Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Στις ράγες» για τη μετατροπή του σε συγκοινωνιακό κόμβο ο Πειραιάς - Τα μεγάλα έργα που έρχονται

«Στις ράγες» για τη μετατροπή του σε συγκοινωνιακό κόμβο ο Πειραιάς - Τα μεγάλα έργα που έρχονται
Τα δίκτυα σταθερής τροχιάς θα ενισχυθούν σημαντικά
Σχετικά Άρθρα

Ένας νέος Πειραιάς αναδύεται μέσα από τα εργοτάξια που τα προηγούμενα χρόνια «κυοφορούσαν» σημαντικά έργα υποδομής, πολλά από τα οποία βρίσκονται πλέον στην τελική ευθεία και υπόσχονται να αλλάξουν άρδην όχι μόνο τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης αλλά και τις αναπτυξιακές της προοπτικές.
Την αρχή αναμένεται να κάνει το Τραμ, με την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων στα τέλη του προσεχούς Ιουνίου.
Αμέσως μετά, η κανονική λειτουργία της επέκτασης των 5,4 χλμ. με νέα μονή κυκλική γραμμή και 12 στάσεις στο κέντρο του Πειραιά θα σημάνει την ολοκλήρωση ενός έργου που χρειάστηκε τετραπλάσιο χρόνο, απ’ ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί όταν υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής του το 2013. Η επέκταση του Τραμ υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 15.000 τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, δίνοντας «ανάσα» σε οδηγούς και πεζούς.
Τα δίκτυα σταθερής τροχιάς θα ενισχυθούν σημαντικά και το ερχόμενο καλοκαίρι του 2022, με την ολοκλήρωση του δεύτερου μισού της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά και την προσθήκη των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Με την εμπορική λειτουργία του συνόλου της επέκτασης, αναμένεται να πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις κάθε μέρα στο δίκτυο του Μετρό ενώ η διαδρομή μεταξύ του αεροδρομίου της Αθήνας και του λιμανιού θα μειωθεί στα 45 λεπτά, δίνοντας σημαντική ώθηση στην τουριστική δυναμική της πόλης και του λιμανιού, με τη διακίνηση επιβατών με προορισμό τα κρουαζιερόπλοια και τις ακτοπλοϊκές γραμμές.

Στην κυβερνητική ατζέντα η υπογειοποίηση Φάληρο - Πειραιάς

Κινητικότητα παρατηρείται όμως και για το έργο της υπογειοποίησης της Γραμμής 1 του Μετρό από το ύψος του Φαλήρου μέχρι τον Πειραιά. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε δήλωσή του κατά τη διάρκεια της προχθεσινής τηλεδιάσκεψης που διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, επιβεβαίωσε ότι το έργο της υπογειοποίησης είναι ανάμεσα στις επιλογές της κυβέρνησης για υλοποίηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-27 με το κόστος του να εκτιμάται από τη ΣΤΑΣΥ σε 100 εκατ. ευρώ.
Το έργο αξιολογείται από τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης του Πειραιά ως «στρατηγικής σημασίας» τόσο για το πειραϊκό επιχειρείν όσο και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθότι θα επιτρέψει την αναβάθμιση κεντρικών οδικών αξόνων και την ανάπλαση την ευρύτερης περιοχής, ενισχύοντας έτσι και το κομμάτι του real estate.
Την αναβάθμιση των υποδομών σταθερής τροχιάς, με βελτιωμένες σιδηροδρομικές ταχύτητες, συσχέτισε ο κ. Καραμανλής και με την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στον Πειραιά, την οποία χαρακτήρισε βασική προτεραιότητα. 
Το βέβαιο είναι ότι ο Πειραιάς εξελίσσεται πλέον σε ένα συγκοινωνιακό hub πολυτροπικών μεταφορών διαθέτοντας σύγχρονες λιμενικές υποδομές, Μετρό, Τραμ και λεωφορειακές γραμμές που προσεχώς θα αλλάξουν το τοπίο προς το καλύτερο, γεγονός με θετικό αντίκτυπο και στον «επενδυτικό πυρετό» που καταγράφεται στην πόλη τα τελευταία χρόνια.

Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης