Πόσο αρνητικό αντίκτυπο για τη μετοχή της Tesla θα έχει μια αναπάντεχα αρνητική είδηση για τον περίφημο «αυτόματο πιλότο» στο σύστημα οδήγησης που έχει στα μοντέλα της;
Ενώ οι περισσότεροι την προηγούμενη εβδομάδα επικεντρώθηκαν στον επερχόμενο split 3 προς 1 της μετοχής, το Τμήμα Ελέγχου Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια (DMV) δίνει μάχη κατά του Elon Musk, κατηγορώντας την αυτοκινητοβιομηχανία ότι παραπλανεί τους πελάτες «με διαφημιστική γλώσσα στον ιστότοπό της που περιγράφει τις τεχνολογίες Autopilot και Full Self-Driving ως πιο ικανές από ό,τι στην είνα πραγματικότητα». ανέφεραν δημοσιεύματα στον Τύπο.
Παραπλανητικές ενέργειες
Σε δύο καταγγελίες που κατατέθηκαν στο Γραφείο Διοικητικών Ακροάσεων στις 28 Ιουλίου, το DMV σήλωσε ότι η Tesla «έκανε ή διέδωσε δηλώσεις που είναι αναληθείς ή παραπλανητικές και δεν βασίζονται σε γεγονότα».
Ένα παράδειγμα της λίστας DMV ήταν η ακόλουθη γλώσσα στον ιστότοπο της Tesla:
«Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να μπείτε και να πείτε στο αυτοκίνητό σας πού να πάτε.
Εάν δεν πείτε τίποτα, το αυτοκίνητό σας θα κοιτάξει το ημερολόγιό σας και θα σας μεταφέρει εκεί ως τον υποτιθέμενο προορισμό.
Το Tesla σας θα βρει τη βέλτιστη διαδρομή, πλοηγώντας σε αστικούς δρόμους, σύνθετες διασταυρώσεις και αυτοκινητόδρομους»
Ανάκληση άδειας
Οι συνέπειες για την Tesla θα μπορούσαν τεχνικά να περιλαμβάνουν «ανάκληση των αδειών της εταιρείας να κατασκευάζει ή να πουλά τα αυτοκίνητά της στην Καλιφόρνια», αλλά ότι είναι πιο πιθανή μια ελαφρύτερη, λιγότερο έντονη θεραπεία.
Την Παρασκευή, το DMV νακοίνωση ότι «η Tesla θα υποχρεωθεί να διαφημίζει στους καταναλωτές και να εκπαιδεύει καλύτερα τους οδηγούς της Tesla σχετικά με τις δυνατότητες των χαρακτηριστικών «Αυτόματος πιλότος» και «Πλήρης αυτοοδήγηση», συμπεριλαμβανομένων προειδοποιήσεων σχετικά με τους περιορισμούς των χαρακτηριστικών , και για άλλες ενέργειες.
Εμπλοκή σε δυστυχήματα
Το NHTSA, η ομοσπονδιακή «τροχαια» διερευνά δύο δυστυχήματα με μοτοσικλέτες τον Ιούλιο, στα οποία ενδέχεται να εμπλέκεται ο Αυτόματος Πιλότος.
Και οι δύο αναβάτες που ενεπλάκησαν στα παρόμοια ατυχήματα, σκοτώθηκαν.
Και τα δύο ατυχήματα έγιναν τη νύχτα με τουλάχιστον ένα Tesla σε λειτουργία αυτόματου πιλότου να ακολουθεί πίσω από τα ποδήλατα.
Η υπηρεσία έχει τώρα υποψίες «ότι το μερικώς αυτοματοποιημένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla χρησιμοποιήθηκε» και στις δύο περιπτώσεις
Οι 38 ειδικές έρευνες
Από το 2016, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) έχει ξεκινήσει 38 ειδικές έρευνες για ατυχήματα που αφορούσαν οχήματα της Tesla, στα οποία υπάρχουν υποψίες ότι χρησιμοποιήθηκαν τα συστήματα ADAS.
Δεκαεννέα θάνατοι έχουν καταγραφεί από αυτά τα ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός μοτοσικλετιστή που έχασε τη ζωή του τον περασμένο μήνα στη Γιούτα.
Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Jennifer Homendy, σε συνέντευξή της στο Reuters πέρυσι υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να γίνεται καμία σύγκριση» μεταξύ της λειτουργίας Autopilot της Tesla με αυτήν που χρησιμοποιείται στην αεροπορία.
«Ορισμένοι κατασκευαστές κάνουν ό,τι θέλουν για να πουλήσουν ένα αυτοκίνητο και εναπόκειται στην κυβέρνηση να περιορίσει αυτές τις πρακτικές», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
Οικονομικές συνέπειες
Οι έρευνες προσθέτουν ένα άλλο επίπεδο ελέγχου στο σημείο πώλησης οχημάτων ναυαρχίδα της Tesla.
Ενώ ο Elon Musk συνεχίζει να συναλλάσσεται με το Chancery Court στο Delaware για τη συμφωνία του στο Twitter, ελέγχεται επίσης από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Οποιοδήποτε πλήγμα στη λειτουργία Autopilot της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής ανάκλησης, θα μπορούσε να έχει βαθιές οικονομικές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία – ενώ υπολογίζεται ότι η μετοχή θα υποστεί ισχυρό πλήγμα με τα σενάρια να κάνουν λόγω για απώλειες πάν από 40%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών