Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο Μαρινάκης βγαίνει από ΤΕΡΝΑ και μπαίνει στον ΟΛΠ – Θα αγοράσει το 10% με 43 εκατ από Lansdowne και Helikon

Ο Μαρινάκης βγαίνει από ΤΕΡΝΑ και μπαίνει στον ΟΛΠ – Θα αγοράσει το 10% με 43 εκατ από Lansdowne και Helikon
Ο Μαρινάκης εξετάζει να επενδύσει στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) με ποσοστό 10% ή 43 εκατ ευρώ
Σχετικά Άρθρα

Στον ΟΛΠ ετοιμάζεται να εισέλθει σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη μετά την σχεδιαζόμενη πώληση των μετοχών που κατέχει σχεδόν 6% στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από την οποία αποκομίζει σημαντικό κέρδος.
Η είσοδος Μαρινάκη από δύο ξένα επενδυτικά χαρτοφυλάκια που κατέχουν ποσοστό που ξεπερνά το 5% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας και αθροιστικά διαμορφώνεται σε επίπεδα της τάξεως του 10% του μετοχικού κεφαλαίου.
Το 10% των μετοχών του ΟΛΠ σε τρέχουσες τιμές αποτιμάται περίπου 43 εκατ ευρώ.
Πρόκειται για τα funds Lansdowne και Helikon που έχουν αποφασίσει να αποχωρήσουν από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας και έχουν ήδη σύμφωνα με πληροφορίες έλθει σε επαφή με την πλευρά του Βαγγέλη Μαρινάκη ο οποίος αποχωρεί από την Τέρνα Ενεργειακή έχοντας αποκομίσει σημαντικές υπεραξίες και αναζητεί νέες επενδυτικές ευκαιρίες.
Υπολογίζεται ότι η υπεραξία της Atale του Βαγγέλη Μαρινάκη από την Τέρνα Ενεργειακή είναι της τάξεως των 40 εκ ευρώ αφού το ποσοστό που κατέχει το είχε αγοράσει έναντι ποσού περίπου 80 εκ ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΠ αποτιμάται στο Χρηματιστήριο 425 εκ ευρώ.
Με τα κεφάλαια που θα πάρει ο Μαρινάκης θα αποπληρώσει και μέρος ή το σύνολο του δανείου στην Optima Bank....
Η διασπορά δε της μετοχής είναι περιορισμένη με τον όμιλο Cosco να κατέχει ποσοστό 67% και το ΤΑΙΠΕΔ να ελέγχει περί το 7,27% της εταιρίας ενώ το Helikon κατέχει ποσοστό της τάξης του 5,4% και ενώ ποσοστό κοντά στο 5% κατέχει το fund Lansdowne.
Πέραν αυτών σύμφωνα με πληροφορίες μέτοχοι του ΟΛΠ είναι η Εθνική τράπεζα με ποσοστό 0,57%, η Eurobank με 0,48%, η Alico με 0,38% , η Axion με 0,35%, η Alpha με 0,33% και το Dimension fund με 0,27%
Επισημαίνεται ότι η είσοδος Μαρινάκη σε μια εταιρία για την οποία κατ’ επανάληψη στο παρελθόν έχει εκφραστεί αρνητικά προκαλεί εντύπωση καθώς φαίνεται να έχει επιλεγεί η στρατηγική της παρακολούθησης των Κινέζων της Cosco εκ των έσω ή της απάλυνσης των αντιθέσεων και της συνεργασίας με πιθανότερο το δεύτερο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τέλη του 2020 στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά είχε αναφέρει για την σύμβαση της Cosco με το ελληνικό δημόσιο ότι «από αυτή τη μονοπωλιακή σύμβαση δεν θα δούμε κανένα όφελος και η πόλη με μαθηματική ακρίβεια θα ρημάξει».
Είχε εκφράσει επίσης από το 2014 την αντίθεσή του για οποιαδήποτε μονοπωλιακή συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνοντας ότι «όσο περνούν τα χρόνια, παρά τις δηλώσεις των Κινέζων που λένε ότι είναι η καλύτερη επένδυση που έχουν κάνει στην Ευρώπη, βλέπουμε ο Πειραιάς και οι άλλοι δήμοι να μην έχουν απολύτως κανένα όφελος από τους Κινέζους.
Για να έχει όφελος ο Πειραιάς και οι άλλοι δήμοι θα πρέπει η Cosco να ξοδέψει χρήματα για ορισμένα μεγάλα έργα».

Ωστόσο στη συνέχεια ο Μαρινάκης δεν επανήλθε ενώ ο Δήμος Πειραιά στον οποίο συμμετέχει ως μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου άρχισε να τηρεί μια πιο διαλλακτική στάση σε σημείο που να κατηγορείται ο Δήμαρχος για υπέρμετρη ανοχή έναντι των Κινέζων.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το ΣτΕ ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan του ΟΛΠ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco
υγκεκριμένα, ακυρώθηκαν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Master Plan του ΟΛΠ, οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ και κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι:

Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου) και
Ακυρώθηκε η πράξη του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

Δεδομένης της εξέλιξης αυτής η είσοδος Μαρινάκη στο μετοχικό κεφάλαιο αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης