Όλα λειτουργούν με προηγμένα ρομποτικά συστήματα χωρίς να παρεμβαίνει πουθενά ανθρώπινο χέρι.
Οι μπαταρίες ονομάζονται 4680 λόγω των διαστάσεων τους, 46×80 χιλιοστά, και εξασφαλίζουν ενεργειακή απόδοση βελτιωμένη κατά 30% σε σχέση με τις μπαταρίες που χρησιμοποιούσε η εταιρεία μέχρι σήμερα στα οχήματα της.
Βάζει τελεία στη γραμμή παραγωγής o Musk
Σήμερα η κατασκευή των αμαξωμάτων των αυτοκινήτων είναι ένας πραγματικός πονοκέφαλος για τις εταιρείες.
Μια πολυδάπανη και πολύπλοκη διαδικασία, στην οποία εμπλέκονται γιγάντιες πρέσες, δεκάδες ρομπότ και εργάτες προκειμένου να συνταιριάξουν περισσότερα από 70 κομμάτια ώστε να προκύψει το λεγόμενο «σασί».
Και αν μπορούσαμε να το «εκτυπώσουμε» σε λιγότερα κομμάτια που στη συνέχεια θα συναρμολογούσαμε;
Αυτή ήταν η σκέψη των μηχανικών της Tesla.
Ετσι, η εταιρεία θα βάλει μπροστά μια τεράστια μηχανή χύτευσης αλουμινίου η οποία θα μπορεί να κατασκευάζει το Model Y, ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους, σε μόλις τέσσερα κομμάτια.
Η μηχανή, ονόματι «Giga Press», είναι δημιούργημα της ιταλικής IDRA, έχει μήκος περίπου 19,5 μέτρα, ύψος 17 5,3 μέτρα και ζυγίζει πάνω από 410 τόνους.
Πρακτικά πρόκειται για έναν τεράστιο κλίβανο εξώθησης και χύτευσης αλουμινίου, που «εκτυπώνει» κομμάτια υψηλής ακριβείας με βάρος μέχρι 104,6 κιλά.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη:
Συρρίκνωση του κόστους παραγωγής από 20% έως και 30%, αφού θα υπάρχει κατακόρυφη μείωση στην ενέργεια και τη χρονική διάρκεια που απαιτείται για την κατασκευή του αμαξώματος. Ουσιαστικά, το σχέδιο της Tesla θα καταργήσει, αν στεφθεί με επιτυχία, μέρος της γραμμής συναρμολόγησης που εισήγαγε πριν από έναν αιώνα ο Henry Ford
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών