γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ξεμπλοκάρει το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο χάρη και στις παρεμβάσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Κώστα Καραμανλή προς τη διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία πλέον αναβαθμίζει την Goldair Cargo στο εταιρικό σχήμα ( ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair).
H Τράπεζα Πειραιώς αποδέχθηκε τους όρους του Αντιπροέδρου και διευθύνοντος Συμβούλου Καλλίνικου Καλλίνικου μετά και τις παραινέσεις του αρμόδιου υπουργού για την υλοποίηση του έργου μετά την οριστική παρέμβαση της DG Comp.
Η κυβέρνηση επιθυμούσε διακαώς να κλείσει οριστικά η υπόθεση παρότι οι νέοι όροι της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν είναι πιο σκληροί για την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Η DG Comp ζήτησε το τίμημα να ανέλθει στα 62 εκατ. ευρώ από 31 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης να μειωθεί σε 37 χρόνια από 60 που ήταν αρχικά.
Ενοχλήθηκαν
Η Goldair μετά την τελική απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής περί Ανταγωνισμού εμφανίστηκε ενοχλημένη από τις εξελίξεις διότι το project με τους νέους όρους θα ήταν ζημιογόνο αφού μειώθηκε ο χρόνος παραχώρησης και την ίδια στιγμή διπλασιάστηκε το αρχικό τίμημα που θα καταβάλει η κοινοπραξία.
Σύμφωνα με την αρχική συμφωνία της κοινοπραξίας η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ συμμετείχε στο σχήμα με ποσοστό 80% και η Goldair του Καλλίνικου Καλλίνικου με ποσοστό 20%. Οι τελευταίες εξελίξεις με σκοπό την υλοποίηση του έργου η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ θα κατέχει το 60% των μετοχών της κοινοπραξίας και το υπόλοιπο 40% θα ανήκει στην Goldair. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας θα ανέλθει στα 55 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 33 εκατ. ευρώ θα τα καλύψει η μητρική εταιρεία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ δηλαδή η Τράπεζα Πειραιώς και τα υπόλοιπα 22 εκατ. ευρώ η εταιρεία Goldair Cargo.
Επιπλέον η Goldair θα αναλάβει τη διοίκηση της κοινοπραξίας για την εκμετάλλευση του Θριάσιου Πεδίου 1.
Η τεχνογνωσία της Goldair στην αγορά των logistics ανταμείφθηκε με το παραπάνω αλλά η αγορά έστω και πρώιμα διατυπώνει την άποψη ότι εταιρεία του κ. Καλλίνικου θα διαμορφώσει μία νέα κατηγορία αποθηκευτικών χώρων που θα την καταστήσουν βασικό παίκτη στην αγορά. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της επένδυσης ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ και η έκταση της σε 588 στρέμματα.
Η Κομισιόν προκειμένου να εγκρίνει το έργο και να μην ζητήσει την επιστροφή κοινοτικών πόρων, ύψους 200 εκατ. ευρώ, που έχουν διατεθεί για την ανάπτυξη του Θριασίου Πεδίου, από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άλλαξε τους όρους της παραχώρησης
Η ΓΑΙΑΟΣΕ που διενήργησε τον διαγωνισμό μέχρι τη Δευτέρα 31 Μαΐου θα πρέπει να έχει αποστείλει στην DG Comp επιστολή που θα αποδέχεται τους όρους της νέας συμφωνίας και η κοινοπραξία θα αναλάβει να πληρώσει το νέο τίμημα.
Ωστόσο η αποπληρωμή γίνεται με ευνοϊκούς όρους αφού τα 55,5 εκατ. θα δοθούν σε 37 ετήσιες δόσεις ύψους από 1,5 εκατ. και τα υπόλοιπα 6 εκατ. ευρώ θα αποπληρωθούν από την κοινοπραξία κατά αναλογία συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών