Η χρονική συγκυρία για τις ελληνικές μετοχες δεν είναι η καλύτερη.
Με ποιούς τρόπους να προσελκύσει κανείς τους ξένους επενδυτές όταν οι τελευταίοι έχουν υπερκέρδη στις αγορές τους και ταυτόχρονα παρακολουθούν τις κινήσεις που αλλάζουν τις ροές κεφαλαίων της παγκόσμιας οικονομίας;
Η προσοχή τους είναι στραμμένη προς την ομοσπονδιακή τράπεζα FED, η οποία από χθες το βράδυ με τις αποφάσεις της, τελειώνει το φθηνό χρήμα οδεύοντας πρός αύξηση επιτοκίων το 2022.
Παρά ταύτα, σε μια εταιρεία η οποία επέστρεψε δυναμικά το 2021- αν και η οικονομία ήταν κλειστή για 4 μήνες – τόσο τα οικονομικά μεγέθη, όσο και οι σχεδόν επιθετικές αγορές ίδιων μετοχών το τελευταίο διάστημα υποδεικνύουν προοπτικές λόγω και του ιστορικού της εταιρείας.
Ο λόγος για την Autohellas όπου από τις 12 Νοεμβρίου μέχρι και τις 13 Δεκεμβρίου έχουν αγοραστεί περί τις 38.000 ίδιες μετοχές ενώ προχθές και η πρόεδρος της κ. Ε. Βασιλάκη προχώρησε σε αγορές 15.000 μετοχών.
Συνολικά, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις προς το χρηματιστήριο, η Αutohellas κατέχει 490.007 ίδιες μετοχές ή το 1,0007% των μετοχών της εταιρείας.
Και η Autohellas μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο ακύρωσε ίδιες μετοχές της περιόδου 2014-2021 με μείωση μετοχικού κεφαλαίου.
Oι αγορές ίδιων μετοχών, επέδρασαν θετικά και στην τιμή της μετοχής, παρά τους χαμηλούς όγκους λόγω της παρατεταμένης απαξίωσης των ελληνικών εταιρειών.
Την ίδια περίοδο, όμως, της αγοράς των ίδιων μετοχών, η Autohellas με τα αποτελέσματα του 9μηνου κινείται πρός νέα ρεκόρ σ ότι αφορά την κερδοφορία της και τον κύκλο εργασιών.
Οι νέες τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου αλλάζουν τα δεδομένα
Τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 251% σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 13,2 εκατ. ευρώ του 2020 σημειώνοντας άνοδο 251%.
Με άλλα λόγια, η εισηγμένη μόλις τους πρώτους εννέα μήνες ξεπέρασε όλη την κερδοφορία της ιστορικής χρονιάς για τον τουρισμό ( 2019 ), όταν πραγματοποίησε καθαρά κέρδη 46,6 εκατ. ευρώ.
Με τους παραπάνω ρυθμούς κερδοφορίας η μετοχή της Autohellas καθίσταται ελκυστική με όρους τιμή / κέρδη ενώ παράλληλα η εταιρεία αναμένεται να διατηρήσει την διαχρονική μερισματική πολιτική της εταιρείας.
Σε μια περίοδο όπου αλλάζουν ταχύτατα οι τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου (κλιματικός νόμος, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενοικιάσεις βραχυπρόθεσμου χρόνου κα ), η Autohellas εκμεταλλεύεται το χαμηλότερο χρηματοοικονομικό κόστος ( βλέπε πρόσφατα συμφωνία με JP Morgan για την τιτλοποίηση οφειλών ) και επενδύει σε νέο στόλο αποκτώντας 4.000 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 150 ηλεκτρικά.
Με τις νέες επενδύσεις αποκτά νέα μερίδια αγοράς στις βασικές τουριστικές περιοχές.
Το αποτέλεσμα στο 9μηνο ήταν οι βραχυχρόνιες τουριστικές μισθώσεις να είναι περισσότερες από την χρονιά ρεκόρ του 2019.
Ο απασχολούμενος στόλος για τις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες μισθώσεις έφθασε τα 47000 αυτοκίνητα με αγορές 9650 νέων αυτοκινήτων.
Σημαντική συμβολή στα κέρδη τέλος είχε η εταιρεία από τα αυξημένα έσοδα (44%) στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων, σε χρονιά όπου διογκώθηκαν τα προβλήματα στις μεταφορές και την αποθήκευση.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών