Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Έμφαση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δίνει ο ΟΛΠ – Πως επηρεάζεται από την πανδημία

tags :
Έμφαση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δίνει ο ΟΛΠ – Πως επηρεάζεται από την πανδημία
Το lockdown επηρέασε τις δραστηριότητες όπως τη διαμετακόμιση αυτοκινήτων την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα
Έμφαση στους τομείς δραστηριότητας που δεν επηρεάζονται από την πανδημία δίνει ο ΟΛΠ, προκειμένου να περιορίσει τις απώλειες που κατέγραψαν τομείς που επηρεάστηκαν από το lockdown, όπως  οι σταθμοί αυτοκινήτων, η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα.
Έτσι η διοίκηση του ΟΛΠ, όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή (19/5) τηλεδιάσκεψη, έχει ρίξει το βάρος στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που άλλωστε αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου τζίρου.
Η εικόνα που έχει για το πρώτο τρίμηνο, έδειχνε τάσεις ανάλογες με αυτές του 2019 με μία μικρή κάμψη τον περασμένο Μάρτιο, που όμως τώρα ανατρέπεται.
Οι επιβατικοί τομείς με συνεισφορά 15% στα συνολικά έσοδα, έχουν επηρεαστεί λόγω του lockdown και των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Τώρα που ξεκινούν πάλι τα δρομολόγια η διοίκηση περιμένει να δει τα πρώτα σημάδια.
Η ναυπηγοεπισκευή καταγράφει μικρό θετικό πρόσημο και σύμφωνα με τη διοίκηση αποδίδεται στην απόφαση των εφοπλιστών να εκμεταλλευτούν την περίοδο που δε γίνονταν μετακινήσεις και να κάνουν επισκευές στα πλοία τους.  
Σημειώνεται πως η διοίκηση του ΟΛΠ στοχεύει στην αύξηση του φορτίου του προβλήτα 1 κατά 30%, τονίζοντας ωστόσο πως δεν μπορεί να εκτιμήσει αν θα πιάσει την εκτίμηση αυτή λόγω του Covid-19, αλλά η πορεία μέχρι στιγμής δείχνει διψήφια αύξηση.  
Αναφορικά με τις επενδύσεις έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 140 εκατ. ευρώ από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η πρώτη δόση είναι 100 εκατ. ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί για 10 διαφορετικές επενδύσεις συνολικού ύψους 280 εκατ. ευρώ.
Υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας, και επιπλέον αναμένονται αποφάσεις από το ελληνικό δημόσια για κάποια έργα όπως τα ξενοδοχεία, όπου αναμένονται οι όροι δόμησης.
Το προεδρικό διάταγμα θα εκδοθεί μέσα στο καλοκαίρι.   
Η επένδυση για την κρουαζιέρα ώστε να εξυπηρετούνται μεγάλα κρουαζιερόπλοια προχωράει εντός χρονοδιαγράμματος και χρηματοδοτείται κυρίως από ευρωπαϊκούς πόρους.
Μέχρι το 2022 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η επένδυση και θα ανέλθει στα 100 εκατ. ευρώ.   
Αναφορικά με τα αποτελέσματα χρήσης 2019 τονίστηκε η ιστορική κερδοφορία και η πολύ καλή διάρθρωση του ισολογισμού.
«Το κόστος μισθοδοσίας που ήταν υψηλό λόγω της διαχείρισης από το δημόσιο, συγκρατείται πλέον, ενώ και ο καθαρός δανεισμός δείχνει μία καθαρή εικόνα, με δάνεια με χαμηλό επιτόκιο και συνεχή αύξηση ταμειακών διαθεσίμων επιτρέποντας τις επενδύσεις που κάνει και θα κάνει» τονίστηκε από τον ΟΛΠ.
Ενδιαφέρον όμως δείχνει η διοίκηση και για την πορεία της μετοχής και την αύξηση της εμπορευσιμότητας, ενώ αναφέρθηκε πως γίνονται προσπάθειες να ενημερωθεί η επενδυτική κοινότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό για το επενδυτικό πλάνο και τις προοπτικές.
Να σημειωθεί πως τον Αύγουστο του 2021 αναμένεται η απόκτηση του επιπλέον 16% του ΟΛΠ από την Cosco και γίνονται συνεννοήσεις με το ΤΑΙΠΕΔ ώστε να γίνει ομαλά η μεταβίβαση.
 
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης