«Με κόπο και προσπάθεια, με πολλή δουλειά από όλους, αρχίζουν και κινούνται ξανά και οι χειμερινοί προορισμοί και τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία των πόλεων, που χτυπήθηκαν κατά κύριο λόγο από την πανδημία», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, Β. Κικίλιας.
Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας στον ΑΝΤ1, «τα στοιχεία δείχνουν ότι πλησιάζουμε το 70%-75% της τουριστικής κίνησης του 2019 και μάλιστα με πιο ποιοτικούς δείκτες, με ένα μέσο εισόδημα από τους επισκέπτες που ξεπερνάει πλέον τα 600 ευρώ και με τις περιοχές της χώρας που έχουν ακόμα ήπιο κλίμα, την Κρήτη, τη Ρόδο, αλλά και τις μεγάλες πόλεις μας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, να παρουσιάζουν ακόμα και τώρα πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας».
Ο ίδιος δήλωσε πως είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται το τουριστικό μας προϊόν ακόμα και τώρα.
«Η γερμανική εταιρεία Condor έχει πτήσεις για όλο το Νοέμβριο και για την Κρήτη και για τη Ρόδο. Ζητούν να μείνει ανοιχτή η παλιά πόλη στη Ρόδο, προκειμένου να την επισκέπτονται», πρόσθεσε, ενώ σημείωσε ότι «με αφορμή την αργία της εθνικής μας εορτής, αυτήν την εβδομάδα τα καταλύματα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς παρουσίασαν πληρότητα 100%».
Υπογράμμισε δε, πως «η Αθήνα ξαναπαίρνει σιγά-σιγά τα πάνω της. Από 1,2 ημέρες διαμονής ανά επισκέπτη, έχει φτάσει πλέον τις 2,6.
Η Θεσσαλονίκη έχει 300%-400% αύξηση στην κρουαζιέρα, όλες οι μεγάλες εταιρείες θέλουν να ξεκινήσουν, με home port το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και με το αεροδρόμιο Μακεδονία, να έρθουν, να γεμίσουν τα ξενοδοχεία μας, να πάνε στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να φάνε, να περιηγηθούν στα αξιοθέατα».
Βάση της προσπάθειάς μας ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο – Διπλή καμπάνια φέτος με ΕΟΤ
«Η προσπάθειά μας έχει ως βάση της ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο», υπογράμμισε ο υπουργός και συμπλήρωσε πως «σε αυτούς οι οποίοι μου λένε ότι δεν αντέχουμε 30 ή 40 εκατομμύρια τουρίστες, λέω ότι αντέχουμε και 40 εκατομμύρια τουρίστες και 45 ενδεχομένως και παραπάνω, σε όλες τις Περιφέρειές μας της χώρας, αρκεί να δώσουμε τη δυνατότητα στον κόσμο να μην πάει μόνο στους πολύ γνωστούς προορισμούς που όλοι γνωρίζουμε.
Υπάρχουν τόσες πολλές ομορφιές, συγκριτικά πλεονεκτήματα και μοναδικές εμπειρίες στη χώρα».
«Για αυτό», όπως είπε, «θα κάνουμε διπλή καμπάνια φέτος με τον ΕΟΤ. Μία τον χειμώνα για τους εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς και το city break, και μία νωρίς την άνοιξη για το καλοκαιρινό μας προϊόν».
Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός. Το Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα βαθιά οικονομικό, αναπτυξιακό Υπουργείο. Το αξίζει η χώρα να αυξήσει και άλλο αυτό το προϊόν και να ευημερήσει ο Έλληνας. Δεν μπορώ να σκεφτώ πιο χειροπιαστό τρόπο από αυτόν, που μπορεί να γίνει και σε άμεσο χρονικό διάστημα, και θα φέρει εισόδημα και νέες, ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τη μέση ελληνική οικογένεια και έσοδα για την ελληνική οικονομία».
Το Μάρτιο ξεκινά η τουριστική περίοδος του 2022
Η τουριστική περίοδος θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2022, ανέφερε ο κ. Κικίλιας και τόνισε ότι «η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες υπογράφουν με εμάς συμβόλαια και παρακαλώ να ετοιμαστούν οι επιχειρήσεις, οι ξενοδόχοι μας και τα επαγγέλματα γύρω από τον τουρισμό, γιατί φέτος το καλοκαίρι ξεκινάει την άνοιξη στη χώρα. Τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου πρέπει να είμαστε όλοι έτοιμοι».
Όπως είπε, «η τεράστια δύναμη του τουρισμού είναι ότι την επικοινωνία κάνουν και οι Δήμοι, οι Περιφέρειες, οι ιδιωτικοί φορείς, όπως η Marketing Greece του ΣΕΤΕ, ο ΕΟΤ και η κεντρική Κυβέρνηση».
Τα υγειονομικά μας πρωτόκολλα πέτυχαν να brand-αριστεί η Ελλάδα ως χώρα σοβαρή και ασφαλής
Ο κ. Κικίλιας ανέφερε ακόμη ότι «το 2020 βλέποντας την τραγική κατάσταση στη γειτονική μας Ιταλία που διαθέτει ένα πλούσιο Σύστημα Υγείας, όλοι στοιχημάτιζαν ότι η χώρα μας θα είναι η επόμενη.
Όχι μόνο δεν ήταν η επόμενη, αλλά το Εθνικό Σύστημα Υγείας άντεξε. Φτιάξαμε ένα από τα καλύτερα προγράμματα εμβολιασμού στην Ευρώπη και brand-αρίστηκε η χώρα μας στο εξωτερικό ως μία χώρα σοβαρή και ασφαλής, ένας προορισμός στον οποίο μπορούν να έρθουν επισκέπτες και να μην κινδυνεύσουν.
Και αυτό βοήθησε, προφανώς, να έχουμε κόσμο και το 2020 που έμειναν κλειστές όλες οι άλλες μεσογειακές χώρες και εμείς τολμήσαμε χωρίς εμβόλια τότε, με πολλαπλό testing, με την επιχειρησιακή ενίσχυση του συστήματος αεροδιακομιδών, με υγειονομικό προσωπικό στα νησιά».
«Και βέβαια, το 2021 που βλέπετε ότι ακόμα και τώρα που μιλάμε, τα ξενοδοχεία μας, τα καταλύματά μας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο», κατέληξε ο κ. Κικίλιας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών