Τα όρια και εταιριών χαμηλού κόστους όπως η Ryanair έχει ξεπεράσει πλέον η Aegean πουλώντας φθηνά εισιτήρια σε ανταγωνιστικές γραμμές και όχι σε επιδοτούμενες (παρά την κρατική επιδότηση) αλλά στη συνέχεια να επιζητεί με κάθε τρόπο να αυξήσει τα έσοδά της από πρόσθετες χρεώσεις.
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό που συνέβη στη γραμμή Αθήνας - Χίος (δείτε τη φωτο του boarding pass του επιβάτη) όπου επιβάτης με σάκο 6 κιλών που έκανε το λάθος να έχει μια μπανάνα στη μέση και ένα κρεμαστό πορτοφόλι λαιμού (τα βλέπετε στη φωτο) αναγκάστηκε να πληρώσει 35 ευρώ πρόσθετη χρέωση ενώ η τιμή του εισιτηρίου και μάλιστα του πιο φθηνού δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη καθώς είναι της τάξεως των 75 Ευρώ.
Τα 35 Ευρώ χρεώθηκαν (δείτε το σχετικό αποδεικτικό) καθώς υποχρεώθηκε ο επιβάτης να βάλει το σάκο των 6 κιλών στις αποσκευές που παραδίδονται ενώ οι υπεύθυνοι της Aegean αρνήθηκαν να τοποθετήσει τουλάχιστον το πορτοφόλι λαιμού στη βαλίτσα ποντάροντας στο γεγονός ότι ο επιβάτης ήταν νεαρής ηλικίας.
Ζητείται εποπτεία
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι εποπτεύεται η τιμολογιακή πολιτική των αεροπορικών εταιριών και εν προκειμένω της Aegean που πλέον κινούνται στον αστερισμό της επιβολής χρεώσεων που έχουν χαρακτηριστικά κρυφού κόστους αλλά και χρεώσεων οι οποίες είναι τουλάχιστον εκτός λογικής
Βεβαίως ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας τακτικής είναι η επιβολή τέλους όχι για να καθίσει κάποιος σε πρώτη θέση αλλά για να κάνει check-in ακόμα και στην τελευταία θέση του αεροπλάνου.
Την ίδια στιγμή βέβαια η εταιρία διαφημίζει «φθηνά» εισιτήρια τα οποία αν κάποιος αναλύσει τι πρόσθετες χρεώσεις προκύπτει ένα ιδιαίτερα υψηλό κόστος.
Το ερώτημα βεβαίως που τίθεται αν τελικά η Aegean λειτουργεί ως εταιρία χαμηλού κόστους αλλά απλά δεν έχει την ταμπέλα.
Γιατί αν συγκριθεί με εταιρίες χαμηλού κόστους μπορεί για τις ίδιες παροχές αν αυτές υψηλού επιπέδου μπορεί να αποδειχτεί και ακριβότερη.
Νίκος Kαρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Παράπονα επιβατών για τις χρεώσεις της Aegean, μετά τις αλλαγές στην πολιτική της - Καταγγελία στο ΒΝ
Το απίστευτο περιστατικό χρέωσης χειραποσκευής στο δρομολόγιο Αθήνα - Χίος
Σχόλια αναγνωστών