Handelsblatt: Ο Πειραιάς το Νο 1 λιμάνι στη Μεσόγειο – Στα 150 εκατομμύρια ευρώ ο τζίρος της Cosco για το 2019

Handelsblatt: Ο Πειραιάς το Νο 1 λιμάνι στη Μεσόγειο – Στα 150 εκατομμύρια ευρώ ο τζίρος της Cosco για το 2019
Ο Πειραιάς ανθεί παρά τον κορωνοϊό, υποστηρίζειη γνωστή γερμανική εφημερίδα Handelsblatt
Ως Νο 1 λιμάνι στη Μεσόγειο Θάλασσα χαρακτηρίζει το λιμάνι του Πειραιά, με δημοσίευμά της στις 22 Μαΐου 2020, η γνωστή γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Πιο συγκεκριμένα, η εφημερίδα αναφέρει πως πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων - ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά-πλοία στον κόσμο.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προβλέψει συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 9,7%, για την Ελλάδα, δεν υπάρχει ύφεση λόγω κορωνοϊού στον Πειραιά.
Τους πρώτους τρεις μήνες, η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1,369 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (TEU).
Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Η ανάπτυξη ήταν επίσης σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι, σύμφωνα με την Handelsblatt και επισημαίνει πως συνεχίζεται η πετυχημένη ιστορία του, καθώς πέρυσι, ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.
Αυτό φαίνεται από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα.
Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA) Fu Chengqiu.
Όπως σημειώνει η Handelsblatt «η Cosco υπέγραψε το 2009 μια μίσθωση για τη λειτουργία μιας νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων.
Το 2016, αγόρασε το 51% της εταιρείας PPA από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Η σύμβαση προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα αποκτήσουν επιπλέον 16% των μετοχών έως το 2021» και συνεχίζει:
«Η Cosco έδωσε ζωή στο λιμάνι. Το 2008 διακινήθηκαν 433.582 εμπορευματοκιβώτια.
Το 2019, ο αριθμός αυτός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος.
Αυτό καθιστά τον Πειραιά όχι μόνο το «νούμερο ένα» στη Μεσόγειο.
Το ελληνικό λιμάνι κατέλαβε την τέταρτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων.
Πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση».
Στον Πειραιά, τα εμπορευματοκιβώτια που φτάνουν από την Ασία φορτώνονται εκ νέου για διανομή σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου ή μεταφέρονται σιδηροδρομικώς στα Βαλκάνια και προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Με την Cosco, η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της ως σημαντικότερου κόμβου εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από την άλλη, οι Κινέζοι κερδίζουν αρκετά χρήματα.
Η PPA, τον τελευταίο χρόνο, αύξησε τις πωλήσεις κατά 12%, σε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη δε αυξήθηκαν κατά 27%, στα 35,4 εκατομμύρια ευρώ.
Η Ελλάδα, τέλος, έλαβε για τα δικαιώματα παραχώρησης χρήσης του λιμανιού 5,4 εκατομμύρια ευρώ.
Με την Cosco, η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της ως ο σημαντικότερος κόμβος εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επισημαίνει το δημοσίευμα και καταλήγει μεταξύ άλλων, ότι η Cosco επενδύει περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ στην περαιτέρω επέκταση του λιμανιού, καθιστώντας το και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για τα κρουαζιερόπλοια.
Image

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS