτοιμο το 2021 θα επιτρέπει στους τουρίστες να κάνουν online κρατήσεις και να γνωρίσουν τις διαφορετικές μορφές εναλλακτικού τουρισμού που προσφέρει η περιοχή, πέρα από το κλασικό μοντέλο «ήλιος-θάλασσα».

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS