Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πως διαμορφώνεται το νέο επιχειρηματικό μοντέλο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων

tags :
Πως διαμορφώνεται το νέο επιχειρηματικό μοντέλο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων
Με τα έσοδα των αεροδρομίων να εξαρτώνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον όγκο των επιβατών, η οικονομική και χρηματοοικονομική κατάσταση των αερολιμένων της Ευρώπης επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα
Ένα τροποποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο των αεροδρομίων για το μέλλον μετά το COVID-19, παρουσίασε το Διεθνές Συμβούλιο Αερολιμένων Ευρώπης (ACI Europe) στο ετήσιο συνέδριο του.
Μιλώντας στην εκδήλωση, που μεταδόθηκε ζωντανά από το Skyhall του αεροδρομίου των Βρυξελλών, ο Γενικός Διευθυντής του ACI Europe Ολιβιέ Γιάνοβεκ περιέγραψε μια αβέβαιη, αργή και άνιση ανάκαμψη.

Ακραία χρηματοοικονομική δυσχέρεια και τεράστιες περικοπές θέσεων εργασίας

Η ανάλυση του Ολιβιέ Γιάνοβεκ σχετικά με την επαναφορά της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας και της αεροπορίας στο σύνολο της, παρουσιάστηκε με φόντο ακραίων οικονομικών δυσχερειών και μαζικών περικοπών θέσεων εργασίας.
Με τα έσοδα των αεροδρομίων να εξαρτώνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον όγκο των επιβατών, η οικονομική και χρηματοοικονομική κατάσταση των αερολιμένων της Ευρώπης επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα.
Η σκληρή πραγματικότητα της πτώσης επιβεβαιώθηκε καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι 1,5 δισεκατομμύρια επιβάτες χάθηκαν μέχρι στιγμής φέτος.
Η ACI Europe επανέλαβε την προειδοποίηση της για τους κινδύνους των επιχειρήσεων και τα συνεχή ζητήματα ρευστότητας.
Τα 20 κορυφαία αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν μειώσει μέχρι τώρα:
*    Τα λειτουργικά έξοδα κατά 3 δισεκατομμύρια ευρώ (-22%).
*    Τις δαπάνες για κρίσιμες επενδύσεις για το μέλλον κατά 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ (-37%).
Η βάση σταθερού κόστους των αεροδρομίων, οι ανισορροπίες κλίμακας και η ανάγκη να διατηρούνται σε λειτουργία οι βασικές εγκαταστάσεις ακόμη και όταν η κυκλοφορία καταρρέει, περιορίζουν την ικανότητα τους να μειώσουν ακόμη περισσότερο το λειτουργικό κόστος.

Επαναφορά επιχειρηματικού μοντέλου αεροδρομίου

Κοιτάζοντας προς το μέλλον ο Ολιβιέ Γιάνοβεκ παρουσίασε ένα «νέο κανονικό» μετά το COVID-19.
Υπάρχουν περισσότερα από 750 εμπορικά αεροδρόμια στην Ευρώπη που ανταγωνίζονται για κυκλοφορία. Αλλά μόνο 12 αεροπορικές εταιρείες διαμορφώνουν ενεργά την αγορά αεροπορικών μεταφορών.
“Για πολύ καιρό οι αεροπορικές εταιρείες έβλεπαν τα αεροδρόμια ως υποδομή που πρέπει να παρέχεται δωρεάν, είπε ο Ολιβιέ Γιάνοβεκ.
Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια πρέπει να είναι μαζί. Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να υποστηρίξουν τις επενδύσεις και την ανάπτυξη των αεροδρομίων. Και τα αεροδρόμια από κοινού με τις αεροπορικές εταιρείες θα ξεκινήσουν δρομολόγια και υπηρεσίες”.
Το 70% από τα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν προσθέσει επιπλέον εκπτώσεις COVID-19 και κίνητρα.
Αυτό σημαίνει ότι τιμολογούν κάτω από το κόστος, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια αποκατάστασης της συνδεσιμότητας.
“Το οικονομικό μοντέλο του αεροδρομίου μας εξαρτάται και καθοδηγείται από τη διασφάλιση της συνεχούς δυναμικής αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας, υπογράμμισε ο Ολιβιέ Γιάνοβεκ.
Αλλά δεν μπορούμε πλέον να υποθέσουμε ότι αυτό θα συμβεί στο περιβάλλον μετά το COVID-19. Η βιομηχανία μας πρέπει να αναζητήσει ισχυρή μελλοντική προστασία με νέους τρόπους διαπραγμάτευσης και λειτουργίας.
Θα αναζητηθούν και θα αναπτυχθούν νέες συνεργασίες. Οι συνεχείς προσπάθειες της ACI Europe να εμπλακούν σε εποικοδομητικές λύσεις με ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, κυβερνήσεις και βιομηχανικούς εταίρους θα είναι ατελείωτες.
Τα αεροδρόμια θα πρέπει να είναι σε θέση να κινηθούν προς πιο ευέλικτες, δυναμικές και προσανατολισμένες στην αγορά λύσεις από ποτέ”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης