γράφει : Ελένη Μπότα
Όλα είναι έτοιμα για την έκδοση ομόλογου ύψους 500 εκατ. ευρώ από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά το πράσινο φως που δόθηκε και από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του ενημερωτικού δελτίου της εταιρείας.
Όλα είναι έτοιμα για την έκδοση ομόλογου ύψους 500 εκατ. ευρώ από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά το πράσινο φως που δόθηκε και από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του ενημερωτικού δελτίου της εταιρείας.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ομόλογο που θα έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα μέσω του ελληνικού χρηματιστηρίου και αναμένεται να σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση ενός τομέα, που λόγω κρίσης, είχε παγώσει.
Η χρονική συγκυρία για ένα τέτοιο βήμα θεωρείται ιδιαίτερα ευνοϊκή καθώς το κλίμα διεθνώς είναι βελτιωμένο ενώ το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί πολύ μεγάλη βελτίωση στις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων ευνοώντας με αυτό τον τρόπο και τις εταιρικές εκδόσεις.
Με βάση εκτιμήσεις το επιτόκιο θα μπορούσε να διαμορφωθεί στο 1,80% υπό κάποιες προυποθέσεις.
Να σημειωθεί ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται σε μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας της παρά την ύφεση στην οικονομία καθώς διαθέτει υγιή ισολογισμό, ισχυρό management και ηγετικό ρόλο σε βασικούς τομείς όπως κατασκευές και ενέργεια.
Αξίζει να αναφερθεί ότι βασικοί μέτοχοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι η ολλανδική Reggeborgh Invest με ποσοστό 30,26% και ο Γιώργος Πειριστέρης με ποσοστό 15,98%.
Η έκδοση ομολόγου στην παρούσα φάση έχει διπλή σημασία, καθώς πέρα από την ενίσχυση της ρευστότητας προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδύσεις και έργα στα οποία θα συμμετάσχει ο όμιλος, είναι και μία συμβολική κίνηση, καθώς θα είναι η πρώτη έκδοση ελληνικής εταιρείας μετά την πανδημία, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο την επιστροφή στην κανονικότητα.
Υπενθυμίζεται ότι τα δύο μεγάλα έργα του Ομίλου, το Ελληνικό και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, βρίσκονται σε φάση εκκίνησης.
Ειδικότερα στο αεροδρόμιο Καστέλι του Ηρακλείου Ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες στο αεροδρόμιο Καστέλι του Ηρακλείου, με στόχο η έναρξη των κατασκευαστικών έργων να έχει ξεκινήσει το 2021.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ τη λειτουργία και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.
Το «Νέον Ηράκλειον», όπως θα ονομάζεται το καινούριο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο - το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Όσον αφορά το Ελληνικό και εκεί μπήκαν οι μπουλντόζες προκειμένου να ξεκινλήσουν οι κατεδαφίσεις κτιρίων. Μάλιστα σύμφωνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη, στις αρχές Ιουλίου θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια του εργοταξίου στο Ελληνικό. Η πρώτη φάση του έργου είναι ο καθαρισμός του χώρου και οι κατεδαφίσεις και η οποία θα διαρκέσει περίπου 3,5 χρόνια.
Σε αυτό το διάστημα, σύμφωνα με το master plan, θα χτιστεί το καζίνο, τα δύο ξενοδοχεία και κάποιοι ουρανοξύστες με γραφεία.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ομόλογο που θα έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα μέσω του ελληνικού χρηματιστηρίου και αναμένεται να σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση ενός τομέα, που λόγω κρίσης, είχε παγώσει.
Η χρονική συγκυρία για ένα τέτοιο βήμα θεωρείται ιδιαίτερα ευνοϊκή καθώς το κλίμα διεθνώς είναι βελτιωμένο ενώ το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί πολύ μεγάλη βελτίωση στις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων ευνοώντας με αυτό τον τρόπο και τις εταιρικές εκδόσεις.
Με βάση εκτιμήσεις το επιτόκιο θα μπορούσε να διαμορφωθεί στο 1,80% υπό κάποιες προυποθέσεις.
Να σημειωθεί ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται σε μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας της παρά την ύφεση στην οικονομία καθώς διαθέτει υγιή ισολογισμό, ισχυρό management και ηγετικό ρόλο σε βασικούς τομείς όπως κατασκευές και ενέργεια.
Αξίζει να αναφερθεί ότι βασικοί μέτοχοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι η ολλανδική Reggeborgh Invest με ποσοστό 30,26% και ο Γιώργος Πειριστέρης με ποσοστό 15,98%.
Η έκδοση ομολόγου στην παρούσα φάση έχει διπλή σημασία, καθώς πέρα από την ενίσχυση της ρευστότητας προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδύσεις και έργα στα οποία θα συμμετάσχει ο όμιλος, είναι και μία συμβολική κίνηση, καθώς θα είναι η πρώτη έκδοση ελληνικής εταιρείας μετά την πανδημία, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο την επιστροφή στην κανονικότητα.
Υπενθυμίζεται ότι τα δύο μεγάλα έργα του Ομίλου, το Ελληνικό και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, βρίσκονται σε φάση εκκίνησης.
Ειδικότερα στο αεροδρόμιο Καστέλι του Ηρακλείου Ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες στο αεροδρόμιο Καστέλι του Ηρακλείου, με στόχο η έναρξη των κατασκευαστικών έργων να έχει ξεκινήσει το 2021.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ τη λειτουργία και την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.
Το «Νέον Ηράκλειον», όπως θα ονομάζεται το καινούριο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο - το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Όσον αφορά το Ελληνικό και εκεί μπήκαν οι μπουλντόζες προκειμένου να ξεκινλήσουν οι κατεδαφίσεις κτιρίων. Μάλιστα σύμφωνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη, στις αρχές Ιουλίου θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια του εργοταξίου στο Ελληνικό. Η πρώτη φάση του έργου είναι ο καθαρισμός του χώρου και οι κατεδαφίσεις και η οποία θα διαρκέσει περίπου 3,5 χρόνια.
Σε αυτό το διάστημα, σύμφωνα με το master plan, θα χτιστεί το καζίνο, τα δύο ξενοδοχεία και κάποιοι ουρανοξύστες με γραφεία.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών