Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στην Εθνική Τράπεζα η αναχρηματοδότηση της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου

Στην Εθνική Τράπεζα η αναχρηματοδότηση της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου

Χαμηλότερες εκτιμήσεις για το τίμημα της Αττικής οδού

Άλλαξε “χέρια” η αναχρηματοδότηση της παραχώρησης Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, την οποία ανέλαβε πλήρως η Εθνική Τράπεζα, καθώς αποχώρησαν από το σχήμα οι τράπεζες Αlpha Bank – Eurobank – Πειραιώς. Η χρηματοδότηση της παραχώρησης ΠΑΘΕ Μαλλιακός – Κλειδί, μήκους 230 χλμ λήγει το 2038 και αναλήφθηκε πλέον από την εταιρική τραπεζική της Εθνικής Τράπεζας ( κ. Β. Καραμούζης ) η οποία εκτός από την διαχείριση των ομολογιακών δανείων θα διαχειριστεί και την διανομή των μερισμάτων στους μετόχους της παραχώρησης.
Μέτοχοι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι η Γερμανική Hoctief με 38,89%, η θυγατρική της Ελλάκτωρ Άκτωρ Παραχωρήσεις με 22,22%, ο Αβαξ με 23,61% και η Γαλλική Vinci.
Η εταιρείας παραχώρησης για την μείωση εσόδων λόγω του κορωνοϊού αποζημιώθηκε το 2020 από το Ελληνικό Δημόσιο με 13,5 εκατ. ευρώ και με 6,5 εκατ. ευρώ το 2021.Σύμφωνα με τον δείκτη κεφαλαιακής διάρθρωσης του 2021 ( ίδια προς ξένα κεφάλαια ), που διαμορφώθηκε στο 25,87%, η εταιρεία έχει την δυνατότητα να ανταποκριθεί θετικά στις υποχρεώσεις της ενώ και ο δείκτης βιωσιμότητας προσφέρει ικανοποιητικό περιθώριο ασφαλείας στους μακροχρόνιους δανειστές της.

Ζημίες 2,3 εκατ ευρώ το 2021

Με 439 εργαζόμενους - μη συμπεριλαμβανομένων των εργαζόμενων της κατασκευαστικής κοινοπραξίας και των μόνιμων υπεργολάβων - η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου το 2021 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 81,3 εκατ. ευρώ έναντι 70,4 εκατ. ευρώ του 2020. Eξ αυτών τα κύρια έσοδα ήταν τα διόδια ύψους 73,8 εκατ. ευρώ και τα κατασκευαστικά συμβόλαια ύψους 5,6 εκατ. ευρώ. Τα ομολογιακά δάνεια των τεσσάρων τραπεζών οι οποίες συμμετείχαν στην χρηματοδότηση - μειώθηκαν σε 215,2 εκατ. ευρώ έναντι 243 εκατ. ευρώ. ενώ τα ομολογιακά δάνεια από μετόχους αυξήθηκαν σε 231,3 εκατ. ευρώ από 219 εκατ. ευρώ το 2020. Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας την περασμένη χρονιά ανήλθαν σε 48,5 εκατ. ευρώ έναντι 38,6 εκατ. ευρώ το 2020. Τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημίες 6 εκατ. ευρώ από 11,5 εκατ. ευρώ και τα μετα φόρων ήταν επίσης ζημίες 2,3 εκατ. ευρώ από ζημίες 8,6 εκατ. ευρώ.

Αττική Οδός : Προς χαμηλότερο τίμημα;

Εν τω μεταξύ σε ότι αφορά το τίμημα της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, τραπεζικές πηγές τονίζουν ότι, μετά τις αυξήσεις
επιτοκίων χαμηλώνουν οι αισιόδοξες εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για μια ιδιωτικοποίηση- ρεκόρ μ ένα τίμημα 2,5-3 δις. ευρώ. Από τη μια πλευρά υπάρχουν τα σταθερά έσοδα των χρηματοροών που διαμορφώνουν μια απόδοση ομολόγου ωστόσο οι αυξήσεις του επιτοκίου της ΕΚΤ οδηγούν σε χαμηλότερο τίμημα και σε πιθανές αυξήσεις των διοδίων προκειμένου να αποδίδει χρηματοοικονομικά η νέα σύμβαση. Σ’ ότι αφορά την συμμετοχή νέων εταιρειών στα υπάρχοντα υποψήφια σχήματα δεν έχουν επέλθει αλλαγές.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης