Τελευταία Νέα
Οικονομία

«Έκρηξη» πληθωρισμού στην Ελλάδα στο 7,2% τον Φεβρουάριο 2022, πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία

«Έκρηξη» πληθωρισμού στην Ελλάδα στο 7,2% τον Φεβρουάριο 2022, πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία
Στο 7,2% εκτοξεύθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο 2022, πριν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία
Σχετικά Άρθρα
Στο 7,2% εκτοξεύθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο 2022, πριν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η έκρηξη του δείκτη τιμών καταναλωτή αναμένεται να προκαλέσει νέο κύμα ανατιμήσεων, ενώ μεγάλη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι στα στοιχεία δεν αποτυπώνοντας οι συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία.
Σαρωτικές είναι οι ανατιμήσεις σε ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και τρόφιμα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ:

Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ Φεβρουαρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021 προέκυψε αύξηση 7,2%.
Ο Γενικός ΔΤΚ σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 1,1%.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία καταγράφεται αύξηση 78,5% στο φυσικό αέριο, 71% στον ηλεκτρισμό, 41,5% στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Αύξηση κατά 16,8% σημείωσαν οι τιμές στα λίπη και έλαια, και 15,2% στα λαχανικά.
Κατά 14,4% αυξήθηκαν οι τιμές σε αρνί και κατσίκι.
elstat1_4.JPG


Έναντι του 2021 καταγράφεται αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 7,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.
• 5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 25,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 4,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 12,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 1,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

elstat2_1.png
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης