Προγράμματα «μαμούθ» για τη στήριξη και τη δημιουργία 300.000 θέσεων εργασίας θέτει σε εφαρμογή –κάποια απ αυτά τρέχουν ήδη- ο ΟΑΕΔ, ενώ από χτες Τρίτη αναβάθμισε τις υπηρεσίες του για το κλείσιμο διαδικτυακών ραντεβού μετη νέα υπηρεσία «myOAEDραντεβού».
Μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα εκδοθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας που θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις, το ύψος της επιδότησης κλπ για τις 150.000 θέσεις εργασίας με ταυτόχρονη επιδότηση στον άνεργο και τον εργοδότη.
Το ήδη υπάρχον πρόγραμμα προβλέπει ως κίνητρο για τη νέα πρόσληψη, την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών- εργαζομένων), για έξι (6) μήνες, σε επιχειρήσεις -εργοδότες του ιδιωτικού τομέα της χώρας, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Οι νέες θέσεις εργασίας που επιδοτούνται από το πρόγραμμα είναι επιπρόσθετες του αριθμού των υφιστάμενων θέσεων εργασίας των επιχειρήσεων – εργοδοτών.
Για κάθε νέα θέση που δημιουργείται και εντάσσεται στο πρόγραμμα, επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένου και εργοδότη, ανεξαρτήτως του ύψους του μηνιαίου μισθού, καθώς και οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές σε δώρα και επίδομα αδείας, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών.
Σε περίπτωση που η νέα θέση εργασίας αφορά σε μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δώδεκα μηνών μέχρι την υποβολή της αίτησης-δήλωσης των επιχειρήσεων-εργοδοτών για ένταξη στο πρόγραμμα, η νέα πρόσληψη επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό – πέραν των ασφαλιστικών εισφορών – με διακόσια (200) ευρώ επί του καθαρού μηνιαίου μισθού, προ φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.
Δικαίωμα ένταξης στο πρόγραμμα έχουν επιχειρήσεις -εργοδότες του ιδιωτικού τομέα της χώρας, υπό την προϋπόθεση ότι είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερες ή έχουν ρυθμίσει τυχόν βεβαιωμένες οφειλές τους προς το Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης ένταξης στο πρόγραμμα.
6 (ανοιχτά) + 1 προγράμματα για 150.000 θέσεις εργασίας
Στις αρχές του 2022 θα ανοίξει ένα νέο πρόγραμμα συνολικού ύψους 540 εκατομμυρίων ευρώ για την επανένταξη μακροχρόνια ανέργων στην αγορά εργασίας το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το ταμείο Ανάκαμψης. Τα προγράμματα αυτά θα ολοκληρωθούν έως το 2025 και υπολογίζεται ότι συνολικά θα δημιουργηθούν περισσότερες από 74.000 θέσεις εργασίας, σε ειδικούς τομείς και τοπικές οικονομίες.
Επιπλέον ανοιχτά είναι τα εξής προγράμματα:
- Πρόγραμμα 12.000 θέσεων πρακτικής άσκησης για νέους 18-30, με προϋπολογισμό 68 εκατ. ευρώ.
- Πρόγραμμα 10.000 θέσεων εργασίας 1-2 ετών για ειδικές ομάδες του πληθυσμού (π.χ. άνεργες μητέρες, θύματα κακοποίησης, ΑμεΑ), με προϋπολογισμό 111 εκατ. ευρώ.
- Πρόγραμμα 10.000 θέσεων εργασίας 18 μηνών για μακροχρόνια ανέργους άνω των 45 ετών στη Δυτική Μακεδονία και τη Δυτική Ελλάδα – περιφέρειες με το 4ο και το 5ο υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρώπη αντίστοιχα – με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ.
- Πρόγραμμα 15.000 θέσεων εργασίας 6 μηνών συνοδευόμενες από 3 μήνες εντατικής κατάρτισης σε τομείς υψηλής ζήτησης (κυρίως digital), με προϋπολογισμό 92 εκατ. ευρώ.
- Πρόγραμμα 5.000 θέσεων εργασίας 15 μηνών στο πλαίσιο του Green Jobs Initiative, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ.
- Πρόγραμμα 22.500 θέσεων εργασίας σε τοπικές οικονομίες συνοδευόμενες από εκπαίδευση προσαρμοσμένη σε προσωπικές ανάγκες και ικανότητες ανέργων, με προϋπολογισμό 45 εκατ. ευρώ.
Ψηφιακό ραντεβού
Η διαδικασία για το κλείσιμο του ραντεβού είναι ιδιαίτερα απλή.
Οι πολίτες μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα, είτε απευθείας μέσω του rantevouoaed.gov.gr, είτε μέσα από το gov.gr, επιλέγοντας την υπηρεσία «Ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού σε υπηρεσίες του ΟΑΕΔ» που βρίσκεται στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών».
Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με κωδικούς Taxisnet. Κατά τη διαδικασία για το κλείσιμο του ραντεβού, ο πολίτης επιλέγει μια από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, εισάγοντας τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και στη συνέχεια επιλέγει ημέρα και ώρα, συμπληρώνοντας τα στοιχεία του πολίτη για τον οποίο επιθυμεί να προγραμματίσει την επίσκεψη. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, οι πολίτες θα λαμβάνουν email επιβεβαίωσης του ραντεβού στο email που έχουν δηλώσει. Στο εισερχόμενο ηλεκτρονικό μήνυμα θα αναφέρονται οι πληροφορίες για το ραντεβού και θα παρέχεται η δυνατότητα επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης.
Το «myOAEDραντεβού» καλύπτει και τα 117 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2), καθώς και τα 6 Γραφεία Εργασίας Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων (ΓΕ ΕΚΟ) του Οργανισμού.
Αντώνης Βασιλόπουλος
antonpaper@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών