Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Φθηνότερη η χρήση ενός Ι.Χ. με CNG απ' ό,τι ενός ηλεκτρικού με κοινόχρηστη φόρτιση

tags :
Φθηνότερη η χρήση ενός Ι.Χ. με CNG απ' ό,τι ενός ηλεκτρικού με κοινόχρηστη φόρτιση
Σύμφωνα με ευρωπαϊκό πρότζεκτ, τα 100 χλμ. στοιχίζουν 3,2 ευρώ με ένα μεσαίο επιβατικό CNG στην Ελλάδα, και 4 ευρώ με ηλεκτρικό Ι.Χ. που θα δαπανήσει ενέργεια από κοινόχρηστο φορτιστή
Οικονομικότερες μετακινήσεις προσφέρει στους Έλληνες οδηγούς η αεριοκίνηση έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην περίπτωση που «φουλάρουν» τις μπαταρίες τους μέσω κοινόχρηστης φόρτισης.
Αυτό προέκυψε από το ευρωπαϊκό πρότζεκτ Fpc4consumers, στο πλαίσιο του οποίου προσδιορίσθηκε το κόστος συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων σε μία ενιαία βάση, δηλαδή σε ευρώ ανά 100 χλμ. Με συντονιστή το ελληνικό υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φορέα υλοποίησης το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το πρότζεκτ ανέλυσε πόσο στοιχίζει σε ένα κράτη-μέλη, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, η κάλυψη αυτής της απόστασης ανά τύπο καυσίμου.

Η διαφορά κόστους ανά κατηγορία

Έτσι, για την Ελλάδα, διαπιστώθηκε πως η κοινόχρηστη φόρτιση είναι οικονομικά ασύμφορη έναντι του CNG, ανεξάρτητα από την κατηγορία επιβατικού Ι.Χ. Συγκεκριμένα, για να καλύψει ένας κάτοχος ηλεκτρικού Ι.Χ. κατηγορίας Α (επιβατικό πόλης) 100 χλμ., θα δαπανήσει 3,5 ευρώ ανά η ηλεκτρική ενέργεια έχει προέλθει από κοινόχρηστο φορτιστή. Αντίθετα, ένα ανάλογο Ι.Χ. CNG θα «κάψει» φυσικό αέριο αξίας 3,3 ευρώ.
Λίγο περισσότερο, και συγκεκριμένα 3,4 ευρώ, θα στοιχίσει αυτή η απόσταση σε έναν κάτοχο CNG κατηγορίας Β (μικρού επιβατικού). Και πάλι, όμως, η κοινόχρηστη φόρτιση ενός ανάλογου ηλεκτρικού Ι.Χ., για την ίδια απόσταση, θα κοστίσει ακριβότερα, στα 3,8 ευρώ.
Μάλιστα, μεγαλύτερη είναι η «ψαλίδα» για τα μεγαλύτερα Ι.Χ., κατηγορίας C (μεσαία επιβατικά), αφού ένα μοντέλο CNG θα «κάψει» 3,2 ευρώ για 100 χλμ. Για την ίδια απόσταση, ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα καταναλώσει κιλοβατώρες από ένα κοινόχρηστο φορτιστή, θα δαπανήσει 4 ευρώ.
Όπως είναι φυσικό, η κοινόχρηστη φόρτιση είναι πιο ακριβή λύση για έναν οδηγό ηλεκτρικού Ι.Χ., απ´ ό,τι αν έχει «φουλάρει» το αυτοκίνητό του με ηλεκτρική ενέργεια στο σπίτι, με κιλοβατώρες δηλαδή για τις οποίες χρεώνονται με την τιμή του οικιακού τιμολογίου. Ωστόσο, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότζεκτ, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, για τα οχήματα κατηγορίας C, το μοντέλα που «καίνε» CNG παραμένουν πιο οικονομικά στη χρήση.

Ακριβότερη και η οικιακή φόρτιση στα μεσαία επιβατικά

Έτσι, τη στιγμή που ο οδηγός ενός τέτοιου Ι.Χ. θα δαπανήσει φυσικό αέριο αξίας 3,2 ευρώ για να καλύψει τα 100 χλμ., η ίδια απόσταση για τον κάτοχο ενός ανάλογου ηλεκτρικού μοντέλου θα κοστίσει 3,5 ευρώ. Κι αυτό παρόλο που οι κιλοβατώρες που θα καταναλώσει θα έχουν χρεωθεί στο οικιακό κόστος.
Αντίθετα, στις δύο υπόλοιπες κατηγορίες, η οικιακή φόρτιση καθιστά την ηλεκτροκίνηση πιο οικονομική από την αεριοκίνηση. Έτσι, στα ηλεκτρικά μοντέλα κατηγορίας Α, το κόστος των 100 χλμ. ανέρχεται σε 2 ευρώ, έναντι 3,3 ευρώ με την αεριοκίνηση. Στα Ι.Χ. κατηγορίας Β, το κόστος των 100 χλμ. ανέρχεται σε 2,9 ευρώ, έναντι 3,4 με την αεριοκίνηση.
Βέβαια, και τα δύο «καύσιμα» είναι φθηνότερα στη χρήση, σε σχέση με τη βενζίνη και το ντίζελ κίνησης. Το LPG (υγραέριο) αναλύθηκε μόνο στην κατηγορία Β, στην οποία προέκυψε ένα κόστος 4,6 ευρώ ανά 100 χλμ.

Πηγή: www.worldenergynews.gr
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης