Επιμένει η τουρκική κυβέρνηση, δια στόματος του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Adil Karaismailoglu, να διατηρεί ψηλά το θέμα του φαραωνικού έργου που εξήγγειλε ο Τούρκος πρόεδρος Tayip Erdogan, εκτοξεύοντας βέλη εναντίον των επικριτών του, σύμφωνα με τη Daily Sabah.
"Το τεράστιο κανάλι στην άκρη της Κωνσταντινούπολης που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο θα συμβάλει στην περαιτέρω ενίσχυση της Τουρκίας στην παγκόσμια αρένα και θα συμβάλλει περισσότερο στη δραστηριότητά της. Το έργο είναι στρατηγικής σημασίας και είναι απαραίτητο για το μέλλον της Τουρκίας" δήλωσε σήμερα ο Adil Karaismailoglu, για άλλη μια φορά σε δημοσιογράφους στην Κωνσταντινούπολη.
"Με το Kanal Istanbul, η Τουρκία θα αυξήσει περαιτέρω τη δύναμη και την αποτελεσματικότητά της στον κόσμο. Η Τουρκία συνεχίζει το έργο και ο πρόεδρος Erdogan την περασμένη εβδομάδα είπε ότι θα συνεχίσει το σχέδιο "είτε σας αρέσει είτε όχι", αναφερόμενος στην κριτική που ασκούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης και προς άλλους αντιπάλους για το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου, και πρόσθεσε ότι το κανάλι θα ήταν ένας "νέος αγωγός" για την περιοχή.
Σύντομα ο διαγωνισμός
Σύντομα θα πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για το κανάλι, δήλωσε ο πρόεδρος. Οι βάσεις για το έργο θα τεθούν το καλοκαίρι, σημείωσε.
Το έργο Kanal Istanbul θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα βόρεια της Κωνσταντινούπολης με τη Θάλασσα του Μαρμαρά στο νότο και εκτιμάται ότι κοστίζει πάνω από 75 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες (9,2 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η κυβέρνηση αναφέρει ότι θα μειώσει την κυκλοφορία στα στενά του Βοσπόρου, ένα από τα πιο πολυσύχναστα θαλάσσια περάσματα στον κόσμο, και θα αποτρέψει ατυχήματα παρόμοια με αυτά των προηγούμενων ετών και το πρόσφατο περιστατικό στο κανάλι Σουέζ της Αιγύπτου, όπου ένα γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων κατατέθηκε και μπλόκαρε το κανάλι για σχεδόν μια εβδομάδα.
Ο Karaismailoglu περιέγραψε το κανάλι ως μια ιδανική υδάτινη οδό που έχει σχεδιαστεί για να παρακάμψει πιθανά προβλήματα.
Τα οφέλη
Το Kanal Istanbul ανακοινώθηκε για πρώτη φορά πριν από μια δεκαετία και σκοπεύει να αντισταθμίσει τον κίνδυνο που ενέχουν τα πλοία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα μέσω του Βοσπόρου, ειδικά πετρελαιοφόρα.
Οι επικριτές αμφισβήτησαν την ανάγκη για πλωτή οδό, λέγοντας ότι θα μπορούσε να επηρεάσει το φυσικό περιβάλλον και τους υδάτινους πόρους της Κωνσταντινούπολης.
Ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από το Βόσπορο έχει μειωθεί την τελευταία δεκαετία, ωστόσο το μέγεθος των σκαφών και τα φορτία τους έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Η κυβέρνηση προβάλλει εδώ και καιρό την έντονη κίνηση στα Στενά του Βοσπόρου και τους εκτεταμένους χρόνους αναμονής στην Κωνσταντινούπολη για να χρησιμοποιήσει το πέρασμα.
Το κανάλι 45 χιλιομέτρων (27,96 μίλια) θα κατασκευαστεί στον διάδρομο Kucukcekmece-Sazlıdere-Durusu της Κωνσταντινούπολης.
www.bankingnews.gr
Karaismaloglu (Τούρκος υπ. Μεταφορών): Από το καλοκαίρι το μεγαλεπίβολο "Kanal Istanbul"
Βέλη προς τους επικριτές - Σύντομα ο διαγωνισμός του έργο προϋπολογισμού 9,2 δισ. δολ.
Σχόλια αναγνωστών