Aφιέρωμα Reuters στις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες μπαταριών - Σε περίοπτη θέση η Sunlight

Aφιέρωμα Reuters στις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες μπαταριών - Σε περίοπτη θέση η Sunlight
To Reuters τοποθετεί την Sunlight στις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες μπαταριών
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από τα τεράστια «πράσινα» πακέτα που αποκαλύφθηκαν από την πανδημία του κορωνοϊού, παρόλο που πολλοί αναγνωρίζουν ότι θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστούν τους ασιατικούς γίγαντες που κυριαρχούν στην αγορά.
Οι εταιρείες αυτές επικεντρώνονται σε εξειδικευμένες αγορές και νέες τεχνολογίες αντί να ανταγωνιστούν τους πολύ μεγαλύτερους παίκτες της Ασίας στις μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Sunlight πρωταγωνιστεί στο άρθρο του Reuters για τις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής μπαταριών που εστιάζουν επιτυχώς σε τεχνολογίες λιθίου για την αποθήκευση ενέργειας.
Όπως αναφέρει ο CEO της Sunlight Λάμπρος Μπίσαλας, «η δημιουργία ευρωπαϊκών κολοσσών μπαταρίας είναι ακόμη εφικτή.
Χρειάζεται απλά να τρέξουμε, να καλύψουμε έδαφος και να καινοτομήσουμε ταχύτερα από άλλους».
Το Reuters σημειώνει ότι το εργοστάσιο της Sunlight είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο στην παραγωγή μπαταριών μολύβδου για AGVs (αυτόματα οχήματα χωρίς οδηγό για βιομηχανική χρήση κλπ), περονοφόρα και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας και πλέον στρέφεται σε τεχνολογίες λιθίου.
«Αυτές οι αγορές είναι δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Διαβλέπουμε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία στις αγορές λιθίου για αποθήκευση ενέργειας καθώς οι παραγωγοί μπαταριών λιθίου, ειδικά στην Κίνα, εστιάζουν στα ηλεκτρικά οχήματα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Sunlight είναι η πρώτη εταιρία που παρουσίασε σε διεθνές επίπεδο την πρώτη έξυπνη μπαταρία λιθίου.
Η εταιρία επενδύει δυναμικά σε τεχνολογίες λιθίου εστιάζοντας τις επενδύσεις τις σε μπαταρίες για AGVs (αυτόματα οχήματα χωρίς οδηγό για βιομηχανική χρήση κλπ), μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά καράβια και ΑΠΕ.
Τώρα, η Κίνα φιλοξενεί το 80% της παγκόσμιας παραγωγής κυττάρων ιόντων λιθίου - ο τύπος της μπαταρίας που αναμένεται να τροφοδοτήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία EV - και το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας που θα συνδεθεί στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια ανήκει σε ασιατικές εταιρείες.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμεύσει 550 δισεκατομμύρια ευρώ (647 δισεκατομμύρια δολάρια) για την προστασία του κλίματος και τις καθαρές τεχνολογίες τα επόμενα επτά χρόνια, και αυτά τα σχέδια εξαρτώνται από τις μπαταρίες για την αποθήκευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας - και για την τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών.
Οι ερευνητές έχουν ήδη εντοπίσει 13 ευρωπαϊκά έργα μπαταριών που θα μπορούσαν να είναι επιλέξιμα για υποστήριξη από την ΕΕ, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Σλοβακία και η Πολωνία - αν και ορισμένοι οδηγούνται από ασιατικούς κατασκευαστές, όπως τα σχέδια της LG Chem να επεκτείνουν το εργοστάσιό της στην Κρακοβία.
Η ευρωπαϊκή παραγωγή EV αναμένεται να αυξηθεί έξι φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και οι ηγέτες της ΕΕ αναμένουν ότι η αλυσίδα αξίας της μπαταρίας - από την εξόρυξη έως την παραγωγή έως την ανακύκλωση - θα ανέρχεται σε 250 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025.
Η InoBat Auto, για παράδειγμα, μια σλοβακική εκκίνηση που υποστηρίζεται από την αμερικανική εταιρεία ενεργειακής τεχνολογίας Wildcat Discovery Technologies και το τσεχικό βοηθητικό πρόγραμμα CEZ (CEZP.PR), κατευθύνεται στην γρήγορη λωρίδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Marian Bocek δήλωσε ότι η εξάρτηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από εισαγόμενες μπαταρίες μαζικής παραγωγής έχει δημιουργήσει μια «τεχνολογική κρίση κυριαρχίας», αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να σχεδιάζουν αυτοκίνητα γύρω από τις μπαταρίες.
Έτσι σχεδιάζει να προσαρμόσει τις μπαταρίες για οχήματα υψηλής απόδοσης που μπορεί να χρειάζονται κάτι ξεχωριστό.
Image
www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS