Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στο στόχαστρο των εμπόρων τα σούπερ μάρκετ που πωλούν παπούτσια ρούχα και παπλώματα

tags :
Στο στόχαστρο των εμπόρων τα σούπερ μάρκετ που πωλούν παπούτσια ρούχα και παπλώματα
Για αθέμιτο ανταγωνισμό κάνουν λόγο οι έμποροι - Τι θα κάνει το υπουργείο  Ανάπτυξης
Αλαλούμ επικρατεί στο εμπόριο με τα κλειστά μαγαζιά να διαμαρτύρονται για τα ανοιχτά μαγαζιά προωθούν προϊόντα εκτός των τροφίμων στην περίοδο του lockdown.
Η βάση της κριτικής στρέφεται κατά των Σούπερ Μάρκετ που μετά την εμπειρία της πρώτης καραντίνας διεύρυναν τους κωδικούς προϊόντων που χαρακτηρίζονται διαρκή καταναλωτικά αγαθά ενώ το δικαίωμα να παραμείνουν ανοικτά τους παρέχεται διότι η βασική τους δουλειά είναι τα προϊόντα διατροφής.
Στέλεχος του λιανεμπορίου επικρίνει τις κυβερνητικές αποφάσεις  για τον τρόπο που δουλεύει η αγορά στην καραντίνα και λέει χαρακτηριστικά ότι έγραψαν μία φορά  μία ΚΥΑ και στη συνέχεια κάνουν COPY PASTE ενώ αποφεύγουν  να αντιμετωπίσουν τα πρακτικά  προβλήματα που δημιουργεί η καραντίνα.

Η περίπτωση του Lidl

Στο επίκεντρο της κριτικής  είναι η αλυσίδα  Lidl η οποία διαθέτει ρούχα παπούτσια και μικρές  οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Αξίζει να σημειωθεί  ότι η διοίκηση της αλυσίδας προχωρά σε διαφημιστική καμπάνια  για τις συγκεκριμένες  κατηγορίες  προϊόντων ενώ όπως μας  πληροφόρησε εκπρόσωπος  της  εταιρείας , με την απόφαση του lock down  σταμάτησε την προβολή  των διαφημιστικών spot από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο .
Ο εκπρόσωπος της Lidl λέει ότι η αλυσίδα είναι πρόθυμη να ακολουθήσει τις  οδηγίες  του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τους αρμόδιους  όταν   λάβουν  αποφάσεις.
Στο ίδιο μήκος  κύματος είναι και άλλες αλυσίδες αλλά τηρούν  πιο χαμηλούς  τόνους  ενώ αποφεύγουν την προβολή  αυτών  των προϊόντων μέσω τηλεοπτικών  μηνυμάτων.
Τα μεγάλα  σούπερ  μάρκετ με επιφάνεια άνω των 3000 και μέχρι 5000  τ.μ. διαθέτουν διαρκή καταναλωτικά αγαθά όπως παπλώματα σεντόνια, ρούχα αλλά και εργαλεία για το  σπίτι.
Αξίζει να σημειωθεί  ότι και  στα μικρά συνοικιακά σούπερ μάρκετ ο καταναλωτής μπορεί   να βρει ηλεκτρολογικό υλικό όπως λάμπες , ασφάλειες , πολύπριζα  και άλλα σχετικά  προϊόντα  για τα οποία όμως δεν δημιουργήθηκε θέμα συζήτησης όταν τα εξειδικευμένα καταστήματα  ήταν ανοιχτά.

«Αθέμιτος ανταγωνισμός»

Οι επίσημοι φορείς όπως και η ΕΣΕΕ ισχυρίζονται  ότι γίνεται αθέμιτος ανταγωνισμός  και  ζητούν  από τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα να πάρουν θέση έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα όσο διαρκεί η καραντίνα.
Οι εκπρόσωποι της αγοράς περιμένουν λύσεις στα βασικά θέματα που προκαλεί η καραντίνα αφήνοντας  να εννοηθεί  ότι  η κυβέρνηση ήταν  απροετοίμαστη  για το δεύτερο   lockdown.
Ανάμεσα στα αιτήματα της αγοράς είναι να σταματήσει από τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ η πώληση  προϊόντων αυτών  που προσδιορίζονται ως  διαρκή καταναλωτικά αγαθά.
Ακόμη να δώσει το δικαίωμα στα καταστήματα που κάνουν ηλεκτρονικές πωλήσεις  ο καταναλωτής να το παραλαμβάνει από το κατάστημα διότι η παράδοση στο σπίτι  από τις εταιρείες ταχυμεταφορών  είναι αδύνατη και  δεν μπορεί  να εξυπηρετηθούν  οι καταναλωτές στους επιθυμητούς  χρόνους.
Η πολιτική ηγεσία  του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων πρέπει να αντιμετωπίσει και τα ζητήματα της χονδρικής πώλησης  που απαιτείται η έκδοση τιμολογίου στους επαγγελματίες.
Αναφέρουν  ως παράδειγμα την αγορά χρωμάτων σε επαγγελματία ο οποίος κερδίζει χρόνο και χρήμα έναντι άλλων συναδέλφων του που αγόραζαν  αντίστοιχα  προϊόντα από συνοικιακά καταστήματα που σήμερα είναι κλειστά.
Οι έμποροι και επιχειρηματίες  θεωρούν ότι η καραντίνα δεν θα τερματιστεί στα τέλη Νοεμβρίου και θα επεκταθεί και τον Δεκέμβριο με συνέπεια  να εντείνεται η αγωνία  της επόμενης ημέρας καλώντας  τους αρμοδίους  να αντιμετωπίσουν τα κρίσιμα  ζητήματα  όπως  συνέβη σε άλλες  ευρωπαϊκές χώρες  με σκοπό  τον τερματισμό  του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Νίκος Θεοδωροπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης