Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Τα σχέδια για έρευνες από την Τουρκία στην Αν. Μεσόγειο είναι σε λάθος μέρος; - Γιατί στρέφεται στην Μαύρη Θάλασσα;

Τα σχέδια για έρευνες από την Τουρκία στην Αν. Μεσόγειο είναι σε λάθος μέρος; - Γιατί στρέφεται στην Μαύρη Θάλασσα;
Η Τουρκία επικεντρώνεται στην έκταση της Μαύρης Θάλασσας έχοντας διπλό σκοπό για τις ενεργειακές επιδιώξεις της
Ενώ τα περισσότερα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης έχουν επικεντρωθεί την επιδείνωση των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας στα ζητήματα της «ανακαινισμένης» Αγίας Σοφίας και του παρατεταμένου πολέμου της Λιβύης, η Τουρκία συνεχίζει να επιμένει για έρευνες ανοικτά της Κύπρου, στην Ανατολική Μεσόγειο και στο Ανατολικό Αιγαίο αναφέρει το OilPrice.
H Τουρκία έχει ένα βασικό στόχο να φθάσει στα 26 κοιτάσματα στην Ανατολική Μεσόγειο, που θα ερευνήσει και τα οποία σχεδόν όλα βρίσκονται σε κυπριακά ύδατα…
Η τακτική της Τουρκίας είναι να μετρήσει την παρέμβαση και την ενότητα της Ευρώπης αλλά και την ετοιμότητά της να αντιμετωπίσει τις τουρκικές ενέργειες.
Τώρα η Τουρκία υλοποιεί τον αρχικό της στόχο κατά μήκος της βόρειας ακτής της, του Εύξεινου Πόντου - μια από τις υπεράκτιες περιοχές που είναι αναμφισβήτητα τουρκική.
Η επιφυλακτικότητα των τουρκικών αρχών να ερευνήσουν και να διεξάγουν ελέγχους πρώτα τη Μαύρη Θάλασσα μπορεί να εξηγήσει πολλά γιατί οι γεωτρήσεις στη Μεσόγειο μπορεί να είναι πιο επωφελής.
Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Fatih έχει ξεκινήσει τις έρευνες στην Μαύρη Θάλασσα στα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας τον Ιούλιο 2020 επικεντρωνόμενη στην Tuna-1 στις 20 Ιουλίου.
Είχε προηγηθεί τρισδιάστατη σεισμική έρευνα στην περιοχή τον Απρίλιο-Μάιο 2019 (μέσω του πλοίου Polar Empress).
Η τοποθεσία του πηγαδιού Tuna-1 είναι περίεργη καθώς η κρατική εταιρία πετρελαιοειδών της Τουρκίας η TPAO (Turkish Petroleum Corporation) αποφάσισε να το πάει ακριβώς δίπλα στο οικόπεδο των θαλάσσιων συνόρων Ρουμανίας-Βουλγαρίας-Ουκρανίας-Τουρκίας, εντός του μπλοκ βαθέων υδάτων 26.
Φαίνεται ότι η τοποθεσία των ερευνών δεν βρίσκεται πολύ μακριά από το μπλοκ Skifsky της Ουκρανίας και (ίσως το πιο σημαντικό) από τη μεγαλύτερη έως τώρα υπεράκτια ανακάλυψη των βαθέων υδάτων της Μαύρης Θάλασσας, το πεδίο Neptun που λειτουργεί με OMV στη Ρουμανία, είναι μια σκόπιμη προσπάθεια μεγιστοποίησης του οφέλους από την πλευρά της Τουρκίας.
Με την πρώτη ματιά, η κρατική εταιρία TPAO κάνει το σωστό βήμα πολιτικά – όταν το γεωτρύπανο Fatih που κατέστη το πρώτο ειδικό πλοίο έρευνας και εξόρυξης της Τουρκίας (μέχρι το 2018 το πλοίο λειτουργούσε στην υφαλοκρηπίδα της Νορβηγίας), που ξεκίνησε έρευνες την Ανατολική Μεσόγειο (σε ύδατα που αναγνωρίζονται διεθνώς ότι ανήκουν στην Κύπρο).
Η μετακίνηση του Fatih σε νερά που είναι πραγματικά διεθνώς αναγνωρισμένα ως τουρκικά μόνο μπορεί να αλλάξει λίγο την επικρατούσα εστίαση.
Από σήμερα, ο TPAO διαθέτει 2 παρόμοια πλοία για γεωτρήσεις - το Yavuz (το αδελφό πλοίο του Fatih) και το Kanuni (που χτίστηκαν ένα χρόνο μετά τα δύο το 2012, επίσης στη Νότια Κορέα) - συνεπώς δεν χρειάζεται να συνεχίσει το απαράδεκτο πρόγραμμα γεώτρησης στην Ανατολική Μεσόγειο εις βάρος άλλων δραστηριοτήτων στη Μαύρη Θάλασσα.
Η νέα στρατηγική της Τουρκίας είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, καθώς αψηφά την επικρατούσα λογική της Ανατολικής Μεσογείου.
Από τότε που το πρώτο κοίτασμα τρυπήθηκε το 1954, περισσότερες από 250 εταιρείες δραστηριοποιήθηκαν στο οικόπεδο αλλά όλα αυτά τα χρόνια η εθνική εταιρεία πετρελαίου της Τουρκίας η TPAO παρέμεινε ο κύριος επιθεωρητής και εκτιμητής των κοιτασμάτων με ποσοστό (75-80% όλων των ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων).
Υπήρξαν σποραδικές αυξήσεις ενδιαφέροντος, είτε πρόκειται για φερόμενο σχιστολιθικό πετρέλαιο της Τουρκίας είτε για υφαλοκρηπίδα, ωστόσο η μέτρια ποιότητα των κοιτασμάτων της, τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά πεδία της Τουρκίας έχουν βαρύτητα API 13 -15 ° την υποβάθμισαν ενεργειακά.
Επιπλέον, το ποσοστό εξόρυξης της Τουρκίας κυμαίνεται γύρω στο 20% - δεν αποτελεί έκπληξη ότι σήμερα, η παραγωγή πετρελαίου της Τουρκίας καλύπτει το 9% της εγχώριας κατανάλωσής και το 2% των αναγκών φυσικού αερίου.
Η εστίαση της Τουρκίας στην Μαύρη Θάλασσα ξεκίνησε στη δεκαετία του 2000 καθώς οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας αυξήθηκαν εν μέσω στάσιμων (και χαμηλών) ποσοστών παραγωγής.
Η κρατική εταιρία TPAO σε συνεργασία με την BP ερεύνησε το κοίτασμα Hopa-1 στο Block 3534, το ανατολικότερο παράκτιο μέρος της Τουρκικής Μαύρης Θάλασσας δίπλα στα θαλάσσια σύνορα με τη Γεωργία, έχοντας δυναμικό φυσικού αερίου 10 TCf, ωστόσο αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη γεώτρηση λόγω της κακής ποιότητας των ταμιευτήρων και τα προβλήματα υπερπίεσης έχουν καταστήσει άσκοπες τις περαιτέρω δραστηριότητες.
Στην αρχική φάση των εκτιμήσεων της Μαύρης Θάλασσας, συμμετείχαν όλες οι μεγάλες εταιρίες ExxonMobil, Chevron, Petrobras, BP, καθιστώντας την πιο καυτή περιοχή της Μαύρης Θάλασσας όσον αφορά τη μεγάλη συμμετοχή.
Παρά τις μικρές ανακαλύψεις στα ρηχά νερά της Μαύρης Θάλασσας (Akcakoca), οι φιλόδοξες αξιώσεις των τουρκικών αρχών για 10 δισεκατομμύρια βαρέλια που βρίσκονται στον βυθό της θάλασσας αποδείχθηκαν φρούδες ελπίδες.
Η Τουρκία επικεντρώνεται στην έκταση της Μαύρης Θάλασσας έχοντας διπλό σκοπό για τις ενεργειακές επιδιώξεις της.
1)Αποσπά την προσοχή του λαού από τις δραστηριότητες της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η κρατική εταιρία πετρελαιοειδών TPAO κάνει έρευνες σε ένα άλλο κοίτασμα στη Μεσόγειο Θάλασσα (Seljuk-1) μέσω του σκάφους  Yavuz, που βρίσκεται στο Block 06 της Κύπρου που πραγματοποιείται από κοινού από Total και ENI.
Ψάχνοντας για το Seljuk-1, κανείς δεν βρίσκει καμία αναφορά από τα μέσα ενημέρωσης
2)Ο δεύτερος λόγος για την έναρξη των γεωτρήσεων του Εύξεινου Πόντου είναι μη πολιτικός: Για την Τουρκία η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί το νέο πεδίο αισιοδοξίας για να ανακαλύψει νέα κοιτάσματα.
Το παρασκήνιο μιας παρ' ολίγον σύρραξης - «Βυθίσατε το Oruc Reis» - ΤΑ ΝΕΑ

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης