Η Google είναι η ηγέτιδα στην αγορά των διαδικτυακών διαφημίσεων για πάνω από μια δεκαετία και αναμένεται να συγκεντρώσει σχεδόν το 29% των δαπανών στη ψηφιακή διαφήμιση παγκοσμίως το 2021
Σε λειτουργία από το 2015, η Alphabet είναι ουσιαστικά εταιρεία χαρτοφυλακίου της Google, η οποία παράγει σχεδόν όλα τα έσοδα και τα κέρδη της.
Η Google ανέκαθεν παρουσιαζόταν ως εταιρεία του κλάδου της τεχνολογίας και έχει επενδύσει σε σημαντικές καινοτομίες - όπως η μηχανές αναζήτησης στο Διαδίκτυο, η κινητή τηλεφωνία, η τεχνητή νοημοσύνη, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και στον κλάδο των υπηρεσιών υγείας.
Δομή των εισόδων
Αλλά η κύρια πληγή εσόδων της Google είναι η διαδικτυακή διαφήμιση.
Το 2020, το Alphabet παρήγαγε έσοδα σχεδόν 183 δισεκατομμύρια δολάρια.
Από αυτά, 147 δισεκατομμύρια δολάρια - πάνω από το 80% - προήλθαν από την επιχείρηση διαφημίσεων της Google, σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματα της εταιρείας για το 2020.
Η κατάταξη
Η Google είναι ο ηγέτης της αγοράς των διαδικτυακών διαφημίσεων για πάνω από μια δεκαετία και αναμένεται να συγκεντρώσει σχεδόν το 29% των δαπανών σε ψηφιακή διαφήμιση παγκοσμίως το 2021, σύμφωνα με το eMarketer.
Το δεύτερο στη σχετική λίστα, το Facebook αναμένεται να έχει μερίδιο μικρότερο από 24%, ενώ το Alibaba αναμένεται να καταταγεί τρίτο, με ποσοστό λιγότερο από 9%.
Καινοτομίες
Με την πάροδο των ετών, η Google δημιούργησε και απέκτησε πολλά εργαλεία τεχνολογίας για τις on line διαφημίσεις που επιτρέπουν στους εκδότες περιεχομένου να κερδίζουν χρήματα μέσω της διαφήμισης και να επιτρέπουν στους αγοραστές διαφημιστικής προβολής στο ψηφιακό περιβάλλον να έχουν ολοένα και περισσότερο στοχευμένη «διείσδυση στο κοινό» με το οποία θέλουν να επικοινωνήσουν μέσω της μηχανής αναζήτησης Google, του YouTube, τους Χάρτες (Google Maps) και σε άλλους ιστότοπους στο Διαδίκτυο.
Ενώ η μηχανή αναζήτησης αποφέρει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από διαφημίσεις στη Google, η διαφημιστική της δραστηριότητα στο YouTube, η οποία σημείωσε άνοδο σχεδόν κατά 50% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο τυο 2021, αποσπά σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό διαφημιστική δαπάνη από την παραδοσιακή τηλεόραση.
Μηχανή αναζήτησης
Η μηχανή αναζήτησης αναζήτηση είναι η πιο προσοδοφόρα δραστηριότητα της Google.
Το 2020, η εταιρεία παρήγαγε 104 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, το 71% των διαφημιστικών εσόδων της Google και το 57% των συνολικών εσόδων της Alphabet.
Σε αυτό περιλαμβάνονται έσοδα που δημιουργούνται από τη μηχανή αναζήτησης της Google, καθώς και διαφημίσεις σε άλλες δραστηριότητεςτ ης Google, όπως το Gmail, οι Χάρτες και το κατάστημα αγοράς εφαρμογών Google Play.
Στοχευμένο κοινό
Οι διαφημιζόμενοι που χρησιμοποιούν προϊόντα Google μπορούν να υποβάλλουν προσφορές για λέξεις-κλειδιά αναζήτησης - συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις που οδηγούν τις διαφημίσεις τους να εμφανίζονται σε σχετικούς χρήστες στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Κάθε διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει από διαφορετικές στρατηγικές υποβολής προσφορών.
Κόστος ανά «κλικ»
Αν θέλουν, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν επισκεψιμότητα στον ιστότοπό τους, ενδέχεται να επιλέξουν να κάνουν υποβολή προσφορών «κόστους ανά κλικ», όπου πληρώνουν όταν κάποιος κάνει κλικ στις διαφημίσεις του.
Μπορούν να επιλέξουν ένα μέγιστο ποσό που θέλουν να πληρώσουν για αυτό το κλικ και κάθε φορά που μια διαφήμιση είναι κατάλληλη για εμφάνισηστην αναζήτηση, μια δημοπρασία θα καθορίσει εάν θα εμφανίζεται η διαφήμιση και σε ποια θέση.
«Συνήθως, όσο πιο ανταγωνιστική και ευμεγέθης είναι μια εταιρεία, τόσο πιο ακριβή θα είναι η προσφορά», δήλωσε ο Joe Balestrino, ειδικός στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Η Google επιτρέπει επίσης στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν μια τοποθεσία, μια γλώσσα και ένα κοινό - όπως άτομα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με χρηματοδοτικά προϊόντα ή που είναι ενοικιαστές.
Περιθώριο ανάπτυξης
Η εταιρεία εμφανίζει κυρίως διαφημίσεις σε εμπορικές αναζητήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι περίπου το 80% των αναζητήσεων εξακολουθούν να μην δημιουργούνται έσοδα μέσω διαφημίσεων, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ερευνητικού κέντρου Wedbush.
Καθώς η αγορά κινείται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι προϋπολογισμοί διαφημίσεων θα συνεχίσουν να μετατοπίζονται από τομείς όπως η τηλεόραση και το άμεσο μάρκετινγκ στις μηχανές αναζήτησης.
Ανταγωνισμός από Amazon
Αλλά η Amazon ανταγωνίζεται όλο και περισσότερο με το Google στην αναζήτηση.
Παρόλο που το eMarketer αναμένει ότι η Google θα αντιπροσωπεύει μερίδιο 56,8% όλων των εσόδων από διαφημίσεις αναζήτησης στις ΗΠΑ το 2021, το μερίδιο της Amazon είναι 19% και αυξάνεται σταθερά.
Αυτό απειλεί το μερίδιο της Google στην αγορά διαφημίσεων συνολικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις του eMarketer.
Πανδημία
«Ουσιαστικά το κομμάτι της αναζήτησης υποχωρεί και ο λόγος είναι επειδή η περισσότερη διαφημιστική δαπάνη μέσω της αναζήτησης μεταφέρεται σε ιστότοπους όπως το Amazon, αντί για γενικούς ιστότοπους αναζήτησης όπως το Google Bin, δήλωσε η αναλύτρια του eMarketer, Nicole Perrin.
Καθώς αυξάνονται οι καταναλωτικές δαπάνες στο διαδίκτυο, δεν αποβαίνει μόνο προς όφελος της Google.
«Συμβαίνει τώρα.
Συμβαίνει μέσα στην πανδημία, υπάρχει περισσότερη ψηφιακή ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες », σημείωσε.
«Η Google επωφελήθηκε από αυτό αλλά η Amazon επωφελήθηκε ακόμη περισσότερο», κατέληξε
Google Maps
Εν τω μεταξύ, προϊόντα όπως οι Χάρτες - Google Maps αποκτούν πιο στρατηγική θέση από την πλευρά της διαφήμισης.
Oι διαφημιζόμενοι μπορούν να αγοράσουν διαφημίσεις για καταχωρίσεις τοπικών επιχειρήσεων και "καρφίτσες".
Η υπηρεσία έχει 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες κάθε μήνα και ενημερώνονται δεκάδες χιλιάδες φορές την ημέρα.
Η Google δεν δίνει αναλυτικά τα έσοδα από την υπηρεσία Google Maps, αλλά ανήκει στα υποτιμημένα προϊόντα της εταιρείας, δήλωσε ο αναλυτής της Morgan Stanley, Brian Nowak στο CNBC.
Εκτίμησε ότι δυνητικά θα μπορούσε να αξίζει 11 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2023.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών