Η Ευρώπη υφίσταται τη χειρότερη ενεργειακή κρίση της εδώ και τρεις δεκαετίες τουλάχιστον
Μολονότι η Γαλλία δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Γερμανίας, καθώς δεν εξετάρτάται σε τόσο μεγάλο βαθμό από το ρωσικό φυσικό αέριο, αντιμετωπίζει άλλου είδους ζητήματα.
Η Electricite de France (EDF) δήλωσε ότι είναι πιθανό να προβεί σε περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή του πυρηνικού αντιδραστήρα της, καθώς ο καύσωνας ανεβάζει τις θερμοκρασίες των ποταμών, φέρνοντας στο επίκεντρο την ενεργειακή κρίση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η γαλλική εταιρεία κοινής ωφελείας ανακοίνωσε ότι οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής στους ποταμούς Ροδανό και Γκαρόν, πιθανότατα θα παράγουν λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια τις επόμενες ημέρες, ενώ θα υπάρχει ένα ελάχιστο επίπεδο παραγωγής για να διατηρηθεί σταθερό το δίκτυο.
Ένα κύμα καύσωνα ανεβάζει τις θερμοκρασίες του ποταμού, περιορίζοντας την ικανότητα της εταιρείας να ψύχει τις μονάδες.
Εκπρόσωπος του ομίλου EDF δήλωσε οτι η εταιρεία αναγκάστηκε να θέσει εκτός λειτουργίας 29 πυρηνικούς σταθμούς από τους 56 που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, λόγω εργασιών συντήρησης.
Ρεκόρ στις τιμές ρεύματος σε Γαλλία και Γερμανία
Οι περιορισμοί απειλούν να ωθήσουν περαιτέρω ανοδικά τις τιμές του ρεύματος, οι οποίες ανέβηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στη Γαλλία και τη Γερμανία την Τρίτη, σημειώνει το Bloomberg.
Η Ευρώπη υφίσταται τη χειρότερη ενεργειακή κρίση της εδώ και τρεις δεκαετίες τουλάχιστον, καθώς οι επιπτώσεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκαλούν άνοδο του φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τους γαλλικούς κανονισμούς, η EDF πρέπει να μειώσει ή να σταματήσει την πυρηνική παραγωγή όταν οι θερμοκρασίες των ποταμών φτάσουν ορισμένα όρια, για να διασφαλιστεί ότι το νερό που χρησιμοποιείται για την ψύξη των μονάδων, δεν θα βλάψει το περιβάλλον όταν μπει ξανά στις πλωτές οδούς.
Οι οδηγίες περιλαμβάνουν περιορισμούς στο εργοστάσιο του St. Alban από το Σάββατο.
Η εγκατάσταση θα λειτουργεί με ισχύ τουλάχιστον 700 μεγαβάτ, έναντι συνολικής ισχύος περίπου 2.600 μεγαβάτ.
Μειώσεις είναι επίσης πιθανές στο εργοστάσιο Tricastin, όπου δύο μονάδες θα διατηρήσουν τουλάχιστον 400 μεγαβάτ.
Η EDF έχει εκτιμήσει ότι η παραγωγή φέτος θα είναι η χαμηλότερη εδώ και 30 χρόνια τουλάχιστον. καθώς πολλά εργοστάσια κλείνουν για συντήρηση και ελέγχους.
Τα προβλήματα αναγκάζουν τη Γαλλία, παραδοσιακά εξαγωγέα, να βασίζεται σε εισαγωγές από γείτονες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο αντιμετωπίζει τη δική του ενεργειακή κρίση.
Οι πυρηνικοί αντιδραστήρες της Γαλλίας λειτουργούσαν στο 44% της χωρητικότητας τη Δευτέρα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg, χρησιμοποιώντας δεδομένα από τον φορέα εκμετάλλευσης δικτύου RTE.
Πολύ χαμηλά τα νερά του Ρήνου - Τι γίνεται αν κλείσει η μεγάλη πλωτή οδός της Κεντρικής Ευρώπης
Την ίδια ώρα, η στάθμη των υδάτων του ποταμού Ρήνου έχει πλέον πέσει τόσο χαμηλά που υπάρχουν μέρη τα οποία οι φορτηγίδες (επίπεδα πλοία) που μεταφέρουν στη Γερμανία βαρέλια με πετρέλαιο δεν μπορούν να περάσουν.
Ο Ρήνος είναι η πιο σημαντική πλωτή οδός της Κεντρικής Ευρώπης, ωστόσο η στάθμη των νερών του ποταμού στην περιοχή Kaub βρέθηκε στα 60 εκατοστά σήμερα 3/8, και αναμένεται να πέσει στα 47 εκατοστά μέσα στις επόμενες τρεις μέρες, σύμφωνα με τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ναυτιλίας και Ναυτιλίας.
Αν η στάθμη πέσει στα 40 εκατοστά ο Ρήνος γίνεται πλέον αδιάβατος με φορτηγίδα.
«Ολοένα και λιγότερες φορτηγίδες με φορτία πετρελαίου μπορούν να περάσουν από το Kaub», δήλωσε ο Riverlake, ένας ναυλομεσίτης, αναφερόμενος στα πλοία με φορτία προϊόντων πετρελαίου.
Αν ο Ρήνος γίνει εντελώς αδιάβατος στο Kaub, θα επιδεινωθεί η χειρότερη κρίση στον ενεργειακό εφοδιασμό της Γερμανίας εδώ και δεκαετίες, καθώς η Ρωσία μειώνει σταδιακά τις ροές φυσικού αερίου μέσω του Nord Stream 1 στο 20% της χωρητικότητάς του.
Αν παραλύσει όμως και η δυνατότητα μετακίνησης φορτίων πετρελαίου και άνθρακα προς το εσωτερικό της Γερμανίας, η γερμανική βιομηχανία θα ακρωτηριαστεί.
«Η χαμηλή στάθμη του νερού περιορίζει ήδη τα φορτία του άνθρακα, καθώς λιγότερα πλοία μπορούν πια να περάσουν το Ρήνο κι αυτά φορτώνονται λιγότερο» δήλωσε ο προμηθευτής ενέργειας EnBW AG σε δήλωση.
«Ως εκ τούτου, το κόστος μεταφοράς του άνθρακα αυξάνεται, γεγονός που με τη σειρά του διογκώνει το κόστος λειτουργίας των εργοστασίων».
Μιλώντας για τα προβλήματα που προκαλεί η πρόσφατη υποχώρηση της στάθμης των υδάτων, ο Riverlake είπε πρόσφατα ότι οι φορτηγίδες που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ του Άνω Ρήνου και του Ρότερνταμ έχουν μειώσει το βάρος των φορτίων τους στο ένα τρίτο περίπου της χωρητικότητάς τους για να μειώσουν τη βύθιση του πλοίου.
Η συρρίκνωση της χωρητικότητας της ναυτιλίας στο ποτάμι είχε εκτινάξει το μεταφορικό κόστος σε επίπεδα ρεκόρ, που είχε παρατηρηθεί για τελευταία φορά το 2018 όταν ο Ρήνος είχε κλείσει λόγω χαμηλών επιπέδων νερού.
Και βέβαια υπάρχει ο κίνδυνος τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων να μην μπορούν να παραδοθούν αν τελικά σε λίγες μέρες ο Ρήνος γίνει αδιάβατος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών