Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Τι συμβαίνει με τα «οχήματα» του ΧΑ – Μειώθηκε το επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά οι συνομιλίες συνεχίζονται

Τι συμβαίνει με τα «οχήματα» του ΧΑ – Μειώθηκε το επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά οι συνομιλίες συνεχίζονται
Εταιρείες που έχουν «εμπλακεί» στην οχηματολογία έχουν διαψεύσει την ύπαρξη συνομιλιών, ωστόσο υπάρχουν εντολές στο ταμπλό που δεν μπορούν με άλλο τρόπο να δικαιολογήσουν το ενδιαφέρον
Στις τελευταίες συνεδριάσεις έχει μειωθεί αισθητά το επενδυτικό ενδιαφέρον για μετοχές που μπορούν να αποτελέσουν όχημα, για έμμεση εισαγωγή εταιρείας στο ΧΑ.
Η μείωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος εκτιμάται ότι οφείλεται από τη μία στη σημαντική μείωση των συναλλαγών στο ΧΑ λόγω Αυγούστου, αλλά και από την άλλη στο γεγονός ότι εδώ και καιρό και παρά τις πληροφορίες δεν έχει επιβεβαιωθεί κάποιο deal.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι συνομιλίες συνεχίζονται παρά τις όποιες διαψεύσεις, καθώς όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν, τέτοιες συνομιλίες δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν, πριν ολοκληρωθούν και «πέσουν» οι υπογραφές.
Ωστόσο, σημειώνουν τις μεγάλες δυσκολίες που έχουν τέτοια εγχειρήματα και πολλές φορές μικροδιαφορές μεταξύ αγοραστή και πωλητή, ως προς το τίμημα, μπορούν να ακυρώσουν ένα deal.
Μερικές από τις εταιρείες που έχουν «εμπλακεί» στην οχηματολογία έχουν διαψεύσει την ύπαρξη συνομιλιών, ωστόσο χρηματιστηριακά φαίνεται πως υπάρχουν εντολές στο ταμπλό που δεν μπορούν με άλλο τρόπο να δικαιολογήσουν το ενδιαφέρον.
Η μετοχές της Τρία Άλφα έχουν καταγράψει μεγάλη άνοδο από την αρχή του έτους με το προνόμιο να κάνει υψηλότερες συναλλαγές έναντι του κοινού.
Ο κοινός τίτλος έχει άνοδο 120%, αλλά στις τελευταίες 20 και πλέον συνεδριάσεις ο όγκος δεν ξεπερνά το 1 τεμάχια και από την αρχή του έτους έχουν γίνει συναλλαγές μόλις 3.392 τεμαχίων.
Από την άλλη το προνόμιο με συνολικές συναλλαγές 35 χιλ. τεμαχίων περίπου έχει άνοδο 288%, αλλά είναι χωρίς πράξη για 21 συνεδριάσεις.
Η πώληση του ακινήτου και ίσως της εταιρείας ως κέλυφος είναι αυτό που τράβηξε τα επενδυτικά βλέμματα.
Στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο θα οδηγούσε σε δημόσια πρόταση.
Η τρέχουσα αποτίμησης της εισηγμένης είναι στα 4 εκατ. ευρώ αν και κάποιες πληροφορίες από χρηματιστηριακά γραφεία κάνουν λόγο για υψηλότερο τίμημα και κλεισμένο deal.
Η μετοχή της Προοδευτικής είχε φτάσει κοντά στα 0,30 ευρώ όταν κορυφώνονταν οι πληροφορίες για είσοδο βιομηχανικής εταιρείας, οι οποίες ωστόσο διαψεύστηκαν επισήμως με αποτέλεσμα η μετοχή να χάσει το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου.
Οι πληροφορίες ανέφεραν πως η είσοδος της βιομηχανικής εταιρείας συνδεόταν με τη δυνατότητα ή μη να αντλήσει δάνειο από τις τράπεζες, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια νεότερη ενημέρωση.
Πάνω από τα 0,30 ευρώ είχε βρεθεί η Δομική Κρήτης λόγω των πληροφοριών για είσοδο ομίλου με ανάλογη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Το τελευταίο διάστημα έχει καταγράψει μία υποχώρηση αλλά και πάλι από την αρχή του έτους έχει άνοδο περίπου 35% και οι αγοραστές συνεχίζουν στα χαμηλά τις τοποθετήσεις.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως και σε μικρή εταιρεία της πληροφορικής υπήρχε επίσημη πρόταση για εξαγορά ως κέλυφος, η οποία όμως απορρίφθηκε καθώς ο βασικός μέτοχος ζητούσε υψηλότερο τίμημα.
Με βάση τις αποτιμήσεις των εισηγμένων μεταξύ των εταιρειών που θα μπορούσαν να τραβήξουν επενδυτικά βλέμματα και να αποτελέσουν οχήματα είναι μεταξύ άλλων η Δούρος και η Λανακάμ.
Στη λίστα θα μπορούσαν να προστεθούν και κάποιες εταιρείες, οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία εξυγίανσης και όταν ολοκληρωθεί η εισηγμένη θα μείνει με σχεδόν μηδενικά περιουσιακά στοιχεία και υποχρεώσεις και είτε θα οδηγηθεί σε λύση και εκκαθάριση είτε θα μπορεί να εξαγοραστεί από μη εισηγμένη εταιρεία και να αποτελέσει όχημα.
Σημειώνεται πως η διαδικασία έμμεσης εισαγωγής είναι αρκετά απλή και το βασικό κόστος είναι η εξαγορά του οχήματος.
Στο ΧΑ αρκετές είναι αυτές οι εταιρείες όπου ο επιχειρηματίας αδιαφορεί για την πορεία της μετοχής ή για το αν οι επενδυτές-μέτοχοι είναι ευχαριστημένοι ή όχι, και πολλές φορές έχει διατυπωθεί η άποψη ότι το κόστος παραμονής είναι ακριβό και τα οφέλη ελάχιστα.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης