Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το σχέδιο για τη διάσωση των ΕΛΤΑ - AMK 100 εκατ. ευρώ με τη συμμετοχή του Υπερταμείου

tags :
Το σχέδιο για τη διάσωση των ΕΛΤΑ - AMK 100 εκατ. ευρώ με τη συμμετοχή του Υπερταμείου
Στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θα συμμετάσχει το Υπερταμείο
«Τα ΕΛΤΑ γυρίζουν σελίδα και συνεχίζουν να επιτελούν το έργο τους», αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωση τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που προχωρούν, από κοινού με την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο), και στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ταχυδρομείων κατά 100 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, κεντρικός σκοπός του σχεδίου, είναι η εταιρεία να διασφαλίσει και να ενδυναμώσει τον κοινωνικό της ρόλο ως φορέα της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ταυτόχρονα να βελτιώσει την αποδοτικότητά της. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου είναι:

* ο εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους, με έμφαση στην υλοποίηση σχεδίου εθελουσίας εξόδου εργαζομένων,
* ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, με αναβάθμιση συστημάτων, αυτοματοποίηση κέντρων διαλογής και παροχή καλύτερων και περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες,
* η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής της εταιρείας για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της καθολικής υπηρεσίας, σε συνδυασμό με αλλαγές στο μοντέλο εξυπηρέτησης της αλληλογραφίας,
* η ανάπτυξη νέας πολιτικής προμηθειών και η καλλιέργεια μιας νέας εταιρικής κουλτούρας, με την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας.

Συμμετοχή του Υπερταμείου στην ΑΜΚ

Για την υλοποίηση του σχεδίου, δρομολογείται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.» ύψους 100 εκατ. ευρώ, στην οποία θα συμμετάσχει το Υπερταμείο.
Ταυτόχρονα, προς τον σκοπό της διασφάλισης της αδιάλειπτης παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, δρομολογείται η απόδοση στα ΕΛΤΑ του πλήρους ανταλλάγματος από τη σύμβαση μεταξύ αυτών και του ελληνικού δημοσίου για τα έτη 2013- 2020, όπως αυτό υπολογίζεται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σε ετήσια βάση.
«Η λύση που επιλέχθηκε επιφέρει το μέγιστο δυνατό όφελος στους πολίτες και στις επιχειρήσεις, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους φορολογούμενους. Υιοθετεί δε, τις αρχές μετασχηματισμού που ακολούθησαν την τελευταία δεκαετία όλες οι χώρες της Ευρώπης αναφορικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες τους», καταλήγει η κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων.

Όπως έχει μεταδώσει το BankingNews από Ιούλιο 2020

Τα ΕΛΤΑ, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται σε οριακή κατάσταση.
Αντιμετωπίζουν σοβαρή κεφαλαιακή ανεπάρκεια, σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, ενώ οι συνεχείς ζημίες έχουν απονευρώσει την λειτουργική ικανότητα της εταιρίας.
Τα ΕΛΤΑ με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία είχαν ζημίες 16,8 εκατ και αρνητικά ίδια κεφάλαια -87 εκατ ευρώ.
Είναι προφανές ότι τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν εάν άμεσα δεν επενδυθούν νέα κεφάλαια και όπως είναι δομημένος ο ισολογισμός μόνο το κράτος μπορεί να επενδύσει κεφάλαια.
Στο πλαίσιο αυτό στις 6 ή 7 Ιουλίου 2020 το ελληνικό δημόσιο θα υποβάλλει στα αρμόδια όργανα της Commission και στην DGcomp πρόταση για παροχή κρατικής βοήθειας στα ΕΛΤΑ ύψους 150 εκατ αν και με βάση αναλύσεις χρειάζονται συνολικά 300 εκατ ευρώ.
Πρωτίστως πρέπει να δοθούν κεφάλαια ακόμη και εάν θεωρηθούν κρατική βοήθεια καθώς εάν άμεσα δεν υλοποιηθεί αύξηση κεφαλαίου στα ΕΛΤΑ ο κίνδυνος κατάρρευσης είναι μεγάλος.
Ωστόσο υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες τάσεις, ενώ έχει εκπονηθεί και μελέτη που αναφέρει ότι λόγω των λειτουργικών ζημιών και του κορωνοιού σε βάθος 3ετίας δηλαδή 2020 έως το 2022 θα καταγράψει ζημίες από -80 έως -100 εκατ ευρώ.
Το Υπερταμείο ως βασικός μέτοχος έχει σοβαρές ενστάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου καθώς ως Υπερταμείο είναι υπόλογο στην Commission και με την αύξηση των 150 εκατ θα επηρεαστεί όλος ο ισολογισμός της Ελληνικής Εταιρίας Συμμετοχών και Περιουσίας.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ επιμένει ότι απαιτούνται άμεσα κεφάλαια για να μπορέσει να λειτουργήσει η εταιρία ενώ τα αρμόδια Υπουργεία και το Υπουργείο Οικονομικών κατανοούν ότι…η αλήθεια κρύβεται κάπου στην μέση.
Τα ΕΛΤΑ εμφανίζουν 434 εκατ ισολογισμό με τις σωρευμένες ζημίες να φθάνουν στα 210 εκατ ευρώ.
Ένα από τα θέματα που εξετάζονται είναι οι απαιτήσεις από καθολική υπηρεσία ύψους 182 εκατ ευρώ.
Τα ΕΛΤΑ απαιτούν αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο για το κόστος παροχής καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Ωστόσο υπάρχουν πολλές ασάφειες εάν δηλαδή αυτό το ποσό που αναγνωρίζουν τα ΕΛΤΑ στα στοιχεία παθητικού θα δοθεί από το ελληνικό δημόσιο ενώ ταυτόχρονα υφίστανται και θέματα αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης.
Λογιστικά τα ΕΛΤΑ εμφανίζουν αυτή την απαίτηση αλλά πρακτικά το ζήτημα της καθολικής υπηρεσίας παραμένει ανοικτό, καθώς ακόμη δεν έχει διευθετηθεί.
Τα ΕΛΤΑ χρειάζονται κεφάλαια αλλά υπάρχει κίνδυνος το αίτημα για κρατική ενίσχυση να αντιμετωπιστεί από την DGComp με αυστηρότητα επειδή υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις στο θέμα.
Τα ΕΛΤΑ πάντως ουσία, δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως εταιρία εάν δεν επενδυθούν νέα κεφάλαια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης