Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Ελέγχεται από την Internal Revenue Service (ΗΠΑ) η Viva για ξέπλυμα; - Στις 30/3 κληρώνει για Attica bank – Έως 15-20/3 ο νόμος για ΤΧΣ

Ελέγχεται από την Internal Revenue Service (ΗΠΑ) η Viva για ξέπλυμα; - Στις 30/3 κληρώνει για Attica bank – Έως 15-20/3 ο νόμος για ΤΧΣ
Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου οι απαντήσεις της ΕΕ για τον νέο νόμο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
Σχετικά Άρθρα

Πολλά και ενδιαφέροντα από τον κλάδο των τραπεζών και αυτή την εβδομάδα αλλά θα εστιάσουμε σε μια φήμη που κυκλοφορεί ότι η Viva που πρόσφατα έκλεισε deal με την J P Morgan αποτιμώντας την εταιρία… παροχής χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών ή neobank σχεδόν 1,6 δισεκ. ευρώ.
Με βάση την φήμη η Internal Revenue Service των ΗΠΑ η εσωτερική υπηρεσία εσόδων ελέγχει το deal λόγω καταγγελιών για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Πηγή που μίλησε στο bankingnews δήλωσε άγνοια.
Το παράδοξο πάντως σε αυτή την φήμη είναι ότι η Viva Wallet δεν έχει παρουσία στις ΗΠΑ οπότε πως θα μπορούσε να μια φορολογική αρχή των ΗΠΑ να ελέγχει μια μη αμερικανική εταιρία;
Η απάντηση που δίδεται είναι ότι αυτό έχει συμβεί μετά την εξαγορά της Viva Wallet από την J P Morgan που είναι αμερικανική εταιρία.
Ωστόσο η J P Morgan έχει πάρει το πράσινο φως από την FED για την εξαγορά – η FED είναι η εποπτική αρχή των τραπεζών –
Η φήμη λοιπόν περί ελέγχου της Viva Wallet από την Internal Revenue Service δεν έχει επιβεβαιωθεί αλλά ορισμένες πηγές επιμένουν…

Μήπως η J P Morgan πλήρωσε πανάκριβα την Viva Wallet;

Η Viwa Wallet ζημιές εμφάνισε το 2020 ζημίες -17,8 εκατ με 205 εκατ ενεργητικό , κεφάλαια 52,7 εκατ και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 137 εκατ
Η Viva Bank εμφάνισε ζημιές -22 εκατ από -73 εκατ ζημίες το 2019 και κεφάλαια 22 εκατ ευρώ.
Το βασικό ερώτημα λοιπόν είναι εάν η J P Morgan πλήρωσε πανάκριβα κάτι που δεν αξίζει αυτές τις αποτιμήσεις.
Προσεχώς το bankingnews θα παρουσιάσει μια διεξοδική ανάλυση για το εάν η J P Morgan πλήρωσε ακριβά ή πολύ ακριβά την Viva Wallet.

Στις 30 Μαρτίου κληρώνει για την Attica bank

Η άσκηση δέουσας επιμέλειας θα ολοκληρωθεί και θα ανακοινωθεί με τα αποτελέσματα χρήσης 2021 στις 30 ή 31 Μαρτίου 2022.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα προκύψουν ζημίες στην Attica bank από την άσκηση δέουσας επιμέλειας.
Οι ζημίες θα προκύψουν ώστε να διασφαλιστεί ότι η DBRS που θα αξιολογήσει τις τιτλοποιήσεις δεν θα θέσει veto και θα δώσει την βαθμολογία ΒΒ.
Αν και η Attica bank έχει πολύ βεβαρημένο παρελθόν ζημιών ωστόσο η πραγματικότητα είναι ότι αυτό είναι το τελευταίο κύμα εξυγίανσης.
Οι ζημίες που θα προκύψουν εκτιμάται ότι θα κινηθούν μεταξύ 100-130 εκατ ευρώ και θα εμφανιστούν στην χρήση 2021 που θα ανακοινωθεί στις 30 ή 31 Μαρτίου 2022.

Θα ενεργοποιηθεί εκ νέου το DTC;

Το DTC η αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση ενεργοποιείται όταν μια τράπεζα εν προκειμένω η Attica bank εμφανίζει ζημίες.
Στην περίπτωση αυτή οι ζημίες κατ΄ αναλογία του DTC καλύπτονται με έκδοση νέων μετοχών υπέρ του ΤΧΣ υπέρ του δημοσίου δηλαδή.
Επειδή οι νέες ζημίες στην Attica bank θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες το DTC θα ενεργοποιηθεί… ωστόσο οι βασικοί μέτοχοι μπορεί να αποφασίσουν να το μετακυλήσουν σε μελλοντικές χρήσεις.
Δηλαδή να καταγραφεί η ζημία, να προσδιοριστεί σε πόσο DTC αναλογεί και ακολούθως η Attica bank να αποφασίσει ότι θα το συμψηφίσει με οριοθετημένες μελλοντικές οικονομικές χρήσεις.

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου οι απαντήσεις της ΕΕ για τον νέο νόμο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου 2022 θα απαντήσει η ΕΕ στις ελληνικές προτάσεις για τον νέο νόμο για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Ως εκ τούτου ο νέος νόμος θα είναι έτοιμος να κατατεθεί μέσα ή τέλη Μαρτίου εάν δεν υπάρξουν πρόσθετες αλλαγές.
Οι 5 βασικές πτυχές του νέου νόμου είναι
1)Χρόνος – διάρκεια του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Ορίζεται ότι θα είναι 5ετούς διάρκειας όπερ σημαίνει 2022 +5 χρόνια = λήξη τέλος του 2027.
Ωστόσο στον νέο νόμο θα υπάρχει μια μεταβατική περίοδος αναθεώρησης που θα ολοκληρωθεί τέλη του 2025 αλλά με την τελική κατάληξη του Ταμείου το 2027.
Όπως έδειξε ωστόσο η πρόσφατη εμπειρία, η διάρκεια – λήξη της λειτουργίας του Ταμείου είναι έννοια σχετική καθώς μπορεί να τροποποιηθεί.
2)Θα υπάρχει συγχώνευση του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής και θα αντικατασταθούν από ένα νέο διοικητικό συμβούλιο με μη εκτελεστικό Πρόεδρο και δύο εκτελεστικά μέλη εκ των οποίων ο ένας προφανώς θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος.
Φαίνεται ότι το τρίτο μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής θα καταργηθεί αν και αυτό το ζήτημα παραμένει ανοικτό.
3)Θα συγκροτηθεί μια επιτροπή, η Επενδυτική Επιτροπή η οποία θα είναι αρμόδια για τα placement και τις αποεπενδύσεις του ΤΧΣ στις τράπεζες.
Η επιτροπή αυτή που θα είναι 3μελής θα πρέπει να έχει μεγάλη ευελιξία κινήσεων ώστε να μπορεί σε σύντομο χρονικό διάστημα από την στιγμή που έχει ανοίξει ένα παράθυρο ευκαιρίας να διαθέτει μετοχές σε επενδυτές.
Η στρατηγική εξετάζεται και περνούν οι μήνες ατελέσφορα δεν υφίσταται άπαξ και κάνει μεγάλη ζημία στις μετοχές των τραπεζών.
Το 2021 ένας από τους λόγους που η μετοχή της Εθνικής είχε αδρανοποιηθεί ήταν τα σχέδια για placement του 20% των μετοχών που στο τέλος δεν υλοποιήθηκε.
4)Το veto – αρνησικυρία καταργείται για όλα τα ζητήματα πλην ενός, της δυνατότητας που θα έχει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να εγκρίνει ή όχι αύξηση κεφαλαίου ώστε να αποφεύγονται θέματα σκόπιμου dilution – αραίωσης.
Ουσιαστικά το ΤΧΣ θα έχει veto μόνο για τις αυξήσεις κεφαλαίου και για κανένα άλλο ζήτημα.
5)Μια πολύ ενδιαφέρουσα αλλαγή του νόμου που έχει αποκαλύψει εδώ και πολλούς μήνες το bankingnews είναι οι περιορισμοί στην δομή των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών.
Η επιλογή να αποτελούνται τα μη εκτελεστικά μέλη από τραπεζίτες και ξένα μέλη αποδείχθηκε μη αποτελεσματικό και λειτουργικό.
Ο νέος νόμος θα δίνει την δυνατότητα τα μη εκτελεστικά μέλη να είναι έλληνες και να μην είναι και τραπεζίτες.
Θα υπάρχουν ορισμένες εύλογες ρήτρες π.χ. ένας επιχειρηματίας που έχει δανειστεί από μια τράπεζα δεν μπορεί να είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου.
Προφανώς τα εκτελεστικά μέλη πρέπει να πληρούν τα αυστηρά πλαίσια του fit and proper της καταλληλότητας καθώς θα ασκούν την διοίκηση.
Ο νέος νόμος για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας έχει ορισμένες προτάσεις που είναι ξεκάθαρα προς την σωστή κατεύθυνση.
Να σημειωθεί ότι το ΤΧΣ κατέχει το 40,3% της Εθνικής, το 27% της Πειραιώς, το 9% της Alpha bank και το 2,34% της Eurobank.
Η τρέχουσα αποτίμηση αυτών των μετοχών προσεγγίζει τα 2 δισεκ.

Το αίτημα για μερίσματα μετά το 9μηνο του 2022

Μετά τα αποτελέσματα 9μήνου 2022 οι ελληνικές τράπεζες Eurobank και Εθνική θα υποβάλλουν αίτημα διανομής μερίσματος χρήσης στον SSM τον Μόνιμο Εποπτικό Μηχανισμό των Τραπεζών.
Θεωρητικά και πρακτικά μέσα στο 2022 όλες οι τράπεζες στην Ελλάδα, θα επιτύχουν κέρδη.
Για το 2022 εκτιμάται ότι τα κέρδη των ελληνικών τραπεζών θα είναι τα εξής
Eurobank 550 εκατ ευρώ
Εθνική 480 με 500 εκατ ευρώ
Alpha bank 380 εκατ ευρώ
Πειραιώς άνω των 350-360 εκατ ευρώ.
Για την οικονομική χρήση 2022 παρ΄ ότι όλες οι τράπεζες θα είναι κερδοφόρες, ο SSM δεν θα εγκρίνει για όλες διανομή μερίσματος.
Οι τράπεζες που θα πρέπει να θεωρούνται ότι έχουν τις καλύτερες προδιαγραφές είναι η Eurobank και Εθνική τράπεζα.
Να σημειωθεί ότι για την χρήση 2021 η Eurobank θα επιτύχει κέρδη 420-430 εκατ και η Εθνική τράπεζα περί τα 930 με 940 εκατ ευρώ.
Η Eurobank και Εθνική τράπεζα έχουν ιστορικό κερδοφορίας και το 2022 θα καταγράψουν δεύτερη χρονιά κερδοφορίας ενώ η Πειραιώς και η Alpha bank θα επιτύχουν κέρδη το 2022, το 2021 θα εμφανίσουν ζημίες σχεδόν 6 δισεκ. ευρώ.
Υπό αυτό το πρίσμα το βασικό σενάριο θέλει ο SSM να εγκρίνει την διανομή μερίσματος μόνο στην Εθνική και στην Eurobank και για την χρήση 2023 να συμπεριληφθούν η Alpha bank και η τράπεζα Πειραιώς…
Οι όροι
Η έγκριση διανομής μερίσματος από τον SSM που είναι η εποπτεύουσα αρχή των ελληνικών τραπεζών θα συμπεριλαμβάνει συγκεκριμένες ρήτρες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης