Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Υπό όρους η διάσωση με κρατικά κεφάλαια της Lufthansa μετά τη συμφωνία Βερολίνου - ΕΕ

Υπό όρους η διάσωση με κρατικά κεφάλαια της Lufthansa μετά τη συμφωνία Βερολίνου - ΕΕ
Η εταιρεία πρέπει να δεχθεί την παραχώρηση στον ανταγωνισμό 24 δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου
Υπό όρους αναμένεται να είναι η διάσωση της Lufthansa με τον γερμανικό αερομεταφορέα να καλείται να δεχθεί την παραχώρηση στον ανταγωνισμό 24 δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου προκειμένου να μπορέσει να διασωθεί με κρατικά κεφάλαια.
Αυτό προβλέπει η συμφωνία στην οποία κατέληξαν αργά χθες το βράδυ (29/5) η γερμανική κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Handelsblatt, η γερμανική αεροπορική εταιρία θα χρειαστεί να αποσύρει οκτώ αεροσκάφη της από την Φρανκφούρτη και το Μόναχο και να παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις, προκειμένου να "αποζημιωθεί" ο ανταγωνισμός για την κρατική ενίσχυση που θα λάβει για να μην χρεοκοπήσει υπό το βάρος των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού.
Την περασμένη Δευτέρα κυβέρνηση και εταιρία είχαν καταλήξει σε συμφωνία για ενίσχυση ύψους εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ, με αντάλλαγμα μερίδιο 20% για το κράτος, το οποίο θα περιοριζόταν έτσι κάτω από την "μειοψηφία αρνησικυρίας".
Αιφνιδιαστικά όμως την Τετάρτη η Lufthansa ανακοίνωσε ότι το Εποπτικό Συμβούλιό της δεν μπορούσε να εγκρίνει την συμφωνία, λόγω των απαιτήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θεωρούσε ότι η στήριξη του Βερολίνου θα συνιστούσε παραβίαση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων (dpa), αρχικά η Κομισιόν είχε ζητήσει την απόσυρση 20 αεροσκαφών από τις δύο βάσεις της Lufthansa στη Γερμανία, με την εταιρεία να αντιπροτείνει τα αεροσκάφη που θα αποσυρθούν να είναι μόνο τρία.
Οι διαπραγματεύσεις για την διάσωση της εταιρίας δεν ολοκληρώνονται πάντως με τον συμβιβασμό Βερολίνου - Βρυξελλών, καθώς το σχέδιο πρέπει να εγκριθεί από το Εποπτικό Συμβούλιο της Lufthansa και κατόπιν από την Γενική Συνέλευση των μετόχων της.
Χθες πάντως η αρμόδια ευρωπαία επίτροπος Magrete Vestagher υπερασπίστηκε την σκληρή στάση της Επιτροπής απορρίπτοντας την κατηγορία ότι βάζει νέα εμπόδια και τονίζοντας ότι προσπαθεί να αποτρέψει τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.
"Εάν κάποιος θέλει να ανταγωνιστεί με την Lufthansa, χρειάζεται σλοτ σε αεροδρόμιο", είπε χαρακτηριστικά η επίτροπος από την Δανία. Πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, το 55,7% των πτήσεων που απογειώνονταν από την Γερμανία εκτελούσε η Lufthansa.
Η καγκελάριος Merkel μίλαγε πριν από λίγες ημέρες για "δύσκολη μάχη" με τις Βρυξέλλες, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι θα στήριζε τις διαπραγματεύσεις. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του Βερολίνου βρισκόταν, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας Peter Altemeier, η διάσωση όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων εργασίας στη Lufthansa, από τις συνολικά 138.000.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης