Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Μια ματιά στα αποτελέσματα εξαμήνου των ΕΛΠΕ- Καλύτερα των εκτιμήσεων αλλά και πάλι πολύ αδύναμα

tags :
Μια ματιά στα αποτελέσματα εξαμήνου των ΕΛΠΕ- Καλύτερα των εκτιμήσεων αλλά και πάλι πολύ αδύναμα
Ο όμιλος δημοσίευσε στο φετινό πρώτο εξάμηνο ζημιές 335,8 εκατ. ευρώ από κέρδη 121,3 εκατ. ευρώ στο περσινό εξάμηνο 
Σύμφωνα με τη δημοσιευμένη λογιστική κατάσταση εξαμήνου των ΕΛΠΕ τα έσοδα υποχώρησαν στα 2,98 δισ. ευρώ από 4,45 δισ. ευρώ, ενώ η τελική γραμμή εμφάνισε ζημία 335,8 εκατ. ευρώ από κέρδη 121,3 εκατ. ευρώ.
Τα δημοσιευμένα EBITDA ήταν αρνητικά κατά 340,5 εκατ. ευρώ από κέρδη 319,6 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια υποχώρησαν στα 1,84 δισ. ευρώ από 2,26 δισ. ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις υποχώρησαν οριακά στα 4,68 δισ. ευρώ από 4,76 δισ. ευρώ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα υποχώρησαν στα 1,12 δισ. ευρώ από 1,31 δισ. ευρώ.
Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA των ΕΛΠΕ υποχώρησαν στα 63 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο και στα 191 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο.
Η Eurobank σημειώνει πως τα προσαρμοσμένα EBITDA ήταν οριακά ανώτερα από την εκτίμησή της (57,8 εκατ. ευρώ).
Η Beta αναφέρει πως τα αποτελέσματα ήταν αδύναμα όπως αναμένονταν αλλά στο άνω μέρος των εκτιμήσεων των αναλυτών.
Η Optima Bank σημειώνει πως τα προσαρμοσμένα αποτελέσματα ήταν καλύτερα των εκτιμήσεων όπως και οι ελεύθερες ταμειακές ροές αλλά και πάλι πολύ αδύναμα, ενώ οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν αβέβαιες.
Σύμφωνα με την εταιρεία οι τελευταίοι μήνες χαρακτηρίστηκαν από τη σημαντική μείωση της οικονομικής δραστηριότητας παγκοσμίως, ενώ τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 επέφεραν και την αντίστοιχη μείωση στη ζήτηση για καύσιμα.
Η κρίση επηρέασε ιδιαίτερα τον κλάδο αερομεταφορών με τη μείωση της αεροπορικής δραστηριότητας στο Β’ Τρίμηνο να φτάνει το 81%, ενώ στην Ελλάδα, οι τουριστικές αφίξεις για το Α’ Εξάμηνο ήταν μειωμένες κατά 77%.
Η σημαντική πτώση στη διεθνή ζήτηση προϊόντων, σε συνδυασμό με τη συμφωνία για περιορισμό της παραγωγής αργού (OPEC++) με αποτέλεσμα την αύξηση στις τιμές αργών, οδήγησε σε υποχώρηση των διεθνών περιθωρίων διύλισης στα χαμηλότερα επίπεδα ιστορικά.
Σημαντική πρόκληση που αντιμετώπισαν πολλά διυλιστήρια στη περιοχή, ήταν η αδιάλειπτη λειτουργία των διυλιστηρίων μέσα σε ένα περιβάλλον σημαντικών προκλήσεων και η έλλειψη αποθηκευτικών χώρων για τα προϊόντα.
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, ο Όμιλος διατήρησε υψηλά επίπεδα λειτουργίας, με την παραγωγή των διυλιστηρίων να ανέρχεται σε 3,7 εκατ. τόνους (αντίστοιχα με το 2019), αξιοποιώντας τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στα διυλιστήρια του, ενώ ταυτόχρονα, προβαίνοντας σε εμπορικές συναλλαγές και χρηματοοικονομικά παράγωγα, απέφυγε υπερβολική έκθεση σε κίνδυνο απώλειας λόγω τιμών και αξιοποίησε τη δομή της αγοράς (contango market structure) για να διασφαλίσει βελτίωση των αποτελεσμάτων από διεθνής συναλλαγές.
Αναφορικά με τα Δημοσιευμένα Αποτελέσματα, η σταδιακή ανάκαμψη των τιμών αργού και προϊόντων από τα χαμηλά επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί στις αρχές του Β’ Τριμήνου, οδήγησε σε κέρδη από αποτίμηση αποθεμάτων ύψους 26 εκατ. ευρώ, μειώνοντας μερικώς τη σημαντική απώλεια που κατέγραψε το Α’ τρίμηνο και διαμορφώνοντας τα Δημοσιευμένα Κέρδη EBITDA στα 76 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική και κύριες εξελίξεις

Η σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού από τα μέσα στου Β’ Τριμήνου, τόσο στη χώρα μας όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, οδήγησαν σε ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας και της κατανάλωσης καυσίμων, που εξακολουθεί όμως να υπολείπεται της αντίστοιχης περσυνής περιόδου, κυρίως σε κλάδους όπως ο τουρισμός, οι αερομεταφορές και η ακτοπλοΐα.
Ο Όμιλος παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, με κύριο γνώμονα την υγεία και ασφάλεια προσωπικού και συνεργατών στα γραφεία και τις εγκαταστάσεις του, ιδιαίτερα ενόψει του προγράμματος συντήρησης του Διυλιστηρίου Ασπροπύργου και προσαρμόζει, αντίστοιχα, τον τρόπο λειτουργίας του.
Στις 28 Αυγούστου ξεκινά το εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης στο Διυλιστήριο Ασπροπύργου, με τη σταδιακή προσωρινή παύση λειτουργίας των βασικών μονάδων.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 9 βδομάδες, δύο επιπλέον από το προβλεπόμενο, ώστε να περιλάβει επιπλέον μέτρα ασφάλειας για αποφυγή κρουσμάτων COVID-19.
Το πρόγραμμα, συνολικού κόστους 130 εκατ. ευρώ, είναι το μεγαλύτερο αντίστοιχο έργο στην ιστορία του Ομίλου.
Εκτός από εργασίες συντήρησης σε όλες τις μονάδες, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 60 εκατ., με έργα που θα ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και αφορούν κυρίως στους τομείς ασφάλειας και περιβάλλοντος, με αναμενόμενη περαιτέρω μείωση εκπομπών μικροσωματιδίων (PMs) του διυλιστηρίου κατά 50%.
Σε ό,τι αφορά την ουσιαστική διείσδυση στις ΑΠΕ με την υλοποίηση του μεγάλου Φ/Β έργου 204MW στην Κοζάνη, για το οποίο αναμένεται κλείσιμο της συναλλαγής το Γ’ Τρίμηνο 2020, έχει ήδη οριστικοποιηθεί η βέλτιστη τεχνική λύση, ενώ αναμένεται να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση εντός του έτους.
Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες πώλησης των εταιρειών της ΔΕΠΑ που συμμετέχει η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες due diligence (συλλογή και ανάλυση στοιχείων και πληροφοριών από τις εταιρίες που συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία).
Τέλος, ξεκίνησε επίσημα το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού, με συνολικά εκτιμώμενα ετήσια οφέλη σε επίπεδο EBITDA άνω των 50 εκατ. εντός τριετίας.
Ο Όμιλος συνεχίζει την πολιτική διαχείρισης ισολογισμού για μεγιστοποίηση ρευστότητας και επάρκεια χρηματοδότησης.
Σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την αναχρηματοδότηση των πιστωτικών γραμμών που λήγουν στους επόμενους μήνες, με σκοπό την βελτίωση του προφίλ ωρίμανσης των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου.
Το χρηματοοικονομικό κόστος διατηρείται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, σημειώνοντας μείωση 15% σε σχέση με πέρυσι.
Ο Καθαρός Δανεισμός στο Β’ Τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 1,8 δισ. ευρώ, με τον Συντελεστή Μόχλευσης στο 48%, σημειώνοντας βελτίωση συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, Ανδρέας Σιάμισιης, επεσήμανε: «Οι συνθήκες κατά τη διάρκεια του B’ Τριμήνου ήταν πρωτόγνωρες, με επιπτώσεις σε πολλά επίπεδα και ιδιαίτερα στην αγορά πετρελαιοειδών, καθώς ο περιορισμός των μετακινήσεων και η πτώση στην αεροπορική κίνηση οδήγησαν σε σημαντικά μειωμένη ζήτηση.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι προσπάθειές μας εστιάστηκαν κυρίως στη διαχείριση αυτής της κρίσης και στη προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου στη νέα πραγματικότητα.
Τα αποτελέσματα είναι θετικά, καθώς διατηρήσαμε υψηλά επίπεδα ασφαλούς λειτουργίας και πετύχαμε ομαλό εφοδιασμό σε όλες τις αγορές μας, αξιοποιώντας παράλληλα και τις εμπορικές ευκαιρίες που εμφανίστηκαν με ουσιαστική συνεισφορά.
Ταυτόχρονα όμως, προωθήσαμε και στρατηγικές κινήσεις, με πρόοδο στο έργο ΑΠΕ στην Κοζάνη, έναρξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού στον Όμιλο, αλλά και λανσάρισμα νέων προϊόντων προστιθέμενης αξίας στα δίκτυα πρατηρίων. Κύριοι στόχοι μας για τους επόμενους μήνες, είναι η πετυχημένη υλοποίηση του προγράμματος συντήρησης του Διυλιστηρίου Ασπροπύργου, καθώς και η επιτάχυνση της αναπτυξιακής στρατηγικής του Ομίλου».
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης