Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πράσινο φως από τη Διυπουργική για έργο 370 εκατ ευρώ - Πότε θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός 

Πράσινο φως από τη Διυπουργική για έργο 370 εκατ ευρώ - Πότε θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός 
Toν Σεπτέμβριο η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για το έργο Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Toν Σεπτέμβριο αναμένεται να δημοσιευτεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για το έργο Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ, το οποίο είναι προϋπολογισμού 370 εκατ ευρώ και πήρε χτες το πράσινο φως στην διυπουργική τηλεδιάσκεψη με τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ Κώστα Καραμανλή, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, του υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστή Χατζηδάκη, καθώς και του Γενικού  Γραμματέα Υποδομών, κ. Γεώργιου Καραγιάννη και του Γενικού  Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κ. Νικόλαου Μαντζούφα.
Στην συνέχεια θα ακολουθήσει η δεύτερη διαγωνιστική φάση με τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την οριστική διακήρυξη του έργου, από την οποία θα προκύψει ο οριστικός ανάδοχος στο τέλος του 2021.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου, για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί περίπου μία τριετία, δηλαδή, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η νέα περιφερειακή θα μπορεί να παραδοθεί προς χρήση κάπου μέσα στο 2024.
ο χρόνος παραχώρησης θα είναι τουλάχιστον για 25 χρόνια. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα υπάρχουν διόδια και η σταδιακή αποπληρωμή προς τον ανάδοχο θα γίνει με “πληρωμές διαθεσιμότητας”.
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει: την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων.,  τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Δυτικής και Ανατολικής).
Ο χρόνος παραχώρησης θα είναι τουλάχιστον για 25 χρόνια. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα υπάρχουν διόδια και η σταδιακή αποπληρωμή προς τον ανάδοχο θα γίνει με “πληρωμές διαθεσιμότητας”.
Με το έργο αυτό θα επιτευχθεί: δημιουργία ενός οδικού άξονα υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης, κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 10.000 οχήματα την ώρα, ανά κατεύθυνση, αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα), περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου, βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής και δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και  αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και του τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης