Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

DBRS: Απώλειες 2 δισ. στα έσοδα των ποδοσφαιρικών ομάδων λόγω κορωνοϊού

DBRS: Απώλειες 2 δισ. στα έσοδα των ποδοσφαιρικών ομάδων λόγω κορωνοϊού
Η πανδημία κατέδειξε τη σημασία της προσέλευσης των οπαδών στα γήπεδα, αναφέρει η DBRS
Σχετικά Άρθρα

Απώλειες 2 δισ. ευρώ σημειώνουν οι 30 μεγαλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης λόγω Covid, όπως εκτιμά η DBRS Morningstar, η οποία υποστηρίζει πως χωρίς οπαδούς, το ποδόσφαιρο είναι ένα τίποτε.
Όσο και αν ακούγεται κλισέ, η Covid 19 έθεσε την εν λόγω βιομηχανία σε σοβαρή δοκιμασία λόγω των lockdown, των περιορισμών στις μετακινήσεις και τα δρακόντεια μέτρα κοινωνικής απόστασης.
Και ενώ τα έσοδα από την προσέλευση των οπαδών στα γήπεδα είναι κατά πολύ μικρότερα έναντι των ραδιοτηλεοπτικών και των άλλων εμπορικών εσόδων, η πανδημία κατέδειξε τη σημασία της προσέλευσης των οπαδών στα γήπεδα.
Η απουσία των οπαδών, σύμφωνα με την Deloitte, κόστισε περί τα 2 δισ. ευρώ στους 30 μεγαλύτερους ποδοσφαιρικούς συλλόγους, την περίοδο 2019 – 2021.
Η διάθεση των εμβολίων έχει αυξήσει την αισιοδοξία, ωστόσο η επιστροφή στην κανονικότητα αργεί, με την DBRS Morningstar να προβλέπει ότι τα γήπεδα θα γεμίζουν κατά μέσο όρο 80% στα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα τη σεζόν 2021–22.
Σε κάθε περίπτωση, οι ημέρες των αγώνων είναι πολύ σημαντικές, με τα κλαμπ να παρουσιάζουν πτώση 20% λόγω της έλλειψης οπαδών.
Σημειώνεται δε πως τα έξοδα αυξάνονται, δεδομένου ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν νέα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Φυσικά, σε αυτό το πλαίσιο, το αντίτιμο του εισιτηρίου θα αυξηθεί περαιτέρω, με την τάση να είναι ούτως ή άλλως αυξητική.

Αλλάζει η εμπειρία

Ο εξευγενισμός του ποδοσφαίρου έχει αλλάξει την εμπειρία του αγώνα για τους οπαδούς, καθώς το παιχνίδι προσελκύει πλέον ένα πιο εταιρικό και μεσοαστικής κατηγορίας κοινό.
Τα έσοδα του αγώνα κάποτε βασίζονταν στην υποστήριξη των οπαδών, ωστόσο η έκρηξη στη δημοφιλία του αθλήματος (ιδιαίτερα στην Αγγλία) επέτρεψε στους συλλόγους να χρεώνουν πολύ υψηλότερες τιμές εισιτηρίων από ό, τι στο παρελθόν .
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Manchester United, της οποίας το εισιτήριο έχει αυξηθεί κατά περίπου 785% από το 1990 έως σήμερα (από 3,5 λίρες στις 31 λίρες).
Σε κάθε περίπτωση, είναι προς όφελος των κλαμπ, πολλά εκ των οποίων έχουν διαθέσει εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή γηπέδων, να επιστρέψουν οι οπαδοί στα γήπεδα.
Επίσης, η μεταβαλλόμενη φύση του αθλήματος επιτρέπει πλέον στους οπαδούς να παρευρίσκονται όλη την ημέρα στο γήπεδο και να κάνουν διάφορα πράγματα:
Από ψώνια μέχρι αθλοπαιδιές.
Για παράδειγμα, ο υπερσύγχρονος χώρος του Tottenham Hotspur, που άνοιξε το 2019, περιλαμβάνει ένα πολυτελές ξενοδοχείο 180 υπνοδωματίων, εστιατόριο με σεφ που έχει αστέρι Michelin και ένα γήπεδο το οποίο επιτρέπει στον σύλλογο να φιλοξενεί παιχνίδια NFL.
Οι οπαδοί μπορούν επίσης να επισκέπτονται το γήπεδο 365 ημέρες τον χρόνο.
ααα.JPG
Ανακαινίζονται τα γήπεδα

Η ανακαίνιση ή η κατασκευή ενός νέου γηπέδου είναι μια δαπανηρή επιχείρηση, αλλά μπορεί να αξιοποιήσει το μεταβαλλόμενο δημογραφικό τοπίο και τη ζήτηση, δημιουργώντας ισχυρές επενδυτικές αποδόσεις.
Το 2006, η Άρσεναλ δημιούργησε το τότε υπερσύγχρονο στάδιο Emirates, με κόστος 430 εκατομμύρια βρετανικές λίρες.
Το νέο στάδιο είχε αυξημένη χωρητικότητα κατά 50% και διέθετε σουίτες VIP.
Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα της ομάδας αυξήθηκαν κατά 111% - σε 90,6 εκατομμύρια λίρες το 2006–07 από 44,1 εκατομμύρια λίρες το 2005.
Ωστόσο, η Covid επηρέασε αρνητικά όλη τη βιομηχανία του ποδοσφαίρου.

Προοπτική

Σύμφωνα με την DBRS, υπάρχει ένας ενάρετος κύκλος με συγκεκριμένες ροές εσόδων:
Ένα γεμάτο, ζωντανό στάδιο με καλή ατμόσφαιρα είναι ένα συναρπαστικό τηλεοπτικό προϊόν, που μπορεί να φέρει εκατομμύρια.
Επίσης, οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι μπορούν να χρεώνουν τους οπαδούς υψηλότερες τιμές για εισιτήρια – αν και το ηλικιακό γκρουπ των οπαδών μεγαλώνει (κατά μέσο όρο 41 έτη).
Είναι σημαντικό λοιπόν οι νεότεροι οπαδοί να συνεχίζουν να πηγαίνουν στο γήπεδο, ώστε οι πωλήσεις να έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης