Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Βούλγαρης (Ξενοδόχοι Κέρκυρας) στο BN: «Ελπίζουμε το φετινό Πάσχα να αποτελέσει εφαλτήριο για την επιστροφή σε μια τουριστική κανονικότητα»

Βούλγαρης (Ξενοδόχοι Κέρκυρας) στο BN: «Ελπίζουμε το φετινό Πάσχα να αποτελέσει εφαλτήριο για την επιστροφή σε μια τουριστική κανονικότητα»
«Θα είναι μια ακόμα δύσκολη χρόνια για τον τουρισμό μας που ευελπιστεί σε υψηλές πληρότητες για να μειώσει τις συνέπειες της ακρίβειας», δηλώνει στη συνέντευξή του στο ΒΝ ο πρόεδρος των ξενοδόχων Κέρκυρας

Η Κέρκυρα, είναι σίγουρα από τους προορισμούς που «κλέβουν την παράσταση» το φετινό Πάσχα, με πληρότητα 100% μέσα στην πόλη αν και με λίγα εποχικά ξενοδοχεία ανοιχτά ακόμη στο νησί.
Μετά από δύο χρονιές υγειονομικής κρίσης και αυστηρών μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, Έλληνες κυρίως, επέστρεψαν στην αγαπημένη τους συνήθεια:
Να επισκέπτονται ένα νησί που παραμένει πιστό τις δικές του, ξεχωριστές παραδόσεις κάθε χρόνο τέτοιες μέρες και να προσφέρει σίγουρα μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες του.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας κ. Χαράλαμπος Βούλγαρης μιλά ακόμα στο BN για την τουριστική κίνηση εν όψει καλοκαιριού, για τις απώλειες από συγκεκριμένες αγορές καθώς και για τις ισχυρές τάσεις που υπάρχουν αντίστοιχα από άλλες, αλλά και για το υψηλό ενεργειακό κόστος και την ακρίβεια όπως και για τις τιμές που κατά την άποψή του, πρέπει να ισχύσουν στα τουριστικά πακέτα του 2023.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Η Κέρκυρα είναι ένας από τους top προορισμούς για το Πάσχα. Ύστερα από τις δύο προηγούμενες χρονιές που λόγω πανδημίας, δεν είχατε τον αναμενόμενο τουρισμό, φέτος θα μπορούσαμε να πούμε ότι η επανεκκίνηση της εσωτερικής αγοράς γίνεται από τη Μεγάλη Εβδομάδα;

Σίγουρα το Πάσχα στην Κέρκυρα είναι μοναδικό και προσφέρει στον επισκέπτη υπέροχες εμπειρίες. Είναι όμως και μια ένεση ρευστότητας για τις επιχειρήσεις του νησιού και ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Συνήθως σηματοδοτεί την έναρξη της τουριστικής σεζόν και μετά από δυο δύσκολες χρονιές χωρίς επισκέπτες το Πάσχα ελπίζουμε φέτος να αποτελέσει εφαλτήριο για την επιστροφή σε μια τουριστική κανονικότητα ως προς την χρονική διάρκεια της σεζόν για τον εσωτερικό αλλά και τον εξωτερικό τουρισμό μας.

Παρ΄ όλα αυτά, όλοι ομονοούν ότι το 2022 θα είναι μια περίεργη χρονιά, τόσο για το ενδεχόμενο να επηρεαστεί η ταξιδιωτική κίνηση από την Ευρώπη εξαιτίας της ακρίβειας, όσο και για τα οικονομικά των επιχειρήσεων που πιέζονται σε μεγάλο βαθμό από την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό. Εσείς τι βλέπετε;

Δυστυχώς ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτός από τεράστια ανθρωπιστική κρίση έχει και μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις. Η αγοραστική δύναμη πολλών επισκεπτών έχει μειωθεί και τα κόστη ενέργειας και πρώτων υλών έχουν αυξηθεί ραγδαία. Θα είναι μια ακόμα δύσκολη χρόνια για τον τουρισμό μας που ευελπιστεί σε υψηλές πληρότητες για να μειώσει τις συνέπειες της ακρίβειας.

Οι απώλειες από τη ρωσική αγορά και την ουκρανική, θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες, ενώ ερωτηματικό παραμένει η στάση της Πολωνίας – μια αγορά που τα τελευταία χρόνια σημείωνε άνοδο. Ποια είναι η εικόνα για την Κέρκυρα; Πιστεύετε ότι υπάρχουν περιθώρια να αναπληρωθούν οι απώλειες από άλλες αγορές και από ποιες;

Τα δυο δύσκολα τελευταία χρόνια μας έμαθαν ότι προβλέψεις στον τουρισμό απαγορεύονται. Η πολωνική αγορά πριν την υγειονομική κρίση είχε δείξει μεγάλη δυναμική στην Κέρκυρα φτάνοντας μέχρι και την τρίτη θέση στις αεροπορικές αφίξεις. Θα είναι πλήγμα εάν μειωθεί σημαντικά αυτό το νούμερο το φετινό καλοκαίρι. Η σίγουρη μείωση που θα προκύψει από την ρωσική και την ουκρανική αγορά αλλά και η αμφίβολη πορεία κρατήσεων από την Πολωνία θα πρέπει να καλυφθεί από τις κύριες αγορές μας με πρώτη και κυριότερη την Βρετανία και μετά από την Κεντρική Ευρώπη, όπου Γερμανία και Γαλλία αποτελούν τα υπόλοιπα μεγάλα κέντρα εισερχόμενου τουρισμού για την Κέρκυρα.

Πως κινείται φέτος η βρετανική αγορά που είναι ο καλύτερός σας «πελάτης»; Θα παραμείνει στην κορυφή των εθνικοτήτων ή θα την ξεπεράσουν κάποιοι άλλοι, όπως για παράδειγμα οι Γάλλοι που δείχνουν δυναμική σε αρκετές περιοχές της χώρας;

Η Κέρκυρα πάντα αποτελούσε πόλο έλξης για τους Βρετανούς τουρίστες και οι προκρατήσεις για φέτος δείχνουν την συνέχεια αυτής της ισχυρής τάσης. Δύσκολα πιστεύω θα μπορέσει άλλη αγορά να φτάσει την βρετανική αλλά ευελπιστούμε στην δυναμική και άλλων αγορών όπως η Γαλλία για να κλείσει την τρύπα που προκύπτει από τις αγορές που προείπαμε (Ρωσία, Ουκρανία και κυρίως Πολωνία).

Μια άλλη σημαντική αγορά είναι οι Αμερικανοί που και φέτος έχουν τη δυνατότητα να προσγειώνονται απευθείας στο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας με εννέα καθημερινές πτήσεις. Τι πρέπει να κάνει η Κέρκυρα για να πετύχει ουσιαστικό «άνοιγμα» στην αμερικανική αγορά, όπως και στις αγορές του Καναδά, της Αυστραλίας κλπ.;

Η αγορά της Αμερικής είναι πολύ σημαντική λόγω του υψηλού εισοδηματικού επιπέδου των επισκεπτών. Συνήθως οι Αμερικανοί προτιμούν την Αθήνα και τα νησιά των Κυκλάδων γιατί αυτή είναι και η εικόνα της Ελλάδας που έχουν. Θα πρέπει να διαφημίσουμε το Ιόνιο, τις θάλασσες μας και τον πολιτισμό μας στην Αμερική για να αρχίσουμε να προσελκύουμε περισσότερους τουρίστες από εκεί. Πάντως δύσκολα Αμερικανοί θα επισκεφθούν την Ευρώπη για πολυήμερες διακοπές ηλίου και θάλασσας ξοδεύοντας αρκετό χρόνο σε ένα μόνο μέρος. Για τέτοιου είδους διακοπές συνήθως επιλέγουν πιο κοντινούς προορισμούς για αυτούς όπως το Μεξικό και η Καραϊβική. Προς το παρόν αρκετοί Αμερικανοί επισκέπτονται την Κέρκυρα κάθε χρόνο με ναυλωμένα ή ιδιωτικά σκάφη.

Ισχύει ότι οι Γερμανοί είναι πιο διστακτικοί φέτος λόγω των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία; Φοβάστε τον ανταγωνισμό με την Τουρκία που έχει καλύτερες τιμές, εξαιτίας της υποτίμησης του νομίσματος; Θεωρείτε ότι η χώρα μας μπορεί επάξια να την ανταγωνιστεί, σε μια εποχή που η Ευρώπη πλήττεται από τον υψηλό πληθωρισμό;

Η γερμανική αγορά αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη για το νησί μας τα τελευταία χρόνια. Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν να κάνουν σε μεγάλο βαθμό με την ψυχολογία του επισκέπτη και ο πόλεμος στην Ουκρανία σίγουρα πάγωσε πολύ κόσμο. Το μούδιασμα στην Γερμανική αγορά οφείλεται πιστεύω σε μεγάλο βαθμό σε αυτό αλλά ευτυχώς βλέπουμε σιγά σιγά να ανεβαίνουν οι κρατήσεις και από εκεί. Με την Τουρκία λόγω νομίσματος δεν μπορούμε να συγκριθούμε τιμολογιακά, αλλά οφείλουμε να δείξουμε τα σημαντικά συγκριτικά μας πλεονεκτήματα σαν τουριστικός προορισμός, ώστε να ανταγωνιστούμε και να προσελκύσουμε τους πελάτες που δεν βάζουν μόνο το οικονομικό παράγοντα όταν επιλέγουν τον τόπο διακοπών τους. Η Ελλάδα έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name που δυνάμωσε τα τελευταία χρόνια και αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε.

Βασικός στόχος του κλάδου είναι η διαπραγμάτευση με τους tour operators για τις τιμές στα πακέτα του 2023, καθώς διαπιστώθηκε ότι η έκρηξη της ακρίβειας σε πρώτες ύλες και οι μεγάλες αυξήσεις στην ενέργεια δεν καλύπτονται από τις τωρινές τιμές που είχαν προαποφασιστεί προτού την κρίση. Πιστεύετε ότι το momentum είναι θετικό; Γιατί αυξήσεις μιλάμε; Μονοψήφιες ή διψήφιες;

Σίγουρα οι ισχυρές πληθωριστικές τάσεις της εποχής δεν αφήνουν περιθώρια για να μην διαπραγματευτούν αυξήσεις τα ξενοδοχεία για τα πακέτα της επόμενης χρόνιας, έχοντας ήδη σταθερές τιμές από το 2019 και απορροφώντας για φέτος όλο το κόστος. Κάθε επιχείρηση φυσικά έχει διαφορετικές ανάγκες και κάνει τον δικό της προγραμματισμό όποτε είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για συγκεκριμένα νούμερα αλλά θα πρέπει κατά την γνώμη μου στα ξενοδοχεία που θα αρχίσουν τώρα συζητήσεις με τουριστικά γραφεία οι αυξήσεις που θα ζητηθούν να είναι «γενναίες» για να καλύψουν όχι μόνο τις αυξητικές τάσεις σε ενέργεια και πρώτες ύλες αλλά και την επικείμενη αύξηση στο μισθολογικό κόστος όπως και αυτήν που θα ακολουθήσει στα τραπεζικά επιτόκια. Όπως προείπα το brand Ελλάδα ισχυροποιήθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια, οι υπηρεσίες που παρέχουμε στα καταλύματα μας έχουν ανεβεί επίπεδο και πρέπει να καρπωθούμε για την προσπάθεια που όλοι μαζί κάναμε.

Το μεγάλο πρόβλημα με τις χιλιάδες κενές θέσεις στον τουρισμό που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία, δεν είναι φυσικά μόνο ελληνικό φαινόμενο αλλά, πώς θα το επιλύσετε; Είστε έτοιμοι φέτος στο νησί για το «άνοιγμα» της σεζόν; Έχουν καλυφθεί οι βασικές κενές θέσεις;

Νομίζω το πρόβλημα εξεύρεσης προσωπικού που αντιμετωπίζει ο κλάδος παγκοσμίως και είναι κυρίως προϊόν της κρίσης του κορονοϊού θα αποτελέσει το δυσκολότερο θέμα για επίλυση στο εγγύς μέλλον. Σήμερα που ήδη αρκετά ξενοδοχεία στο νησί μας έχουν ανοίξει και αλλά ετοιμάζονται για το άνοιγμα οι κενές θέσεις είναι ακόμα πολλές. Γίνονται συλλογικές προσπάθειες να βρεθεί βραχυχρόνια λύση αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να λύσουμε οριστικά το πρόβλημα τη φετινή σεζόν. Μακροπρόθεσμα οφείλουμε να δείξουμε στον νέο κόσμο τη σπουδαιότητα και τα οφέλη να δουλεύει κανείς στον τουρισμό αλλά και να σπρώξουμε για την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην χώρα μας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης