Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Βασιλάκης (Aegean): Ζημιές προ φόρων 25 εκατ. στο γ' τρίμηνο 2020 - Περιορισμένη η ορατότητα στο τέταρτο τρίμηνο

Βασιλάκης (Aegean): Ζημιές προ φόρων 25 εκατ. στο γ' τρίμηνο 2020 - Περιορισμένη η ορατότητα στο τέταρτο τρίμηνο
Η Aegean όπως και οι περισσότερες αεροπορικές ελπίζουν πως δε θα υπάρξει νέο lockdown και πως θα υπάρξει κάποιο θετικό νέο από τις φαρμακοβιομηχανίας για το εμβόλιο
Μετά από ζημιές προ φόρων 200,8 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2020, η διοίκηση της Aegean Airlines κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για την ενημέρωση των αναλυτών ανέφερε πως και στο τρίτο τρίμηνο θα υπάρξουν ζημιές και θα είναι της τάξης των 25 εκατ. ευρώ ή και οριακά υψηλότερα.
Επιπλέον θα συνεχιστεί το «κάψιμο» μετρητών στο τρίτο τρίμηνο και αναμένεται να είναι περίπου στα 50 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στα 110 εκατ. ευρώ που κάηκαν στο πρώτο εξάμηνο.
Σημειώνεται πως τα περισσότερα από τα 110 εκατ. ευρώ αφορούν αντιστάθμιση στα καύσιμα.
Ακόμα και για το τέταρτο τρίμηνο τόσο ο κ.Βασιλάκης, πρόεδρος του ομίλου, αλλά και ο κ.Γερογιάννης, εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί και σημείωσαν πως η ορατότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένη και οι εκτιμήσεις αδύνατες.
Η Aegean όπως και οι περισσότερες αεροπορικές ελπίζουν πως δε θα υπάρξει νέο lockdown και πως θα υπάρξει κάποιο θετικό νέο από τις φαρμακοβιομηχανίας για το εμβόλιο.
Ο Ευτύχιος Βασιλάκης, ανέφερε πως στους μήνες που πέρασαν δε θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί πως οι αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο έδωσαν και δίνουν μάχη για την επιβίωση.
Υπήρξε μια αισιοδοξία το καλοκαίρι για την πορεία των κρατήσεων αλλά το δεύτερο κύμα δημιούργησε νέα πίεση και ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος, σημείωσε ο κ.Βασιλάκης.
Το βλέμμα της διοίκησης ήταν στραμμένο στο κόστος στο δεύτερο τρίμηνο, καθώς δεν υπήρχε δραστηριότητα.
«Όσα όμως και να κάνεις στο κόστος όταν δεν υπάρχουν πωλήσεις δεν μπορεί να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα», τόνισε ο κ.Βασιλάκης.
Η εταιρεία έκανε χρήση των μέτρων της κυβέρνησης βάζοντας το 70% του προσωπικού σε αναστολή σύμβασης, ενώ μετά την άρση των περιορισμών χρησιμοποίησε το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ για το 75% του προσωπικού της.
Η διοίκηση ανέφερε πως προς το τέλος του εξαμήνου άρχισαν να χαλαρώνουν τα μέτρα και υπήρχε η εκτίμηση πως οι ταξιδιώτες θα θέλουν να ταξιδέψουν και πως δεν θα υπάρχει νέο κύμα πανδημίας.
Αυτό όμως κράτησε λίγο καθώς ξέσπασε το δεύτερο κύμα πανδημίας και οι κρατήσεις άρχισαν να επηρεάζονται.
Τελικά στο τρίτο τρίμηνο που λήγει σε λίγες μέρες η εκτίμηση είναι πως θα έχει μεταφέρει 2 εκατ. επιβάτες και θα υπάρχει μείωση του έργου κατά 62%.  
Έτσι θα εμφανίσει 25 εκατ. ευρώ ζημιές προ φόρων από 91 εκατ. ευρώ κέρδη.
Ο κ.Γερογιάννης ανέφερε πως για τα καινούρια αεροσκάφη υπήρξε συμφωνία με την Airbus και δε θα αλλάξει ο αριθμός των αεροσκαφών που θα παραλάβει αλλά αντί για 26 μέχρι το τέλος του 2022 θα πάρει 16.
Επιπλέον λήγουν μισθώσεις για 22 αεροσκάφη τα 2 επόμενα χρόνια και έτσι θα μπορέσει το επόμενο διάστημα να προσαρμόσει το στόλο στα νέα δεδομένα.
Υπάρχει επίσης περαιτέρω δυνατότητα ευελιξίας με την Airbus (άλλα 7 αεροσκάφη θα παραδοθούν έως 3 χρόνια αργότερα), ενώ για αυτά που λήγουν πλέον θα μπορεί να ανανεώσει  και με πολύ καλύτερους όρους, αφού υπάρχει μεγάλη προσφορά.
Στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να γίνει και η οριστικοποίηση της συμφωνίας με τις τράπεζες για το δάνειο των 150 εκατ. ευρώ και θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ρευστότητα.
Όπως είπε ο κ.Βασιλάκης το μεγάλο μας θέμα είναι οι ζημιές, δεν είναι η ρευστότητα.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης