Σε απόλυτη αστάθεια η διαφημιστική δαπάνη - Ποια ήταν η πορεία της μήνα μήνα
Σε επίπεδα κάτω των 550 εκ ευρώ διαμορφώθηκε η διαφημιστική δαπάνη στο εννιάμηνο του 2020 με απώλειες που ανέρχονται σε περίπου 120 εκ ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία για τεράστιες ζημίες σε πλήθος ΜΜΕ.
Ειδικά δε στον έντυπο τύπο η κατάσταση αναμένεται να είναι πιο δύσκολη καθώς έχουν υποχωρήσει σημαντικά κατά περίπου 20% και τα έσοδα από την κυκλοφορία.
Οι ελπίδες ανάκαμψης επικεντρώνονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 μετά την παροχή φορολογικών κινήτρων από την κυβέρνηση στις εταιρίες οι οποίες θα διατηρήσουν τη διαφημιστική δαπάνη στα περυσινά επίπεδα.
Η κυβερνητική παρέμβαση φαίνεται να λειτουργεί σε ένα βαθμό ωστόσο θεωρείται πολύ δύσκολο να καλυφθεί το κενό που έχει προκύψει τους προηγούμενους μήνες παρ ότι τα κίνητρα θεωρούνται ιδιαίτερα γενναία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο πρώτο δίμηνο του 2020 και ειδικά τον Ιανουάριο η διαφημιστική δαπάνη δεν κινήθηκε σε ικανοποιητικά καθώς εμφανίστηκε πτωτική τάση της τάξεως του 5%.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε κατά την περίοδο του lock down όπου οι απώλειες των Απρίλιο προσέγγισαν το 30%.
Αισθητή ήταν η βελτίωση της διαφημσιτικής δαπάνης τον Μάιο και τον Ιούνιο όπου οι απώλειες κινήθηκαν στα επίπεδα του 3-4%.
Το ανησυχητικό στοιχείο όμως είναι ότι τον Ιούλιο η διαφήμιση υποχώρησε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 κατά 15% ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και τον Αύγουστο όπου όμως η διαφημιστική δαπάνη διαμορφώνεται παραδοσιακά σεχαμηλά επίπεδα και δεν επηρεάζει αισθητά στη διαμόρφωση της συνολικής ετήσιας επίδοσης.
Το Σεπτέμβριο εμφανίστηκε η αγορά να βελτιώνεται αλλά και πάλι η δαπάνη κινήθηκε χαμηλότερα κατά περίπου 5% σε σχέση με την περυσινή χρονιά.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι πέραν της περιόδου του lockdown όπου η πτώση ήταν αναμενόμενη η διαφημιστική αγορά παραμένει ιδιαίτερα ασταθής με μόνη ίσως εξαίρεση τα social media και τις πλατφόρμες όπως η google που συνεχίζουν να ενισχύουν τη θέση της έχοντας ως όπλο το χαμηλότερο κόστος και τις στοχευμένες καμπάνιες με την αξιοποίησης των cookies.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Ειδικά δε στον έντυπο τύπο η κατάσταση αναμένεται να είναι πιο δύσκολη καθώς έχουν υποχωρήσει σημαντικά κατά περίπου 20% και τα έσοδα από την κυκλοφορία.
Οι ελπίδες ανάκαμψης επικεντρώνονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 μετά την παροχή φορολογικών κινήτρων από την κυβέρνηση στις εταιρίες οι οποίες θα διατηρήσουν τη διαφημιστική δαπάνη στα περυσινά επίπεδα.
Η κυβερνητική παρέμβαση φαίνεται να λειτουργεί σε ένα βαθμό ωστόσο θεωρείται πολύ δύσκολο να καλυφθεί το κενό που έχει προκύψει τους προηγούμενους μήνες παρ ότι τα κίνητρα θεωρούνται ιδιαίτερα γενναία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο πρώτο δίμηνο του 2020 και ειδικά τον Ιανουάριο η διαφημιστική δαπάνη δεν κινήθηκε σε ικανοποιητικά καθώς εμφανίστηκε πτωτική τάση της τάξεως του 5%.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε κατά την περίοδο του lock down όπου οι απώλειες των Απρίλιο προσέγγισαν το 30%.
Αισθητή ήταν η βελτίωση της διαφημσιτικής δαπάνης τον Μάιο και τον Ιούνιο όπου οι απώλειες κινήθηκαν στα επίπεδα του 3-4%.
Το ανησυχητικό στοιχείο όμως είναι ότι τον Ιούλιο η διαφήμιση υποχώρησε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 κατά 15% ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και τον Αύγουστο όπου όμως η διαφημιστική δαπάνη διαμορφώνεται παραδοσιακά σεχαμηλά επίπεδα και δεν επηρεάζει αισθητά στη διαμόρφωση της συνολικής ετήσιας επίδοσης.
Το Σεπτέμβριο εμφανίστηκε η αγορά να βελτιώνεται αλλά και πάλι η δαπάνη κινήθηκε χαμηλότερα κατά περίπου 5% σε σχέση με την περυσινή χρονιά.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι πέραν της περιόδου του lockdown όπου η πτώση ήταν αναμενόμενη η διαφημιστική αγορά παραμένει ιδιαίτερα ασταθής με μόνη ίσως εξαίρεση τα social media και τις πλατφόρμες όπως η google που συνεχίζουν να ενισχύουν τη θέση της έχοντας ως όπλο το χαμηλότερο κόστος και τις στοχευμένες καμπάνιες με την αξιοποίησης των cookies.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών