του Χάρη Ντιγριντάκη
Στις ράγες 3 νέων αξόνων φιλοδοξεί να τροχοδρομήσει με στόχο την ανάκαμψη του ο ελληνικός τουρισμός το 2021.
Σύμφωνα με το πλάνο του υπουργείο Τουρισμού όπως παρουσιάστηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη οι δυναμικές αναρρίχησης των μεγεθών της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας εν μέσω της πανδημίας εδράζονται:
* Στην ενεργοποίηση δράσεων ενίσχυσης των στρατηγικών στόχων της ανάπτυξης.
* Στο μετασχηματισμό της τουριστικής προβολής.
* Στη στήριξη του κλάδου.
Εργαλεία επίτευξης και στόχοι
Τα εργαλεία επίτευξης αυτών των αξόνων αφορούν:
* Επέκταση της σεζόν.
* Διαφοροποίηση προϊόντων.
* Αναπτυξιακή βιωσιμότητα.
* Διαφημιστική προβολή όλο το χρόνο. Με συνέργειες συν-διαφήμισης με tour operators και αεροπορικές εταιρείες επίσης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
* Δημιουργία ενός νέου πλαισίου για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροπορικού έργου. Με πρωτεύοντα στόχο το recovery του 2019.
* Στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων για την επόμενη δύσκολη περίοδο.
* Αξιοποίηση του ταμείου ανάκαμψης με επενδύσεις υποδομής.
* Έμφαση στον θαλάσσιο τουρισμό (μαρίνες, yachting).
Οι στόχοι που πέτυχε ο Ελληνικός τουρισμός
Όπως υπογραμμίζει ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης «Ο ελληνικός τουρισμός φέτος πέτυχε τρεις πολύ σημαντικούς στόχους.
Πρώτον, η τουριστική αγορά έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.
Η χώρα μας ήταν ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμός για όσους επέλεξαν να ταξιδέψουν και να πάνε διακοπές.
Για παράδειγμα η ΤUI ανακοίνωσε ότι ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός της.
Δεύτερον, το brand και η καλή φήμη που διαμορφώθηκε κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, όχι μόνο διατηρήθηκε, αλλά και ενισχύθηκε κατά την τουριστική περίοδο.
Η Ελλάδα προσέφερε στους επισκέπτες μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες παρέχοντάς τους ταυτόχρονα το αίσθημα της ασφάλειας που ήταν πολύ καθοριστικό εν μέσω μιας τέτοιας κρίσης.
Ποιος δε θυμάται τους Βρετανούς τουρίστες να δηλώνουν ότι στην Ελλάδα αισθάνονται πιο ασφαλείς σε σχέση με τη χώρας τους;
Τρίτον, είχαμε υποδειγματική εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Οι άνθρωποι του τουρισμού βοήθησαν πολύ ώστε η ασφάλεια που είχε τεθεί ως προτεραιότητα για επισκέπτες, εργαζόμενους και κατοίκους, να εξασφαλιστεί και όλοι όσοι ήρθαν στη χώρα μας επέστρεψαν στις πατρίδες τους υγιείς χωρίς μια στιγμή να αισθανθούν φόβο ή ανασφάλεια».
Ο ανταγωνισμός
Αναφορικά με τον ανταγωνισμό ο κ. Θεοχάρης σημειώνει ότι «η πρωτοβουλία της χώρας μας να προχωρήσει συντονισμένα και μεθοδικά στο άνοιγμα του τουρισμού κινητοποίησε το γενικότερο άνοιγμα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Οι μεγάλοι παραδοσιακοί παίκτες του τουρισμού όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία ενισχύθηκαν κυρίως από τον εσωτερικό τους τουρισμό αλλά και τον οδικό – γειτονικό – τουρισμό καθώς κινήθηκε ισχυρά ο οδικός διασυνοριακός τουρισμός στην ιβηρική χερσόνησο και στην κεντρική/ ανατολική Ευρώπη.
Η πολύ καλή επιδημιολογική πορεία της Ελλάδας από τις αρχές του καλοκαιριού ως σήμερα βοήθησε την εισροή τουριστών που συνεχίζεται, καθώς σε σύγκριση με άλλες μεγάλες αγορές προορισμούς, τα δικά μας δεδομένα είναι πολύ χαμηλά». Και προσθέτει:
«Το σταδιακό κοκκίνισμα βασικών ανταγωνιστών μας όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία ανέδειξαν τις αδυναμίες στον σχεδιασμό τους ενώ η «λανθασμένη» αναφορά κρουσμάτων από τις Βαλεαρίδες σε συνδυασμό με την ανασφάλεια γύρω από συγκεκριμένους προορισμούς ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη προς το brand Ελλάδα. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η διοίκηση της TUI πρόσφατα: «είστε η μόνη χώρα που εμπιστευόμαστε για τα νούμερα».
Στο περιβάλλον αυτό, η Ελλάδα αξιοποίησε το πολύ καλό υγειονομικό προφίλ και την επιχειρησιακή της ετοιμότητα και αναδείχθηκε ως δημοφιλής προορισμός. Η τουριστική αγορά έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης. Στα προγράμματα των μεγαλύτερων tour operator, φέτος η χώρα μας ήταν πρωταγωνίστρια.
Σύμφωνα με την TUI από το σύνολο των τουριστών που διακίνησε φέτος το 40% ήρθε στην Ελλάδα, αφήνοντας δεύτερη την Ισπανία και τρίτη την Τουρκία με σημαντικά μικρότερα μερίδια. Μέχρι πέρσι η Ελλάδα προσέλκυε το 15% των πελατών της TUI.
H Jet2 έφερε 160.000 τουρίστες από τα μέσα Ιουλίου, όταν στην Κύπρο και στην Κροατία διακίνησε λιγότερο από 20.000.
Η Apollo, μεγαλύτερος tour operator στην Σκανδιναβία, φέτος δούλεψε αποκλειστικά με την Ελλάδα.
Ως αποτέλεσμα, η φετινή σαιζόν ήδη επιμηκύνεται μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου σε Κρήτη, Ρόδο και Κω ενώ μεγάλωσε η σαιζόν και για περιφερειακούς προορισμούς όπως η Πρέβεζα».
Πορεία εσόδων
Ο υπουργός ακτινογραφώντας την πορεία των εσόδων της φετινής χρονιάς επισήμανε ότι «ξεκίνησε με μεγάλη αισιοδοξία καθώς τους δύο πρώτους μήνες του 2020 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ήταν αυξημένες κατά 23%, συνολικά 527 εκατ. ευρώ.
Από τον Μάρτιο ως το άνοιγμα της χώρας οι εισπράξεις ήταν μειωμένες άνω του 95% και πρακτικά μηδενικές, διαμορφώνοντας ένα εφιαλτικό σενάριο στην περίπτωση που η χώρα παρέμενε κλειστή.
Τον Ιούλιο οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν στα 577 εκατ. ευρώ, με ετήσια μείωση 84,4%. Ο Αύγουστος κινήθηκε σημαντικά καλύτερα και εκτιμούμε ότι τα έσοδα του μήνα θα αγγίξουν τα 1,6 δις. ευρώ με πτώση 60% περίπου.
Με αυτό το δεδομένο, η εκτίμηση μας είναι ότι ως τέλους του έτους θα κλείσουμε τη χρονιά αναπληρώνοντας άνω του 20% των εσόδων του 2019 και πιθανώς σχετικά ψηλότερα από τις εκτιμήσεις της αγοράς και της αντιπολίτευσης».
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το πλάνο του υπουργείο Τουρισμού όπως παρουσιάστηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη οι δυναμικές αναρρίχησης των μεγεθών της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας εν μέσω της πανδημίας εδράζονται:
* Στην ενεργοποίηση δράσεων ενίσχυσης των στρατηγικών στόχων της ανάπτυξης.
* Στο μετασχηματισμό της τουριστικής προβολής.
* Στη στήριξη του κλάδου.
Εργαλεία επίτευξης και στόχοι
Τα εργαλεία επίτευξης αυτών των αξόνων αφορούν:
* Επέκταση της σεζόν.
* Διαφοροποίηση προϊόντων.
* Αναπτυξιακή βιωσιμότητα.
* Διαφημιστική προβολή όλο το χρόνο. Με συνέργειες συν-διαφήμισης με tour operators και αεροπορικές εταιρείες επίσης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
* Δημιουργία ενός νέου πλαισίου για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροπορικού έργου. Με πρωτεύοντα στόχο το recovery του 2019.
* Στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων για την επόμενη δύσκολη περίοδο.
* Αξιοποίηση του ταμείου ανάκαμψης με επενδύσεις υποδομής.
* Έμφαση στον θαλάσσιο τουρισμό (μαρίνες, yachting).
Οι στόχοι που πέτυχε ο Ελληνικός τουρισμός
Όπως υπογραμμίζει ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης «Ο ελληνικός τουρισμός φέτος πέτυχε τρεις πολύ σημαντικούς στόχους.
Πρώτον, η τουριστική αγορά έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.
Η χώρα μας ήταν ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμός για όσους επέλεξαν να ταξιδέψουν και να πάνε διακοπές.
Για παράδειγμα η ΤUI ανακοίνωσε ότι ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός της.
Δεύτερον, το brand και η καλή φήμη που διαμορφώθηκε κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, όχι μόνο διατηρήθηκε, αλλά και ενισχύθηκε κατά την τουριστική περίοδο.
Η Ελλάδα προσέφερε στους επισκέπτες μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες παρέχοντάς τους ταυτόχρονα το αίσθημα της ασφάλειας που ήταν πολύ καθοριστικό εν μέσω μιας τέτοιας κρίσης.
Ποιος δε θυμάται τους Βρετανούς τουρίστες να δηλώνουν ότι στην Ελλάδα αισθάνονται πιο ασφαλείς σε σχέση με τη χώρας τους;
Τρίτον, είχαμε υποδειγματική εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Οι άνθρωποι του τουρισμού βοήθησαν πολύ ώστε η ασφάλεια που είχε τεθεί ως προτεραιότητα για επισκέπτες, εργαζόμενους και κατοίκους, να εξασφαλιστεί και όλοι όσοι ήρθαν στη χώρα μας επέστρεψαν στις πατρίδες τους υγιείς χωρίς μια στιγμή να αισθανθούν φόβο ή ανασφάλεια».
Ο ανταγωνισμός
Αναφορικά με τον ανταγωνισμό ο κ. Θεοχάρης σημειώνει ότι «η πρωτοβουλία της χώρας μας να προχωρήσει συντονισμένα και μεθοδικά στο άνοιγμα του τουρισμού κινητοποίησε το γενικότερο άνοιγμα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Οι μεγάλοι παραδοσιακοί παίκτες του τουρισμού όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία ενισχύθηκαν κυρίως από τον εσωτερικό τους τουρισμό αλλά και τον οδικό – γειτονικό – τουρισμό καθώς κινήθηκε ισχυρά ο οδικός διασυνοριακός τουρισμός στην ιβηρική χερσόνησο και στην κεντρική/ ανατολική Ευρώπη.
Η πολύ καλή επιδημιολογική πορεία της Ελλάδας από τις αρχές του καλοκαιριού ως σήμερα βοήθησε την εισροή τουριστών που συνεχίζεται, καθώς σε σύγκριση με άλλες μεγάλες αγορές προορισμούς, τα δικά μας δεδομένα είναι πολύ χαμηλά». Και προσθέτει:
«Το σταδιακό κοκκίνισμα βασικών ανταγωνιστών μας όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία ανέδειξαν τις αδυναμίες στον σχεδιασμό τους ενώ η «λανθασμένη» αναφορά κρουσμάτων από τις Βαλεαρίδες σε συνδυασμό με την ανασφάλεια γύρω από συγκεκριμένους προορισμούς ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη προς το brand Ελλάδα. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η διοίκηση της TUI πρόσφατα: «είστε η μόνη χώρα που εμπιστευόμαστε για τα νούμερα».
Στο περιβάλλον αυτό, η Ελλάδα αξιοποίησε το πολύ καλό υγειονομικό προφίλ και την επιχειρησιακή της ετοιμότητα και αναδείχθηκε ως δημοφιλής προορισμός. Η τουριστική αγορά έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης. Στα προγράμματα των μεγαλύτερων tour operator, φέτος η χώρα μας ήταν πρωταγωνίστρια.
Σύμφωνα με την TUI από το σύνολο των τουριστών που διακίνησε φέτος το 40% ήρθε στην Ελλάδα, αφήνοντας δεύτερη την Ισπανία και τρίτη την Τουρκία με σημαντικά μικρότερα μερίδια. Μέχρι πέρσι η Ελλάδα προσέλκυε το 15% των πελατών της TUI.
H Jet2 έφερε 160.000 τουρίστες από τα μέσα Ιουλίου, όταν στην Κύπρο και στην Κροατία διακίνησε λιγότερο από 20.000.
Η Apollo, μεγαλύτερος tour operator στην Σκανδιναβία, φέτος δούλεψε αποκλειστικά με την Ελλάδα.
Ως αποτέλεσμα, η φετινή σαιζόν ήδη επιμηκύνεται μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου σε Κρήτη, Ρόδο και Κω ενώ μεγάλωσε η σαιζόν και για περιφερειακούς προορισμούς όπως η Πρέβεζα».
Πορεία εσόδων
Ο υπουργός ακτινογραφώντας την πορεία των εσόδων της φετινής χρονιάς επισήμανε ότι «ξεκίνησε με μεγάλη αισιοδοξία καθώς τους δύο πρώτους μήνες του 2020 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ήταν αυξημένες κατά 23%, συνολικά 527 εκατ. ευρώ.
Από τον Μάρτιο ως το άνοιγμα της χώρας οι εισπράξεις ήταν μειωμένες άνω του 95% και πρακτικά μηδενικές, διαμορφώνοντας ένα εφιαλτικό σενάριο στην περίπτωση που η χώρα παρέμενε κλειστή.
Τον Ιούλιο οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν στα 577 εκατ. ευρώ, με ετήσια μείωση 84,4%. Ο Αύγουστος κινήθηκε σημαντικά καλύτερα και εκτιμούμε ότι τα έσοδα του μήνα θα αγγίξουν τα 1,6 δις. ευρώ με πτώση 60% περίπου.
Με αυτό το δεδομένο, η εκτίμηση μας είναι ότι ως τέλους του έτους θα κλείσουμε τη χρονιά αναπληρώνοντας άνω του 20% των εσόδων του 2019 και πιθανώς σχετικά ψηλότερα από τις εκτιμήσεις της αγοράς και της αντιπολίτευσης».
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών