γράφει :
Μεγαλύτερη καθυστέρηση αναμένεται να σημειώσει η ολοκλήρωση της πώλησης του Πόρτο Καρράς, όπως ειπώθηκε στη Γενική Συνέλευση της Τεχνικής Ολυμπιακής.
Και αυτό γιατί η πλευρά της Belterra (Σαββίδης) φαίνεται πως κωλυσιεργεί συστηματικά.
Αναφορικά με το κονδύλι των 23 εκατ. ευρώ, που είναι δεσμευμένο στις 31/12 υπέρ της Τεχνικής Ολυμπιακής στο λογαριασμό escrow, σημειώνεται: α) 7 εκατ. ευρώ, αφορούν κονδύλι που είχε χρεώσει ο Δήμος Σιθωνίας για δημοτικά τέλη και χρήση αιγιαλού και το οποίο έχει τελεσιδικήσει υπέρ της Τεχνικής Ολυμπιακής.
β) Ποσό 12 εκατ. ευρώ, αφορά σε διάφορα κονδύλια μεταξύ 200-500 χιλ. ευρώ, με χαρακτηριστικότερα τα κάτωθι δύο: 1) 500 χιλ. ευρώ, από εκκρεμοδικία με το δημόσιο και 2) 500 χιλ. ευρώ από εργατικό ατύχημα και με τις δύο υποθέσεις να έχουν τελεσιδικήσει υπέρ του ομίλου.
γ) Το υπολειπόμενο ποσό των 4 εκατ. ευρώ, αφορά σε άλλα κονδύλια, χαμηλότερα των 200 χιλ. ευρώ έκαστο.
Σημειώνεται πως δεν υπάρχει απαίτηση από χρονομισθωτές και πέρυσι ο όμιλος επιβαρύνθηκε με 1,12 εκατ. ευρώ έκτακτα έξοδα, λόγω Πόρτο Καρράς, ενώ στο φετινό 6μηνο, οι επιβαρύνσεις είναι πολύ μικρές, χωρίς να δίνονται ακριβή μεγέθη.
Μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται η είσπραξη περίπου 5 εκατ. ευρώ από παλιά κατασκευαστικά έργα, ενώ αναμένονται και 2,5 εκατ. ευρώ από έργα στην Ρουμανία εντός διετίας.
Αναφορικά με το μεγάλο υπόλοιπο των προβλέψεων ύψους 30 εκατ. ευρώ, δεν αναμένουν ανάκτηση κονδυλίων.
Ο κατασκευαστικός κλάδος επιβάρυνε πέρσι με 6,5 εκατ. ευρώ ζημίες τον όμιλο, μεγάλο μέρος των ζημιών αφορούσε παλιότερες υποθέσεις, με αποτέλεσμα να αναμένεται φέτος να περιοριστούν δραστικά οι ζημίες.
Ο όμιλος διαθέτει πτυχίο ΣΤ΄ τάξης και έχει συμμετάσχει σε διαγωνισμούς, υποβάλλοντας όμως προσφορές που θα αφήνουν κέρδος και αυτό θα αποτελέσει απαράβατη αρχή, σύμφωνα με τη διοίκηση.
Η διοίκηση εκτιμά ότι η μαρίνα Σάμου, αναμένεται να καταστεί κερδοφόρα και σε αυτό το πλαίσιο έχει προβεί σε δύο κινήσεις: 1) Μείωση ετήσιου μισθώματος (170 χιλ. ευρώ, έναντι 242 χιλ. ευρώ) και 2) Καταγγελία στο λιμεναρχείο, για παράνομο αγκυροβόλιο ιδιωτικών σκαφών, στο Πυθαγόρειο.
Παρακολουθεί επιπλέον τις εξελίξεις στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων των μαρίνων, σε αναζήτηση ευκαιριών.
Αναφορικά με τα πλοία τα 6 μικρά πλοία (συμμετοχή 15% και δεν έχουν scrubbers) θα συνεισφέρουν σε ετήσια βάση, περί τα 3 εκατ. ευρώ σε μερίσματα, με το ποσό να αναμένεται να αυξηθεί καθώς τρέχουν με χαμηλούς ναύλους.
Αναφορικά με το πλοίο ROMA (ελέγχει το 85% και διαθέτει scrubber), η αύξηση του ημερήσιου ναύλου στα $58.000, έναντι $24.000 από 1/12/23, θα έχει ως αποτέλεσμα την καθαρή αύξηση του ημερήσιου εσόδου κατά περίπου $32.000/ημέρα (6% προμήθεια ναυλομεσίτη), με αποτέλεσμα τα πρόσθετα ετήσια αναλογούντα κέρδη για περίπου 4 χρόνια του εν λόγω πλοίου, να ανέρχονται σε περίπου 9-10 εκατ. ευρώ
Στη Γενική Συνέλευση της Τεχνικής Ολυμπιακής, επίσης εγκρίθηκε η αγορά κόκκινων δανείων και από την ίδια εταιρεία, προκειμένου να μειωθεί σταδιακά το υπόλοιπο των ζημιών, το οποίο δεν μπορεί να συμψηφιστεί με τις υπεραξίες πλοίων.
Δεν δόθηκαν στοιχεία για την Mountstreet (διαχείριση κόκκινων δανείων, ελέγχει το 50%), για την οποία αναφέρθηκε ότι πέρα από την διαχείριση του κόκκινου δανείου, ονομαστικής αξίας 33 εκατ. ευρώ, που αγόρασε η Ολυμπιακή, έναντι 13,5 εκατ. ευρώ, διαχειρίζεται και άλλα δάνεια και αυξάνει σταθερά το ενεργητικό της.
Ειδικά για το παραπάνω κόκκινο δάνειο αναφέρθηκε ότι προς το παρόν είναι σε διαπραγματεύσεις με τον δανειολήπτη, προκειμένου να καταλήξουν οριστικά στον τρόπο αξιοποίησης του ακινήτου.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών