Οι εκτιμήσεις για τα κρατικά έσοδα και τις εθνικότητες που θα στηρίξουν τον τουρισμό ανά περιφέρεια
Μέρες που θυμίζουν «κανονικό» καλοκαίρι ζει από τις αρχές του μήνα και η Βόρεια Ελλάδα, η οποία, αν και άργησε να πάρει μπροστά, φαίνεται πως αρχίζει να επανακάμπτει τουριστικά, με τους περισσότερους επιχειρηματίες ωστόσο να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, για να… βγάλουν τα σπασμένα της πανδημίας.
«Θα πρέπει να φτάσουμε στα μέσα Ιουνίου για να δούμε τους πρώτους Βαλκάνιους, ελπίζουμε ότι η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση δεν θα σταθούν εμπόδιο για να μας επισκεφτούν», λέει ξενοδόχος της Πιερίας.
Μετά από έναν «κακό Μάιο» για τη μισή (σχεδόν) Ελλάδα, ο Ιούνιος μοιάζει να έχει άλλες προοπτικές και πολλοί είναι εκείνοι που ευελπιστούν να τους αποζημιώσει - μαζί με αυτούς και όσοι ποντάρουν στην κρουαζιέρα. Σ
τη δυναμική της, αναφέρθηκε άλλωστε και ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας στον ΣΚΑΙ, ο οποίος μάλιστα, χαρακτήρισε ιδιαίτερα εντυπωσιακά τα στοιχεία που αφορούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με σχεδόν υπερ – τετραπλάσιες αφίξεις σε σχέση με πέρυσι.
«Τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ΟΛΘ προχθές, είναι αναθεωρημένα προς τα επάνω. Από 180% που ήταν η αύξηση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων πριν από λίγες εβδομάδες, πλέον μιλάμε για αύξηση της τάξης του 250%», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ιούνιος με καλή πληρότητα πανελλαδικά
Η εναλλαγή του μωσαϊκού από περιοχή σε περιοχή θα είναι εμφανής και τον Ιούνιο. Παράγοντες της αγοράς μιλούν για «καλή πληρότητα» πανελλαδικά που μπορεί να φτάσει και το 80%, όπως ο πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσιος που σε συνέντευξή του στον flash 99.4 επανέλαβε την εκτίμηση ότι ο στόχος των 15δις (80% του 2019) είναι εφικτός, αλλά οι ταχύτητες ανά προορισμό θα είναι διαφορετικές. Μίλησε μάλιστα και για επαναπροσδιορισμό του προϊόντος όσον αφορά τις εθνικότητες: Περισσότεροι Αμερικανοί (και Καναδοί) στην Αττική, τουρίστες από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη στο Νότιο Αιγαίο και αναμονή στη Βόρεια Ελλάδα για την εξέλιξη της τουριστικής ροής από τα Βαλκάνια (αλλά και αγορές όπως η Γερμανία, η Βρετανία, η Γαλλία και η Ιταλία) ώστε να καλυφθούν οι απώλειες Ρώσων και Ουκρανών. Από την άλλη, η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι προορισμοί παγκόσμιου ενδιαφέροντος και συγκεντρώνουν high spenders επισκέπτες.
«Οι ενδείξεις λένε ότι η ανάκαμψη στα κρατικά έσοδα είναι εφικτή πέριξ του 80%, αλλά για τις επιχειρήσεις θα είναι όντως άλλη μια χρονιά επιβίωσης, διότι το λειτουργικό κόστος είναι πάρα πολύ υψηλό και έχουμε και συσσωρευμένες υποχρεώσεις και δάνεια από την πανδημία» τονίζει άνθρωπος της αγοράς. Προσθέτει ωστόσο ότι ο τουρισμός είναι «η κινητήριος δύναμη για την ελληνική οικονομία και συνεπώς και για την ίδια την κοινωνία που αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται από τις πληθωριστικές πιέσεις». Πρώτο crash test του καλοκαιριού εν όψει high season θα είναι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος για αρκετούς προορισμούς που στηρίζονται και στην εγχώρια αγορά. «Πολύ θετικά ξεκίνησε η τουριστική περίοδος, σε δύσκολη και αβέβαιη διεθνή συγκυρία. Το βέλτιστο αποτέλεσμα εσόδων είναι καθοριστικό για οικονομία & κοινωνία. Τα προβλήματα έχουν αναλυθεί. Ο ιδιωτικός τομέας οφείλει να ξεπεράσει τον εαυτό του κι η Πολιτεία να ελέγχει & να επενδύει» ήταν το σχόλιο του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Γιάννη Ρέτσου στο twitter.
Τονωτικές «ενέσεις» από Ελλάδα και εξωτερικό
Δέκα σημαντικές αγορές για το 2022 είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Αυστρία, η Σουηδία, η Δανία και η Νορβηγία που αντιπροσωπεύουν το 80% των συνολικών αναζητήσεων της Expedia για την Ελλάδα. Μάλιστα ο ΕΟΤ ξεκίνησε καμπάνια που θα στοχεύσει σε χρήστες που δείχνουν ενδιαφέρον για να ταξιδέψουν σε κάποιον ανταγωνιστικό μεσογειακό προορισμό, με σκοπό τους αλλάξει γνώμη και να τους οδηγήσει να κάνουν κράτηση στη χώρα μας. Σημειώνεται επίσης ότι ενίσχυση των τουριστικών ροών αναμένεται και από την Ινδία, με τη μεγάλη αυτή αγορά να αποτελεί έναν από τους στόχους του κ. Κικίλια, στο πλαίσιο της στρατηγικής για προσέλκυση high spenders ταξιδιωτών.
Επιπλέον, εντός του μήνα, θα ανοίξει και η πλατφόρμα για τις αιτήσεις των δικαιούχων του «Τουρισμός για Όλους», ένα πρόγραμμα που είναι ενισχυμένο φέτος, ενώ αρχικά υπήρχαν σκέψεις για να μην επεκταθεί, και θα κοστίσει συνολικά 30 εκατ. ευρώ για να επωφεληθούν 200.000 άτομα, καθώς περιλαμβάνει την ενίσχυση με voucher των 150 ευρώ στη λογική του Freedom pass. Το voucher θα μπορεί να εξαργυρωθεί σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια, στη διαμονή, αλλά και στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ελαφρύνοντας το budget του εσωτερικού τουρίστα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο Σαββατοκύριακο του καλοκαιριού που μας πέρασε, η κίνηση για παράδειγμα στη Χαλκιδική ήταν αυξημένη στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, σε αντίθεση με την πληρότητα των ξενοδοχείων που ήταν χαμηλότερη για την εποχή.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών