Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, το τελικό σχέδιο θα ανακοινωθεί στις 14 Ιουλίου 2021 μαζί με μία σειρά μέτρων που αφορούν τον κλάδο της ενέργειας
Υψηλό κόστος θα υποχρεούνται να καταβάλουν οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά το «αποτύπωμα άνθρακα» που εκπέμπουν στο πλαίσιο του φιλόδοξου Green Deal, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg τη Δευτέρα 5 Ιουλίου 2021.
Με απώτερο στόχο τη μείωση των αέριων ρύπων και σύμφωνα με τις επιταγές της Συμφωνίας των Παρισίων, η Κομισιόν υπέβαλε σήμερα σχέδιο για σταδιακό περιορισμό των ρύπων από αεροσκάφη ευρωπαϊκών εταιρειών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, το τελικό σχέδιο θα ανακοινωθεί στις 14 Ιουλίου 2021 μαζί με μία σειρά μέτρων που αφορούν τον κλάδο της ενέργειας.
Επιπλέον, το πακέτο των μέτρων θα συμπεριλαμβάνει και αυστηρότερους περιορισμούς για επιχειρήσεις στον κλάδο των μεταφορών, ώστε να χρησιμοποιούν καύσιμα που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον.
Καύσιμα
Σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε σήμερα, οι προμηθευτές καυσίμων στα αεροδρόμια του ευρωπαϊκού μπλοκ θα υποχρεούνται να πωλούν μόνον καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Τέτοιου είδους «καθαρότερα» καύσιμα θα αντιμετωπίζονται ευνοϊκότερα κατά το νέο πλαίσιο φορολόγησης των ενεργειακών πόρων, με στόχευση να παρέχεται κίνητρο στους παρόχους των καυσίμων και τις αεροπορικές να τα χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν σε μεγαλύτερο βαθμό.
Αγορά άνθρακα
Μετά τη πανδημία, η Ευρωπαϊκή ‘Ενωση έχει αναπροσανατολίσει το Green Deal, το οποίο είχε ήδη κριθεί από πολλούς ως εξαιρετικά φιλόδοξο
. Νέος στόχος της Ε.Ε. είναι να προωθήσει παράλληλα με την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας από την πανδημία, μία εκ βάθρων αναδιαμόρφωση του ενεργειακού τομέα.
Μεταξύ των προγραμματισμένων στόχων συγκαταλέγεται και η ενδυνάμωση και διεύρυνση της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα, ώστε να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα ανταλλαγής ρύπων για κτήρια και για οδικά δίκτυα στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την «πράσινη» μετάβαση.
Επίσης, η Ε.Ε. προσβλέπει στην υιοθέτηση νέων μέτρων σχετικά με την μείωση των αέριων ρύπων από οχήματα.
Μεσοπρόθεσμος στόχος του Green Deal είναι η μείωση των αέριων ρύπων κατά τουλάχιστον 55% μέχρι το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα ρύπανσης του 1990.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών