της Εύας Οικονομάκη
Μεγάλο είναι το πλήγμα που έχουν δεχθεί τα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της πανδημίας, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η εταιρεία συμβούλων GBR Consulting, έως τον Σεπτέμβριο οι ξενοδοχειακές αγορές των δύο πόλεων ανέκαμψαν σε επίπεδο 39% σε επίπεδο διανυκτερεύσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με τη διαθεσιμότητα των δωματίων να έχει αποκατασταθεί σε επίπεδα προ πανδημίας. Ωστόσο, το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, οι μονάδες των δύο πόλεων κατάφεραν να ανακτήσουν εν μέρει τη δυναμική τους, καταγράφοντας υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο, τα αθηναϊκά ξενοδοχεία ανέκτησαν τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε ποσοστό 71% του 2019, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον Σεπτέμβριο ανήλθε σε 66%. Αντίθετα, οι μονάδες της Θεσσαλονίκης κατάφεραν να αποκαταστήσουν σημαντικό μέρος των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιήθηκαν στα ξενοδοχεία της τον Αύγουστο (κατά 61%) και τον Σεπτέμβριο (75%) σε σύγκριση με το 2019.
Μάλιστα, τα resorts κατάφεραν να φτάσουν σε επίπεδα διανυκτερεύσεων στο 89% και 86% κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου αντίστοιχα σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες του 2019. Το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου τα resorts αποκατέστησαν το 57% της κίνησής τους σε σύγκριση με το 2019, με την ανάκαμψη να ξεκινά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου.
Τα συνολικά έσοδα ανά δωμάτιο στα resorts ήταν σημαντικά υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, κάτι το οποίο πιθανότατα τροφοδοτήθηκε από την εξοικονόμηση πόρων που είχαν κάνει οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Νικήτρια η Τουρκία
Την ίδια στιγμή, με βάση τα στοιχεία της GBR Consulting, η Ελλάδα αναδεικνύεται νικήτρια στο τουριστικό μπρα-ντε-φερ με την Ισπανία, με τον ελληνικό τουρισμό να ανακτά το χαμένο έδαφος σε βαθμό μεγαλύτερο απ’ ό,τι ο ισπανικός.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου υποδέχτηκε 8,6 εκατ. τουρίστες, καταγράφοντας μείωση 61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με την Ισπανία για τους ίδιους μήνες να υποδέχεται σε απόλυτους αριθμούς περισσότερους ταξιδιώτες (15 εκατ.), σημειώνοντας, ωστόσο, μεγαλύτερη πτώση, δηλαδή 74%, συγκριτικά με το 2019. Μάλιστα, η χώρα μας κατέγραψε καλύτερες επιδόσεις από την Ισπανία, ιδιαίτερα κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
Βέβαια, στην κορυφή βρέθηκε η Τουρκία, η οποία κατέγραψε στο οκτάμηνο μείωση 55% σε επίπεδο διεθνών αφίξεων σε σχέση με το 2019, έχοντας στο ενεργητικό της δύο «δυνατούς» μήνες, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Έως τον Αύγουστο του 2021 στην Τουρκία ταξίδεψαν 14,1 εκατομμύρια τουρίστες, ενώ την ίδια περίοδο το 2019 ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε σε 31 εκατομμύρια.
Η ανάκαμψη στην Τουρκία ήταν ιδιαίτερα έντονη τον Ιούλιο, ωστόσο ολόκληρο το τρίμηνο του καλοκαιριού (Ιούνιος, Ιούλιος και Αύγουστος) η τουρκική ξενοδοχειακή αγορά ξεπέρασε τόσο την ελληνική όσο και την ισπανική αγορά.
Πάντως, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Tourism Economics, ο ελληνικός τουρισμός εκτιμάται ότι θα ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό το 2022, ωστόσο η πλήρης αποκατάσταση των μεγεθών του στα προ-COVID-19 επίπεδα αναμένεται το 2023. Τέλος, έναν χρόνο αργότερα, το 2024, εκτιμάται ότι θα ανακάμψουν τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με προορισμό την Ελλάδα.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο, τα αθηναϊκά ξενοδοχεία ανέκτησαν τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε ποσοστό 71% του 2019, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον Σεπτέμβριο ανήλθε σε 66%. Αντίθετα, οι μονάδες της Θεσσαλονίκης κατάφεραν να αποκαταστήσουν σημαντικό μέρος των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιήθηκαν στα ξενοδοχεία της τον Αύγουστο (κατά 61%) και τον Σεπτέμβριο (75%) σε σύγκριση με το 2019.
Μάλιστα, τα resorts κατάφεραν να φτάσουν σε επίπεδα διανυκτερεύσεων στο 89% και 86% κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου αντίστοιχα σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες του 2019. Το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου τα resorts αποκατέστησαν το 57% της κίνησής τους σε σύγκριση με το 2019, με την ανάκαμψη να ξεκινά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου.
Τα συνολικά έσοδα ανά δωμάτιο στα resorts ήταν σημαντικά υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, κάτι το οποίο πιθανότατα τροφοδοτήθηκε από την εξοικονόμηση πόρων που είχαν κάνει οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Νικήτρια η Τουρκία
Την ίδια στιγμή, με βάση τα στοιχεία της GBR Consulting, η Ελλάδα αναδεικνύεται νικήτρια στο τουριστικό μπρα-ντε-φερ με την Ισπανία, με τον ελληνικό τουρισμό να ανακτά το χαμένο έδαφος σε βαθμό μεγαλύτερο απ’ ό,τι ο ισπανικός.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου υποδέχτηκε 8,6 εκατ. τουρίστες, καταγράφοντας μείωση 61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με την Ισπανία για τους ίδιους μήνες να υποδέχεται σε απόλυτους αριθμούς περισσότερους ταξιδιώτες (15 εκατ.), σημειώνοντας, ωστόσο, μεγαλύτερη πτώση, δηλαδή 74%, συγκριτικά με το 2019. Μάλιστα, η χώρα μας κατέγραψε καλύτερες επιδόσεις από την Ισπανία, ιδιαίτερα κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
Βέβαια, στην κορυφή βρέθηκε η Τουρκία, η οποία κατέγραψε στο οκτάμηνο μείωση 55% σε επίπεδο διεθνών αφίξεων σε σχέση με το 2019, έχοντας στο ενεργητικό της δύο «δυνατούς» μήνες, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Έως τον Αύγουστο του 2021 στην Τουρκία ταξίδεψαν 14,1 εκατομμύρια τουρίστες, ενώ την ίδια περίοδο το 2019 ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε σε 31 εκατομμύρια.
Η ανάκαμψη στην Τουρκία ήταν ιδιαίτερα έντονη τον Ιούλιο, ωστόσο ολόκληρο το τρίμηνο του καλοκαιριού (Ιούνιος, Ιούλιος και Αύγουστος) η τουρκική ξενοδοχειακή αγορά ξεπέρασε τόσο την ελληνική όσο και την ισπανική αγορά.
Πάντως, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Tourism Economics, ο ελληνικός τουρισμός εκτιμάται ότι θα ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό το 2022, ωστόσο η πλήρης αποκατάσταση των μεγεθών του στα προ-COVID-19 επίπεδα αναμένεται το 2023. Τέλος, έναν χρόνο αργότερα, το 2024, εκτιμάται ότι θα ανακάμψουν τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με προορισμό την Ελλάδα.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών