Ανεβάζει ρυθμούς η μονάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιο της 4 εμβληματικά έργα, ορισμένα εκ των οποίων ήταν στα «αζήτητα».
Το πρώτο αφορά τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων μεταφορέων από την Ελαιώνα στη Φυλή, το δεύτερο η αξιοποίηση έκτασης φιλέτο της εκκλησίας στο Σχιστό, το τρίτο η επίσης αξιοποίηση του Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και τέλος το project που αφορά την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου Καζαντζάκης.
Ειδικότερα η μονάδα ωρίμανσης έργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ θα αναλάβει να προχωρήσει τον διαγωνισμό με ΣΔΙΤ για τη μετεγκατάσταση των 350 περίπου μεταφορέων που λειτουργούν σήμερα στο χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα σε μια έκταση 600 στρεμμάτων στη Φυλή, πλησίον του ΟΔΔΥ και της Αττικής Οδού δημιουργώντας ένα πλήρες μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει τη λειτουργικότητα των logistics.
H μετακίνηση των πρακτορείων εμπορευμάτων από τον Ελαιώνα στον Δήμο Φυλής για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της ΝΑ Ευρώπης, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιρειών.
Η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στο Δήμο Φυλής, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, όχι μόνον θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό στο «ποτάμι» της Αθήνας, αλλά θα μετατοπίσει τις μετακινήσεις των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό.
Και ως εκ τούτου θα δώσει υπεραξία στην διαδικασία επανα-παραχώρησης του οδικού άξονα σε ιδιώτη επενδυτή που τώρα ξεκινά η κυβέρνηση.
Εκτιμάται δε ότι μόνον η κίνηση των φορτηγών θα σημάνει για τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, επιπλέον έσοδα ακόμη και 500 εκατ. ευρώ σε μια περίοδο παραχώρησης 25 ετών.
Παράλληλα στα συν του εν λόγω οικοπέδου στη Φυλή εδράζεται το γεγονός της γειτνίασης του και με το Εμπορευματικό Κέντρο «Θριάσιο ΙΙ» που θα έχει πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή.
Η Μονάδα Ωρίμανσης Έργων, επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με τη συνδρομή και εμπειρία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ και προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλου, αναλαμβάνει την ωρίμανση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης, ώστε το έργο που θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) να ξεκινήσει μέσα στο 2022.
Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο.
Οι εταιρείες logistics, κατά πληροφορίες, θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στο νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιρειών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες, δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τις 380.000 τετραγωνικά μέτρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων.
Σημειώνεται ότι, για την εγκατάσταση των εταιρειών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά, ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις, όπως εταιρείες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή, μια και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.
Μάλιστα προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά, έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ, παρακάμπτοντας ουσιαστικά όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Σημειώνεται τέλος ότι με την αποχώρηση των εταιρειών θα απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής όπου δρομολογείται να κατασκευαστεί το γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ και γενικότερα η αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.
Καζαντζάκης
Επίσης, στον τομέα των ακινήτων, η μονάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει το διαγωνισμό για την αξιοποίηση του τεράστιου ακινήτου που στεγάζει σήμερα το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στη Ηράκλειο, μετά την ολοκλήρωση του νέου αερολιμένα στο Καστέλι.
Άλλωστε η έγκαιρη αξιοποίηση του παλαιού αεροδρομίου – για να μην επαναληφθεί η πολυετής αγκύλωση στο Ελληνικό που έμεινε για πολλά χρόνια στα αζήτητα – είναι όρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για να χρηματοδοτήσει το νέο αεροδρόμιο.
Το επόμενη ακίνητο που εντάσσεται στη μονάδα PPF αφορά τα επί 18 χρόνια αναξιοποίητα 670 στρέμματα του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όταν οι εταιρείες μεταφορών και αποθηκεύσεων ψάχνουν και δε βρίσκουν εκτάσεις για να επεκτείνουν τις εγκαταστάσεις τους, σε μία ευνοϊκή συγκυρία για τη Θεσσαλονίκη που μεγαλώνει και φιλοδοξεί να γίνει μεγάλο hub για logistics και διαμεταφορές υπερεθνικού βεληνεκούς. Υπογραμμίζεται ότι ήδη έχει επιδείξει ενδιαφέρον ο ΟΛΘ για το εν λόγω οικόπεδο.
Αξιοποίηση ακινήτου της Εκκλησίας
Η σημαντικότερη είδηση αφορά όμως στο γεγονός πως το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει να προχωρήσει διαγωνισμό για την αξιοποίηση ακινήτου της Εκκλησίας και συγκεκριμένα τμήματος της τεράστιας έκτασης (περίπου 3.000 στρέμματα) που κατέχει στην περιοχή του Σχιστού.
Πρόκειται για την περιοχή αριστερά και δεξιά της λεωφόρου Σχιστού για τμήματα της οποίας η Εκκλησία είχε πολυετείς δικαστικές διαμάχες με το ελληνικό Δημόσιο.
Τώρα, η εικόνα αλλάζει καθώς σημαντικό τμήμα του ακινήτου μπορεί να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, την εγκατάσταση κέντρων δεδομένων (data centers) ή άλλες χρήσεις όπως υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν την υπόθεση.
Απόπειρα συνεργασίας Δημοσίου και Εκκλησίας για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που διαθέτει η τελευταία είχαν γίνει και στο παρελθόν, με την ίδρυση και εταιρείας (Eταιρεία Αξιοποίησης της Eκκλησιαστικής Aκίνητης Περιουσίας – EAEAΠ). Όμως, η προσπάθεια δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών