To πλοίο μήκους 400 μέτρων, που έχει προσαράξει εδώ και τέσσερις ημέρες στη διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει μια κρίσιμη οδό για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα, είναι πολύ πιθανόν να εκτοξεύσει την τιμή του πετρελαίου σε τριψήφια νούμερα, αναφέρει η JP Morgan.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα γράφει στο report, που επιγράφεται «Market and Volatility Commentary», η αμερικανική τράπεζα, παρά τη θετική μακροχρόνια εκτίμηση για το πετρέλαιο και την πρόβλεψη πως τα αρχίζει ένας υπερθετικός κύκλος για τα commodities, «την περασμένη εβδομάδα 15-19 Μαρτίου, η αγορά πετρελαίου επέδειξε ασυνήθιστη μεταβλητότητα, με τους traders να επιδίδονται κατά περίπτωση σε sell off».
Σύμφωνα με την τράπεζα, οι πωλήσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο rebalancing χαρτοφυλακίων, ενώ σημαντικό ποσοστό τους οφείλεται στους CTAs.
Σημειώνεται πως ένας Commodity Trading Advisors είναι ο χρηματοοικονομικός κανονιστικός όρος των ΗΠΑ για ένα άτομο, μηχανή ή έναν οργανισμό που αξιοποιείται από ένα hedge fund ή έναν μεμονωμένο πελάτη για την παροχή συμβουλών και υπηρεσιών που σχετίζονται με συναλλαγές σε συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, options κ.λπ.
Βάσει προηγούμενης εμπειρίας, οι CTAs έχουν στραμμένη την προσοχή τους στα εξής:
α)στο momentum,
β)στη μεταβλητότητα,
γ)σε stop loss σήματα που μπορούν να υποκαταστήσουν το momentum
Σήμα Stop loss
Στην περίπτωση του πετρελαίου την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την JP Morgan, το Momentum ήταν θετικό, ωστόσο «παραβιάστηκε» μεσοπρόθεσμα (ο κινητός μέσος όρος των τελευταίων 20 ημερών), για αυτό και το sell off.
Σε αυτό το πλαίσιο, παραμένει το ερώτημα «γιατί πουλούν οι CTAs;».
Σύμφωνα με την JP Morgan, για αυτή την κατάσταση οφείλεται το stop loss σήμα που ενεργοποιήθηκε τόσο την Πέμπτη (όσο και χθες).
«Ένα stop loss σήμα διασφαλίζει ότι μια πιθανή καμπή στην τιμή του asset δεν θα οδηγήσει σε καταστροφικές απώλειες».
(Τα stop loss σήματα συνήθως ρυθμίζονται σύμφωνα με μια πτώση στο ύψος του 1% 5 ημερών, ή πτώση 10% σε 1 εβδομάδα ή οτιδήποτε άλλο, π.χ. πτώση 3 ημερών 6% κ.λπ.)
Ένα ευρύ φάσμα αυτών των σημάτων stoploss ενεργοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα για το πετρέλαιο, με αποτέλεσμα οι CTA να πωλούν το μεγαλύτερο μέρος των θέσεών τους.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η μεταβλητότητα, με τις προσαρμογές να διαρκούν από 3 έως 5 ημέρες.
Τι ακολουθεί;
Μόλις το stop loss σήμα εκκαθαριστεί σε κυλιόμενη βάση -και αυτό μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε μέρα- οι CTA θα παραμείνουν με ένα πολύ θετικό «μήνυμα» για το πετρέλαιο.
Όπως λέει η JP Morgan, είναι θέμα χρόνου να τοποθετηθούν ξανά, σε μακροχρόνια βάση, στο πετρέλαιο.
«Πιστεύουμε δε ότι αυτό θα οδηγήσει σε ανοδική κίνηση τις τιμές του πετρελαίου».
Σημαντικός καταλύτης για την πορεία των τιμών είναι όμως το ιαπωνικό πλοίο Evergreen που έχει φράξει τη διώρυγα του Σουέζ., στην Αίγυπτο.
Ο κίνδυνος να σπάσει είναι μεγάλος.
Σε αυτή την περίπτωση, η κρίσιμη αυτή πλωτή οδός θα μπλοκαριστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου πραγματικά να εκραγεί.
«Πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι η κατάσταση θα επιλυθεί σύντομα, υπάρχουν ορισμένοι μεγάλοι κίνδυνοι» λέει η τράπεζα.
Φυσικά, μαζί με το πετρέλαιο θα διαταραχθεί η παγκόσμια αγορά του εμπορίου, ενώ παράλληλα οι πληθωριστικές πιέσεις θα είναι άνευ προηγουμένου.
Αυτός ο κίνδυνος μπορεί να αντισταθμιστεί αγοράζοντας «Πετρέλαιο», που δεν είναι απίθανο να «δει» τριψήφια νούμερα, καταλήγει η τράπεζα.
www.bankingnews.gr
JP Morgan: Το φράξιμο της διώρυγας του Σουέζ πολύ πιθανόν να εκτοξεύσει το πετρέλαιο σε τριψήφια νούμερα
To πλοίο που έχει προσαράξει εδώ και τέσσερις ημέρες στη διώρυγα του Σουέζ είναι πιθανόν να εκτοξεύσει την τιμή του πετρελαίου σε τριψήφια νούμερα, αναφέρει η JP Morgan
Σχόλια αναγνωστών