Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ιωάννης Λέντζας, δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Θέλουμε να αποτελέσουμε τον φάρο της ανάπτυξης στον νομό Ηλείας

tags :
Ιωάννης Λέντζας, δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Θέλουμε να αποτελέσουμε τον φάρο της ανάπτυξης στον νομό Ηλείας
Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι η ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Το στρατηγικό πλάνο βάσει του οποίου ο δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης θα αναδειχθεί σε φάρο ανάπτυξης του νομού Ηλείας αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στο tourismtoday και τον Χάρη Ντιγριντάκη ο δήμαρχος της περιοχής, Ιωάννης Λέντζας. Μάλιστα, επισημαίνει ότι στόχος της δημοτικής Αρχής είναι η ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ο δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης έχει χαρακτηριστικά που έχουν τα “πλούσια” νησιά».

Ως νέος δήμαρχος έχετε χαράξει ένα σημαντικό πλάνο ανάπτυξης έργων, μεταξύ των οποίων είναι και η κατασκευής υδατοδρομίου

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα, η αξιοποίηση του λιμανιού και της περιοχής του Κάστρου της Κυλλήνης αποτέλεσε προτεραιότητά μας. Θέλαμε πρώτ’ απ’ όλα να είμαστε από τους πρώτους δήμους στους οποίους θα δοθεί άδεια χρήσης υδατοδρομίου. Αυτή τη στιγμή έχουμε συντάξει τον φάκελο, μέσα στις επόμενες ημέρες θα τον καταθέσουμε, έτσι ώστε να αποκτήσουμε άδεια υδατοδρομίου και από κει και πέρα θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για να μπορέσει να ξεκινήσει η κατασκευή του και η λειτουργία του. Θέλω να πιστεύω ότι στην αρχή της τουριστικής σεζόν, επιτρέποντος, βεβαίως, του κορωνοϊού και εφόσον όλα πάνε καλά, η Κυλλήνη θα έχει υδατοδρόμιο, το οποίο θα αποτελεί και διαμετακομιστικό κέντρο. Και αυτό διότι αναπτύσσονται υδατοδρόμιο και στο Ιόνιο, αλλά και στο Αιγαίο. Ήδη έχουν αναπτυχθεί υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στη Ζάκυνθο και υπάρχει και περαιτέρω πρόβλεψη να έχουμε σύνδεση με τις Δαλματικές ακτές, στην Αδριατική.
Παράλληλα, ως δήμος σχεδιάζουμε τη δημιουργία μιας εμπορικής γραμμής που θα συνδέει την Κυλλήνη με την Ιταλία, έτσι ώστε όλα αυτά τα προϊόντα που εξάγονται από τη δυτική Ελλάδα, την Καλαμάτα για παράδειγμα, να μπορούν να φεύγουν πιο εύκολα από την Κυλλήνη προς την Ιταλία. Ευελπιστούμε, επίσης, ότι πολύ σύντομα θα έχουμε τον δρόμο Πατρών-Πύργου, έναν δρόμο, στον οποίο εμείς ως δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης έχουμε θρηνήσει τον περισσότερο κόσμο. Έπρεπε να είχε κατασκευαστεί από χθες, παρ’ όλ’ αυτά με τις παλινωδίες και τη γραφειοκρατία, έχει καθυστερήσει πάρα πολύ και καθυστερεί και την ανάπτυξη σε όλο αυτό το κομμάτι της Ηλείας, της δυτικής Ελλάδας, της δυτικής Πελοποννήσου, που έχει τις καταπληκτικές ακτές απίστευτου κάλλους.

Έχετε θέσει στόχο να δώσετε ώθηση και στο κομμάτι του εναλλακτικού τουρισμού της ευρύτερης περιοχής, η οποία υπερέχει σε πάρα πολλούς τομείς σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας

Από την αρχή, ως δημοτική Αρχή, θέσαμε κάποιους στόχους για τον δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης, που αποτελείται από 4 πρώην καποδιστριακούς δήμους, οι οποίοι έχουν συνενωθεί. Την ατμομηχανή του δήμου αποτελεί ο πρώην δήμος Κάστρου-Κυλλήνης, γιατί έχει όλο το τουριστικό προϊόν με τα πεντάστερα ξενοδοχεία. Έχει το λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο είναι το τρίτο σαν εμπορικό λιμάνι, καθώς μετακινούνται περίπου 2 εκατ. επιβάτες από και προς Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Ιθάκη. Πρέπει την κορωνίδα που έχουμε εμείς ως δήμος να την αξιοποιήσουμε και να την εκμεταλλευτούμε.
Ο δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης έχει χαρακτηριστικά που έχουν τα «πλούσια» νησιά. Έχουμε το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, το οποίο μπορεί να είναι μεν πολεμικό, αλλά χρησιμοποιείτο παλιά και για πτήσεις cargo. Δίπλα μας είναι το αεροδρόμιο του Αράξου. Έχουμε πρωτογενή τυποποίηση σε αγροτικά προϊόντα, έχουμε έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα και εξάγουμε κυρίως φράουλες, πορτοκάλια, μανταρίνια, καρπούζια, πατάτες, τροφοδοτώντας ολόκληρη την Ευρώπη. Έχουμε τον τουρισμό, το λιμάνι, το φράγμα της λίμνης του Πηνειού, το δάσος της Στροφυλιάς. Αυτά τα χαρακτηριστικά σπάνια τα βρίσκεις σε κάποιον δήμο.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που από την αρχή της θητείας μας είπαμε ότι πρέπει να τα αξιοποιήσουμε σε όλες τις μορφές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποτελέσουμε τον φάρο της ανάπτυξης στον νομό Ηλείας. Μπορεί να είμαστε πληθυσμιακά ο τρίτος δήμος (πρώτα είναι ο Πύργος και έπεται η Αμαλιάδα), αλλά από κει και πέρα, σε έκταση είμαστε ο μεγαλύτερος δήμος της Ηλείας και έχουμε και το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι βρισκόμαστε πολύ πιο κοντά στα κέντρα των αποφάσεων.
Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα και να εντάξει ο ταξιδιώτης στο πρόγραμμα των διακοπών του τον δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης. Ο τουρισμός είναι πλούτος.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η δημοτική Αρχή;

Το πρόγραμμα Τρίτση μάς δίνει το δικαίωμα να κάνουμε κάποιες μελέτες. Στο πλαίσιο αυτό, κάνουμε μία μελέτη η οποία θα αφορά πεζόδρομους 5-10 χιλιομέτρων, από το Κουνουπέλι μέχρι τη Μανωλάδα και από το λιμάνι της Κυλλήνης μέσα στο Κάστρο, που θα συνδέουν όλα τα σημεία ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων και τα πεντάστερα ξενοδοχεία που έχει η περιοχή. Θα είναι ένα καταπληκτικό έργο, απλώς χρειάζεται χρόνος και υπομονή γιατί αντιμετωπίζουμε και πολύ σοβαρά προβλήματα. Πρέπει να λύσουμε το θέμα με το νερό. Εν έτει 2020 δήμος μας παίρνει νερό από γεωτρήσεις. Στον προγραμματισμό μας είναι και η δημιουργία μονάδων αφαλάτωσης. Προσπαθούμε να δούμε ποια είναι η πιο συμφέρουσα λύση γιατί συζητάμε να αναπτύξουμε μονάδες αφαλάτωσης προς την Κυλλήνη, ωστόσο, θέλουμε να δούμε εάν το κόστος και το όφελος, όπως προκύπτει από τις οικονομοτεχνικές μελέτες, μας εξυπηρετεί.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης