Χάρης Ντιγριντάκης (pressntigri@gmail.com)
Βγαίνει από τη ναφθαλίνη το Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών. Πρόκειται για το μεγαλεπήβολο έργο υποδομών που αναμένεται να δώσει πνοή στην ασθμαίνουσα τις τελευταίες δεκαετίες επιχειρηματικότητα της Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα της αποβιομηχανοποιημένης Αχαΐας.
Με συντονισμένες ενέργειες της πολιτείας και του Επιμελητηρίου Αχαΐας η επένδυση δείχνει να τροχοδρομεί στις ράγες της υλοποίησης. Ήδη καταγράφεται ιδιαίτερη σπουδή για την πραγμάτωση του έργου, τόσο από Ευρωπαίους όσο και Άραβες επενδυτές, ενώ operators από την Ισπανία και την Ιταλία φέρονται να ερίζουν για την ανάληψη του δαπάνης 73 εκατ. ευρώ project.
Στην ίδια κατεύθυνση επενδυτικού ενδιαφέροντος λέγεται ότι βρίσκονται και 2 Έλληνες developers-επενδυτές γεγονός που προσδίδει πρόσθετη επιχειρηματική προσοχή.
Αρωγός στο ενδιαφέρον των επενδυτών αποτελεί το δεδομένο ότι η επένδυση είχε υπαχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, με επιδότηση ανερχόμενη στο 31,29% του προϋπολογισμού του έργου, Η πιο πάνω έγκριση παρετάθη από το Υπουργείο Ανάπτυξης, λόγω ανωτέρας βίας, μέχρι 31-10-2023 για την ολοκλήρωση της επένδυσης.
Μάλιστα πρόσφατα, με τη συμβολή της KPMG, επικαιροποιήθηκε το επιχειρηματικό σχέδιο, αφαιρώντας ένα μέρος κατασκευών -που αφορούν F1, όπως έναν αριθμό pits και μία αερογέφυρα- έργα που δύναται να γίνουν στο μέλλον όταν το Αυτοκινητοδρόμιο ενεργοποιήσει αυτή τη λειτουργία.
Αποκλειστικότητα του Έργου
Όπως αναφέρει στον ΕΤ της Κυριακής ο αντιπρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ κ. Πλάτων Μαρλαφέκας, η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει αυτοκινητοδρόμιο σύγχρονων προδιαγραφών για διεθνείς αγώνες.
Ο κ. Μαρλαφέκας σημειώνει ότι η περιοχή που έχει επιλεχθεί για να κατασκευαστεί το αυτοκινητοδρόμιο είναι ένας χώρος που είχαν ανακαλύψει μετά από ενδελεχή έρευνα εξειδικευμένοι άνθρωποι της Pirelli. Προσθέτει δε ότι η πολυεθνική εταιρεία κατασκευής ελαστικών μέχρι το 1985 είχε εργοστάσιο παραγωγής στην Πάτρα και ήθελε να το συνδυάσει με δοκιμές εξέλιξης, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα του project είναι ότι με βάση την άδεια σκοπιμότητας που διαθέτει το έργο, εξασφαλίζεται η μοναδικότητά και αποκλειστικότητα του στην Ελλάδα.
Η επένδυση
Επισημαίνεται ότι η Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ είναι μία πολυμετοχική εταιρεία την οποία ίδρυσαν 429 μέτοχοι το έτος 1995.
Μεταξύ των μετόχων ιδιαίτερη θέση έχουν οι φορείς του Νομού με συνολικό ποσοστό 36,93%. (Επιμελητήριο Αχαΐας 10,25%, Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος 5,28%, Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αχαΐας 5,26%, Δήμος Πατρέων 7,69%, Δήμος Ερυμάνθου 3,84%, ΔΕΥΑΠ 3,11%, Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλανδρίτσας 1,51%).
Η εταιρεία είναι ιδιοκτήτης έκτασης 1.148 στρεμμάτων ( 18 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας), στη θέση «Ρέντες» του Δημ. Διαμερίσματος Χαλανδρίτσας του Δήμου Ερυμάνθου, στην οποία έχει προγραμματιστεί η κατασκευή Αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών F1 και πίστας kart διεθνών προδιαγραφών.
Η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει: «καθαρούς» τίτλους ιδιοκτησίας, άδεια Σκοπιμότητας από το Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, άδεια κατασκευής από την Πολεοδομία της Νομαρχίας Αχαΐας, έγκριση καταλληλότητας της πίστας και των εγκαταστάσεων από τις Παγκόσμιες Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (F.I.A. & F.I.M.) και ολοκληρωμένα υποστηρικτικά έργα οδικής επικοινωνίας με το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Σκοπιμότητα της Επένδυσης
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ κ. Μαρλαφέκα που διατελεί και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, η καρδιά της αυτοκίνησης βρίσκεται στην κεντρική Ευρώπη σε μια γεωγραφική περιοχή από το Μιλάνο έως το Μόναχο όπου ανθεί και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.
Αναφερόμενος στην σκοπιμότητα του έργου και στις σημαντικές προοπτικές κερδοφορίας του υποστηρίζει ότι: «oι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα μοτοσυκλέτες, λάστιχα, αμορτισέρ, φρένα, εξαρτήματα για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες χρειάζονται πίστες για εξέλιξη και δοκιμές όλο το χρόνο.
Στην Ευρώπη υπάρχουν πολλές πίστες, όμως η λειτουργία τους είναι περιορισμένη λόγω καιρού, στις 100 – 150 μέρες το χρόνο. Γι’ αυτό το λόγο απέκτησαν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό την τελευταία δεκαετία από πίστες που αναπτύχθηκαν στη λεκάνη της Μεσογείου, σε Ισπανία και Πορτογαλία.
Βασικό τους πλεονέκτημα οι μέρες ηλιοφάνειας σε σχέση με τις πίστες της κεντρικής Ευρώπης. Όλες οι εταιρείες θέλουν μέρες εξέλιξης σε στεγνές πίστες με αντιπροσωπευτικές θερμοκρασίες. Εύκολα μπορείς με σύστημα άρδευσης να βρέξεις μια στεγνή πίστα, αλλά είναι αδύνατον να στεγνώσεις μια πίστα, ενόσω βρέχει.
Η περιοχή της Πάτρας έχει το ίδιο πλεονέκτημα καιρικών συνθηκών με τις πίστες της νότιας Ισπανίας. Διαφοροποιείται όμως χάρη στην πολύ γρήγορη και εύκολη πρόσβαση από την κεντρική Ευρώπη προς το λιμάνι της Πάτρας αλλά και το αεροδρόμιο του Αράξου».
Και συμπληρώνει: «οι ομάδες δοκιμών χρησιμοποιούν για τη μεταφορά τους, ειδικά διαμορφωμένες νταλίκες. Από τη Γερμανία για να πάει στη νότια Ισπανία π.χ. στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο στη Βαλένθια θέλει περίπου 2-3 μέρες οδικώς.
Αυτό ενέχει ρίσκο για μια νταλίκα που κοστίζει κάποια εκατομμύρια ευρώ μαζί με το περιεχόμενο και την τεχνολογία που κουβαλάει σ’ ένα μεγάλο οδικό ταξίδι».
Καταλήγοντας για τη σκοπιμότητα και τη δυναμική της επένδυσης ο κ. Μαρλαφέκας σημειώνει : «Το πλεονέκτημα της Πάτρας είναι πως μια νταλίκα θέλει μέσο όρο 6 με 8 ώρες να φτάσει σε ένα από τα λιμάνια της Ιταλίας, να επιβιβαστεί σε ένα καράβι και να φτάσει μετά από περίπου μία μέρα, στο λιμάνι της Πάτρας που απέχει μισή ώρα από την πίστα της Χαλανδρίτσας. Επίσης το αεροδρόμιο του Άραξου απέχει 50km από την πίστα.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του Αυτοκινητοδρομίου Πατρών είναι ότι μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με διακοπές στη Δυτική Ελλάδα, καθώς πολύ κοντά υπάρχουν εξαιρετικοί καλοκαιρινοί προορισμοί. Ενδεικτικά αναφέρουμε σε απόσταση 50km την διάσημη παραλία της Καλόγριας στον υδροβιότοπο της Στροφιλιάς. Οι επισκέπτες μπορούν να συνδυάσουν τους αγώνες αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας με πολλές επιλογές αντίθετα με την Κεντρική Ευρώπη».
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Με συντονισμένες ενέργειες της πολιτείας και του Επιμελητηρίου Αχαΐας η επένδυση δείχνει να τροχοδρομεί στις ράγες της υλοποίησης. Ήδη καταγράφεται ιδιαίτερη σπουδή για την πραγμάτωση του έργου, τόσο από Ευρωπαίους όσο και Άραβες επενδυτές, ενώ operators από την Ισπανία και την Ιταλία φέρονται να ερίζουν για την ανάληψη του δαπάνης 73 εκατ. ευρώ project.
Στην ίδια κατεύθυνση επενδυτικού ενδιαφέροντος λέγεται ότι βρίσκονται και 2 Έλληνες developers-επενδυτές γεγονός που προσδίδει πρόσθετη επιχειρηματική προσοχή.
Αρωγός στο ενδιαφέρον των επενδυτών αποτελεί το δεδομένο ότι η επένδυση είχε υπαχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, με επιδότηση ανερχόμενη στο 31,29% του προϋπολογισμού του έργου, Η πιο πάνω έγκριση παρετάθη από το Υπουργείο Ανάπτυξης, λόγω ανωτέρας βίας, μέχρι 31-10-2023 για την ολοκλήρωση της επένδυσης.
Μάλιστα πρόσφατα, με τη συμβολή της KPMG, επικαιροποιήθηκε το επιχειρηματικό σχέδιο, αφαιρώντας ένα μέρος κατασκευών -που αφορούν F1, όπως έναν αριθμό pits και μία αερογέφυρα- έργα που δύναται να γίνουν στο μέλλον όταν το Αυτοκινητοδρόμιο ενεργοποιήσει αυτή τη λειτουργία.
Αποκλειστικότητα του Έργου
Όπως αναφέρει στον ΕΤ της Κυριακής ο αντιπρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ κ. Πλάτων Μαρλαφέκας, η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει αυτοκινητοδρόμιο σύγχρονων προδιαγραφών για διεθνείς αγώνες.
Ο κ. Μαρλαφέκας σημειώνει ότι η περιοχή που έχει επιλεχθεί για να κατασκευαστεί το αυτοκινητοδρόμιο είναι ένας χώρος που είχαν ανακαλύψει μετά από ενδελεχή έρευνα εξειδικευμένοι άνθρωποι της Pirelli. Προσθέτει δε ότι η πολυεθνική εταιρεία κατασκευής ελαστικών μέχρι το 1985 είχε εργοστάσιο παραγωγής στην Πάτρα και ήθελε να το συνδυάσει με δοκιμές εξέλιξης, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα του project είναι ότι με βάση την άδεια σκοπιμότητας που διαθέτει το έργο, εξασφαλίζεται η μοναδικότητά και αποκλειστικότητα του στην Ελλάδα.
Η επένδυση
Επισημαίνεται ότι η Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ είναι μία πολυμετοχική εταιρεία την οποία ίδρυσαν 429 μέτοχοι το έτος 1995.
Μεταξύ των μετόχων ιδιαίτερη θέση έχουν οι φορείς του Νομού με συνολικό ποσοστό 36,93%. (Επιμελητήριο Αχαΐας 10,25%, Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος 5,28%, Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αχαΐας 5,26%, Δήμος Πατρέων 7,69%, Δήμος Ερυμάνθου 3,84%, ΔΕΥΑΠ 3,11%, Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλανδρίτσας 1,51%).
Η εταιρεία είναι ιδιοκτήτης έκτασης 1.148 στρεμμάτων ( 18 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας), στη θέση «Ρέντες» του Δημ. Διαμερίσματος Χαλανδρίτσας του Δήμου Ερυμάνθου, στην οποία έχει προγραμματιστεί η κατασκευή Αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών F1 και πίστας kart διεθνών προδιαγραφών.
Η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει: «καθαρούς» τίτλους ιδιοκτησίας, άδεια Σκοπιμότητας από το Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, άδεια κατασκευής από την Πολεοδομία της Νομαρχίας Αχαΐας, έγκριση καταλληλότητας της πίστας και των εγκαταστάσεων από τις Παγκόσμιες Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (F.I.A. & F.I.M.) και ολοκληρωμένα υποστηρικτικά έργα οδικής επικοινωνίας με το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Σκοπιμότητα της Επένδυσης
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ κ. Μαρλαφέκα που διατελεί και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, η καρδιά της αυτοκίνησης βρίσκεται στην κεντρική Ευρώπη σε μια γεωγραφική περιοχή από το Μιλάνο έως το Μόναχο όπου ανθεί και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.
Αναφερόμενος στην σκοπιμότητα του έργου και στις σημαντικές προοπτικές κερδοφορίας του υποστηρίζει ότι: «oι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα μοτοσυκλέτες, λάστιχα, αμορτισέρ, φρένα, εξαρτήματα για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες χρειάζονται πίστες για εξέλιξη και δοκιμές όλο το χρόνο.
Στην Ευρώπη υπάρχουν πολλές πίστες, όμως η λειτουργία τους είναι περιορισμένη λόγω καιρού, στις 100 – 150 μέρες το χρόνο. Γι’ αυτό το λόγο απέκτησαν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό την τελευταία δεκαετία από πίστες που αναπτύχθηκαν στη λεκάνη της Μεσογείου, σε Ισπανία και Πορτογαλία.
Βασικό τους πλεονέκτημα οι μέρες ηλιοφάνειας σε σχέση με τις πίστες της κεντρικής Ευρώπης. Όλες οι εταιρείες θέλουν μέρες εξέλιξης σε στεγνές πίστες με αντιπροσωπευτικές θερμοκρασίες. Εύκολα μπορείς με σύστημα άρδευσης να βρέξεις μια στεγνή πίστα, αλλά είναι αδύνατον να στεγνώσεις μια πίστα, ενόσω βρέχει.
Η περιοχή της Πάτρας έχει το ίδιο πλεονέκτημα καιρικών συνθηκών με τις πίστες της νότιας Ισπανίας. Διαφοροποιείται όμως χάρη στην πολύ γρήγορη και εύκολη πρόσβαση από την κεντρική Ευρώπη προς το λιμάνι της Πάτρας αλλά και το αεροδρόμιο του Αράξου».
Και συμπληρώνει: «οι ομάδες δοκιμών χρησιμοποιούν για τη μεταφορά τους, ειδικά διαμορφωμένες νταλίκες. Από τη Γερμανία για να πάει στη νότια Ισπανία π.χ. στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο στη Βαλένθια θέλει περίπου 2-3 μέρες οδικώς.
Αυτό ενέχει ρίσκο για μια νταλίκα που κοστίζει κάποια εκατομμύρια ευρώ μαζί με το περιεχόμενο και την τεχνολογία που κουβαλάει σ’ ένα μεγάλο οδικό ταξίδι».
Καταλήγοντας για τη σκοπιμότητα και τη δυναμική της επένδυσης ο κ. Μαρλαφέκας σημειώνει : «Το πλεονέκτημα της Πάτρας είναι πως μια νταλίκα θέλει μέσο όρο 6 με 8 ώρες να φτάσει σε ένα από τα λιμάνια της Ιταλίας, να επιβιβαστεί σε ένα καράβι και να φτάσει μετά από περίπου μία μέρα, στο λιμάνι της Πάτρας που απέχει μισή ώρα από την πίστα της Χαλανδρίτσας. Επίσης το αεροδρόμιο του Άραξου απέχει 50km από την πίστα.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του Αυτοκινητοδρομίου Πατρών είναι ότι μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με διακοπές στη Δυτική Ελλάδα, καθώς πολύ κοντά υπάρχουν εξαιρετικοί καλοκαιρινοί προορισμοί. Ενδεικτικά αναφέρουμε σε απόσταση 50km την διάσημη παραλία της Καλόγριας στον υδροβιότοπο της Στροφιλιάς. Οι επισκέπτες μπορούν να συνδυάσουν τους αγώνες αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας με πολλές επιλογές αντίθετα με την Κεντρική Ευρώπη».
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών