Mε μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται την ερχόμενη Πέμπτη 1η Απριλίου, η κατάθεση των προσφορών στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Τα στοιχήματα για το ποιοι θα προσέλθουν τελικά και ποιος θα καταφέρει να πάρει το έργο, πέφτουν βροχή.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τα αρχικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, κάποια δεν ανανέωσαν την εγγυητική συμμετοχής τους και ως εκ τούτου δεν θα κατέβουν στην διεκδίκηση του έργου.
Η μάχη
Στην κατασκευαστική αγορά εκτιμούν ότι η μάχη για το έργο είναι πιθανόν να δοθεί ανάμεσα των δύο σχημάτων: Vinci Concessions S.A.S. – Mytilineos - AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects S.A.
Από την μία πλευρά το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects S.A που ήταν και η μοναδική κοινοπραξία η οποία υπέβαλλε προσφορά στο διαγωνισμό που έγινε στις 11 Δεκεμβρίου, η οποία όμως δεν αποσφραγίστηκε μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησαν και κέρδισαν από το ΣτΕ η Ακτωρ και η Μυτιληναίος, που ήταν παρούσα από την πρώτη στιγμή στη διεκδίκηση του έργου.
Επίσης διακαώς επιθυμεί τη σύμβαση και το σχήμα Vinci - Mytilineos που πρόσφατα διευρύνθηκε με την παρουσία της AVAX και αν και πολλοί μιλούν για στενότερη συνεργασία μεταξύ των δύο τελευταίων κατασκευαστικών Ομίλων, εντούτοις η διοίκηση της AVAX προσφάτως τα διεψευσε κατηγορηματικά.
Τέλος αμβίβολη κρίνεται η κάθοδος στο διαγωνισμό του σχήματος Roadis Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Vinci Highways S.A.S
Αντικείμενο 1,5 δισ. ευρώ
Η παραχώρηση της Εγνατίας είναι ιδιωτικοποίηση οικονομικού αντικειμένου 1,5 δισ. ευρώ περίπου, με το 50% αυτού του ποσού να αφορά επενδύσεις και έργα συντήρησης και αναβάθμισης και το υπόλοιπο, το τίμημα της παραχώρησης.
Το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας μαζί με τρεις κάθετους άξονες.
Δηλαδή ο βασικός άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου μήκους 658 χλμ. και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας με μήκος και οι τρεις 225 χλμ.
Όπως διευκρίνησε προ ημερών και ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής «η Εγνατία Οδό, ανήκει στον ελληνικό λαό και δεν πωλείται, αλλά παραχωρείται για 25 με 30 χρόνια. «Το δρόμο δεν θα τον πάρει ο ιδιώτης και θα φύγει, μη λέμε πράγματα που δεν στέκουν σε καμία λογική ανάλυση», σχολίασε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε άλλωστε ότι αυτή η Κυβέρνηση είναι υπέρ των παραχωρήσεων, καθώς οι συμβάσεις παραχώρησης είναι ένα μοντέλο που λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία και με αυτές το κράτος διατηρεί τον εποπτικό ρόλο, που πρέπει να έχει.
Χαρακτήρισε τα περί πώλησης «ρητορεία που θυμίζει εποχές αντιμνημονιακής παλαβομάρας» και τόνισε ότι: «Άλλο παραχώρηση, όπως οι ΣΔΙΤ, άλλο ‘πουλάω τα ασημικά έναντι πινακίου φακής’. Αυτό δεν το κάνουμε και δεν πρόκειται να το κάνουμε».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης πως: «Δεν κάνουμε αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, να υπογράφουμε για τα διόδια και να πετάμε το μπαλάκι μπροστά». Υπενθύμισε ότι: «Επαναδιαπραγματευθήκαμε με τους θεσμούς και είπαμε, ναι, να βάλουμε διόδια, γιατί συμφωνούμε ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώνει για χρήση και συντήρηση, αλλά τα διόδια να είναι λελογισμένα».
Υπενθύμισε ειδικότερα ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέτρεψε την ΚΥΑ Σπίρτζη - Τσακαλώτου, που όριζε τα διόδια στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά του ευρώ και πέτυχε να πάνε αρχικά στα 3 λεπτά του ευρώ, επισημαίνοντας ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 6 λεπτά του ευρώ μόνο όταν προχωρήσει η παραχώρηση, γίνουν ΣΕΑ και τα πρώτα έργα συντήρησης.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Εγνατία Οδός: Ποιοι προκρίνονται στο διαγωνισμό και ποιοι θέλουν διακαώς το έργο
Η μάχη των τριών...
Σχόλια αναγνωστών