Αυστηρές προϋποθέσεις για μείωση της περιμέτρου - Ναι στο πρόγραμμα Γέφυρα ΙΙ είπαν και επισήμως οι θεσμοί
Ναι στο πρόγραμμα Γέφυρα ΙΙ είπαν και επισήμως οι θεσμοί.
Αυτό αποφασίστηκε κατά τη χθεσινή 26/1 διαπραγμάτευση η οποία έγινε σε επίπεδο principal με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνηση και η οποία αφορά την 9η μεταμνημονιακή αξιολόγηση.
Ωστόσο ετέθησαν αυστηρές προϋποθέσεις προκειμένου να περιοριστεί η περίμετρος α. διότι δεν πρόκειται για ιδιώτες ώστε να χρησιμοποιείται η ένοια του "ευάλωτου " αλλά για επιχειρήσεις και β. διότι πολλές από τις επιχειρήσεις αυτές έχουν λάβει και άλλες βοήθειες οι οποίες ίσως να πρέπει να συνυπολογιστούν.
Συγχρόνως συζητήθηκε ο τρόπος χρηματοδότησης του προγράμματος όπου κεφάλαια είναι πιθανόν να χρησιμοποιηθούν από διάφορες πηγές ακόμη και από ΕΣΠΑ. Το πρόγραμμα ως γνωστόν θα επιδοτεί δόσεις επιχειρηματικών δανείων.
Η περίμετρος λοιπόν θα καθοριστεί με βάση την αποδεδειγμένη ζημιά όσων έπληξε η πανδημία και όχι βάση της υπαγωγής τους σε κάποια ή κάποιες γενικές κατηγορίες.
Δεν υπήρξε συζήτηση σε ότι αφορά τα μεγέθη επιχειρήσεων μολονότι κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν πως πολύ δύσκολα οι μεγάλες επιχειρήσεις θα ενταχθούν σε ένα τέτοιο προγραμμα επιδότησης.
Σε ότι αφορά τον πτωχευτικό, οι θεσμοί εκδήλωσαν την ικανοποίησή τους και επιθυμούν να δουν τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις οι οποίες θα είναι έτοιμες τον Φεβρουάριο.
Ήπια προσαρμογή στο καθεστώς δημοπρασιών.
Στην έναρξη των πλειστηριασμών μετά την καραντίνα και μόνον για τα ακίνητα που κατ' αρχήν δεν αποτελούν πρώτη κατοικία συμφώνησαν οι θεσμοί δεχόμενοι τη σχετική πρόταση της κυβέρνησης.ενώ όπως όλα δείχνουν θα επιτραπούν και οι πράξεις που έπονται των πλειστηριασμών ώστε να είναι εφικτή η κατοχύρωση των πλειστηριασμάτων στους πλειοδότες που συμμετείχαν σε προηγούμενες διαδικασίες δημοπρασιών.
Σε δύο δόσεις ο νόμος για το ΤΧΣ - Πρώτα το καθεστώς των αυξήσεων
Η κυβέρνηση θα ψηφίσει το νέο θεσμικό πλαίσιο το Φεβρουάριο το οποίο θα προβλέπει: α. Tη συμμετοχή του στις αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών ώστε να υποστηρίζει το Δημόσιο τα δικαιώματά του και την περιουσία του β. θέματα ευθύνης για τα μέλη του Ταμείου.
Η επιλεξιμότητα των μελών των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών θα συζητηθεί σε δεύτερο χρόνο ενώ άνοιξε η συζήτηση για το ποιο θα είναι το μέλλον του Ταμείου με δεδομένο πως στο τέλος του 2022 λήγει και η διάρκεια ζωής του.
Η κυβέρνηση προτίθεται να ρευστοποιήσει τις συμμετοχές τις στις τράπεζες όμως αυτό θα γίνει σε χρόνο που να μην βλάπτονται τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.
Συγχρόνως άνοιξε και η συζήτηση βάσει της οποία θα καθοριστεί η στρατηγική εξόδου από το ΤΧΣ αλλά και η αλλαγή της μορφής του θεσμού μέχρι αυτή η έξοδος να επιτευχθεί.
Προχωράει το πρόγραμμα Ηρακλής ΙΙ
Η πρόοδος του Ηρακλή και κυρίως ο Ηρακλής ΙΙ αποτέλεσε κεντρικό θέμα συζήτησης με τους θεσμούς
Οπως αναφέρθηκε στο διμερή διάλογο κατ' αρχήν το σχέδιο Ηρακλής ΙΙ είναι έτοιμο.
Εχει δημιουργηθεί η Monitoring Commitee προκειμένου να παρακολουθεί τις ανακτήσεις του έργου ενώ η κυβέρνηση προωθεί το έργο και στην DG Com προς έγκριση.
Ο Ηρακλής θα βοηθήσει στο σημαντικό επίτευγμα της εκκαθάρισης των ισολογισμών των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Συγχρόνως το επίτευγμα δείχνει να έχει πολλά θετικά όπως ο χαμηλός δείκτηςς στάθμισης και οι χαμηλές προμήθειες ως αποτέλεσμα της πορείαw της αγοράς των ασφαλίστρων κινδύνου.
Νόμος για την κεφαλαιακή αναβάθμιση των τραπεζών - Aντικατάσταση του DTC
Η κυβέρνηση εργάζεται ήδη για τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα αφορά τον αναβαλόμενο φόρο (DTC) προκειμένου με να δημιουργήσει ένα νόμο που θα επιτρέψει στις τράπεζες να αναβαθμίσουν την ποιότητα των κεφαλαίων τους, πάντα με βάση ιδιωτικοποιηκονομικά κριτήρια.
Eτσι θα αναζητηθούν ι προϊόντα αντικατάστασης της αναβαλλόμενης φορολογίας στα κεφάλαια των τραπεζών.
Ειρήνη Σακελλάρη
irini9901@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών