Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η άβολη αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς η νομοθεσία Biden σέρνει τις ΗΠΑ σε ενεργειακή κρίση

Η άβολη αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς η νομοθεσία Biden σέρνει τις ΗΠΑ σε ενεργειακή κρίση
Θα καταλήξουμε να έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν θα μπορούμε να τα κουνήσουμε.
Σχετικά Άρθρα
"H Αμερική μπορεί να οδεύει προς μια νέα μορφή ενεργειακής κρίσης", γράφει ο Jerry Korth στο American Thinker.
Ενώ η τεχνολογία εξόρυξης σχιστολιθικού αερίου εξακολουθεί να δίνει τις ΗΠΑ σχετική ενεργειακή ανεξαρτησία, υπάρχει μια σοβαρή πιθανότητα να βρεθεί και η Αμερική μπροστά σε μια ενεργειακή κρίση που θα αφορά τις τιμές και την έλλειψη ηλεκτρικής ενέργειας.

Τι θα γίνει αν η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια ξεπεράσει σημαντικά την προσφορά μέσα στην επόμενη δεκαετία; Θα οδηγήσει σε ραγδαία άνοδο των τιμών.
Κι αυτή η κρίση μπορεί να προκληθεί από τις πολιτικές υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προωθεί η κυβέρνηση Biden.
Με ένα προεδρικό διάταγμα και ένα σχέδιο δράσης, η κυβέρνηση Biden επιδιώκει το 50% όλων των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Αμερική έως το 2030 να είναι ηλεκτρικά.
Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε 50 επιπλέον εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο τα επόμενα 9 χρόνια, κι όλα αυτά σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ο Biden δίνει 7.5 δις δολάρια για σταθμούς φόρτισης σε όλες τις ΗΠΑ

Στις 13 Δεκεμβρίου 2021, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα σχέδιο που προβλέπει κρατική δαπάνη ύψους 7.5 δισ. δολαρίων με σκοπό την κατασκευή 500.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε όλες τις ΗΠΑ.
Η χρηματοδότηση του σχεδίου προέρχεται από την Πράξη για τις Υποδομές και τις Θέσεις Εργασίας, ύψους 1.2 τρισ. δολαρίων της κυβέρνησης Biden που υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2021.
Στη συνέχεια, στις 20 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος Biden υπέγραψε το εκτελεστικό διάταγμα 13990 — για την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος και την αποκατάσταση της επιστήμης για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Αυτό το διάταγμα εισάγει ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών πολιτικών, μεταξύ των οποίων και ένα νέο κανονισμό που ονομάζεται SAFE, το οποίο σημαίνει Τελικός κανόνας Οχημάτων Ασφαλούς Προσιτού Αποδοτικού Καυσίμου (SAFE) για τα Έτη Μοντέλων 2021-2026.
Με βάση τον κανονισμό αυτό, η αμερικάνικη Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) και η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA),α ανέλαβαν να ενημερώσουν τα υφισταμένα πρότυπα οικονομίας καυσίμου και εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά και να φτιάξουν νέα πρότυπα, που θα καλύπτουν τα νέα μοντέλα για τα έτη 2021 έως 2026.

Επιβάλλοντας νέα πρότυπα στις βιομηχανίες αυτοκινήτων

Αυτά τα πρότυπα θα επιβληθούν στους βιομηχανίες αυτοκινήτων, θέτουν ένα ελάχιστο μέσο όριο οικονομίας καυσίμου για ολόκληρο τον στόλο των οχημάτων τους. Ένας στόλος που κινείται μόνο με αέριο δεν μπορεί όμως να ανταποκριθεί σε αυτά τα πρότυπα.
Έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να πετύχουν την επιδιωκόμενη μέση οικονομία καυσίμου σε όλο τον στόλο τους.
Το 2021 οι Αμερικανοί αγόρασαν ή εκμίσθωσαν περίπου 15 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά και ο αριθμός αυτός προβλέπεται να αυξηθεί στα 17 εκατομμύρια έως το 2030.
Αν υποθέσουμε ότι θα έχουμε αύξηση πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από 2,3 εκατομμύρια που ήταν το 2021 σε 8,5 εκατομμύρια το 2030 (50% των 17 εκατομμυρίων δηλαδή), προκύπτει ότι το 2030 θα υπάρχουν 50 εκατομμύρια περισσότερα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα συνδεδεμένα στο ηλεκτρικό μας δίκτυο.

Η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος μπορεί να αυξηθεί κατά 50%

Το μεγάλο ερώτημα, λοιπόν, είναι από πού θα προέλθει αυτή η μεγάλη ποσότητα της αποκαλούμενης «καθαρής ενέργειας» για να λειτουργήσουν όλα αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα και τι θα κοστίσει στους καταναλωτές.
Η τρέχουσα μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας που πληρώνουν οι οικιακοί καταναλωτές είναι 0,14 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh), αν και ποικίλλει από 0,09 έως 0,23 ανά kWh με βάση την τοπική προσφορά και ζήτηση. Φανταστείτε αν η τιμή του ρεύματος στην περιοχή σας αυξάνονταν κατά 50%. Ή χειρότερα, ότι δεν υπάρχει καν ηλεκτρικό ρεύμα για να ζεστάνετε και να δροσίσετε το σπίτι σας ή να...φορτίσετε το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο.
Οι περισσότεροι μεγάλοι βιομηχανίες αυτοκινήτων (και μερικές μοντέρνες νεότερες) σπεύδουν να βγάλουν στην αγορά πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, δεν ξοδεύουν δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων λόγω της ζήτησης των καταναλωτών αλλά επειδή υποχρεώνονται, λόγω της εισαγωγής νέων επαχθών προτύπων οικονομίας καυσίμου για να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Με δυο λόγια, μέσα στα επόμενα χρόνια, η κυβέρνηση Biden θα διαθέσει 5 δισ. δολάρια στις αρχές των Πολιτειών και θα χορηγήσει άλλα 2,5 δισ. δολάρια σε επιλεγμένους εργολάβους για να διευκολύνει την εγκατάσταση 500.000 νέων σταθμών φόρτισης.
Ταυτόχρονα, θα χρησιμοποιήσει διάφορα ρυθμιστικά μέσα—π.χ. πρότυπα CAFE, πρότυπα GHG και φορολογικές εκπτώσεις για τους αγοραστές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων —προκειμένου να κυκλοφορήσουν 50 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Δυστυχώς, όμως η Αμερική δεν θα έχει την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για να φορτίσει όλα αυτά τα αυτοκίνητα, εκτός κι αν αρχίσει από τώρα να κατασκευάζει νέους και μεγαλύτερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με βάση τα ορυκτά καύσιμα.

Τι ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνει πάνω από 25 κιλοβατώρες (kWh) ηλεκτρικής ενέργειας για να διανύσει 100 μίλια ή 3.000 kWh για να διανύσει 12.000 μίλια ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι προκύπτει απαίτηση για 150 δισεκατομμύρια kWh ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση 50 εκατομμυρίων νέων ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 2020, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας στις ΗΠΑ σε τελικούς καταναλωτές ήταν περίπου 3,7 τρισεκατομμύρια kWh.
Η ανάγκη για επιπλέον 150 δισεκατομμύρια kWh συνεπάγεται αύξηση 4% στη συνολική ζήτηση τα επόμενα εννέα χρόνια—μόνο για τη φόρτιση νέων ηλεκτρικών οχημάτων!
Το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας των ΗΠΑ δέχεται ήδη πιέσεις σε πολλές περιοχές της χώρας.
Το 2020 το μείγμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας προέρχονταν κατά 40% από φυσικό αέριο, κατά 19% από άνθρακα, κατά 20% από πυρηνική ενέργεια, κατά 8% από αιολική, κατά 7% από υδροηλεκτρική, κατά 2% από ηλιακή και κατά 4% από άλλες πηγές καυσίμου, που σημαίνει ότι περίπου το 60% της ηλεκτρικής μας ενέργειας προέρχεται από ορυκτά καύσιμα και ένα άλλο 27% προέρχεται από πυρηνικούς και υδροηλεκτρικούς σταθμούς.
Η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει να κατασκευάσει νέους πυρηνικούς ή υδροηλεκτρικούς σταθμούς.

Γιατί οι ΗΠΑ δεν μπορούν να αυξήσουν γρήγορα την ηλεκτροπαραγωγή τους

Η Αμερική εισάγει 47 δισεκατομμύρια kWh κάθε χρόνο από τον Καναδά για να καλύψει τη ζήτηση αιχμής.
Τα μεγαλύτερα εργοστάσια που κινούνται με φυσικό αέριο της Αμερικής, όπως αυτά στο Gila Bend της Αριζόνα μπορούν να παράγουν 2,2 GW και τα μεγαλύτερα εργοστάσια που κινούνται με άνθρακα, όπως το εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής Robert Sherer στη Γεωργία μπορούν να παράγουν 3,5 GW συνεχούς ηλεκτρικής ενέργειας, σε πλήρη ισχύ.
Επειδή όμως η ηλεκτρική ενέργεια δεν αποθηκεύεται και η ζήτηση παρουσιάζει δραματικές διακυμάνσεις ανάλογα με τον καιρό και την ώρα της ημέρας, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής λειτουργούν μόνο στο 40% περίπου της μέγιστης παραγωγικής τους ικανότητας, κατά μέσο όρο.
Έτσι, μια μονάδα 2,2 GW που λειτουργεί με δυναμικότητα 40% παράγει περίπου 7,7 δισεκατομμύρια kWh χρησιμοποιήσιμης ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα χρόνο (2,2 GW x 40% x 8760 ώρες/έτος).
Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, αλλά δεν μπορούν να πάρουν σε μόνιμη βάση τη ενέργεια που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης 50 εκατομμυρίων επιπλέον ηλεκτρικών οχημάτων. Για να το αντιληφθούμε, αναφέρουμε ότι το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο της Αμερικής, της Alta Wind Energy of California, αποδίδει 1,5 γιγαβάτ (GW) και το μεγαλύτερο ηλιακό πάρκο της Αμερικής, το Solar Star of California αποδίδει 0,6 GW.
Ακόμη χειρότερα, παράγουν ηλεκτρισμό μόνο όταν φυσάει ο άνεμος και ο ήλιος λάμπει. Επομένως, τα αιολικά πάρκα λειτουργούν συνήθως με δυναμικότητα μικρότερη από 50% και τα ηλιακά πάρκα λειτουργούν συνήθως με μόνο το 25%.
Ένα τεράστιο αιολικό πάρκο 1,5 GW (32.000 στρέμματα) που λειτουργεί με δυναμικότητα 50% θα παράγει περίπου 6,6 δισεκατομμύρια kWh χρησιμοποιήσιμης ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως (1,5 GW x 50% x 8760 ώρες/έτος) και ένα τεράστιο ηλιακό πάρκο 0,6 GW θα παράγει μόνο περίπου 1,3 δισεκατομμύρια kWh ετησίως (0,6 GW x 25% x 8760).

Θα καταλήξουμε να έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν θα μπορούμε να τα κουνήσουμε

Εδώ είναι η ουσία: Δεν υπάρχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια διαθέσιμη ή στα σκαριά για να τροφοδοτήσει 50 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Αυτό θα απαιτούσε επιπλέον 150 δισεκατομμύρια kWh ετησίως παραδοτέας ηλεκτρικής ενέργειας. Ακόμη και οι μεγαλύτεροι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής αποδίδουν μόνο περίπου 8 δισεκατομμύρια kWh ετησίως.
Για να επιτύχει τους στόχους πολιτικής της κυβέρνησης Biden για την κλιματική αλλαγή σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, η Αμερική πρέπει να κατασκευάσει και να θέσει σε λειτουργία περίπου 20 μεγάλες νέες μονάδες που κινούνται με ορυκτά καύσιμα ή αρκετές δεκάδες μεγάλα νέα αιολικά και ηλιακά πάρκα.
Αυτό δεν θα καταφέρει να το κάνει ως το 2030, επειδή οι μεγάλες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής χρειάζονται χρόνια για να σχεδιαστούν, να κατασκευαστούν και να συνδεθούν με το δίκτυο.
Που σημαίνει ότι το 2030 είτε θα καταρρεύσει το ενεργειακό δίκτυο των ΗΠΑ, είτε θα έχουμε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακίνητα έξω από τα αμερικάνικα σπίτια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης